زخم های کرونری روی تخته سیاه مجازی / از تدریس ناخوشایند در سایه تا تجربه ای دلپذیر در سیستم عامل های دیگر

زمان: 10:58
منتشر شده در: 1400/07/20
کد خبر: 1775471

تفاوت مدارس دولتی با مدارس غیرانتفاعی ؛ از زمین تا آسمان!

تناقض بین رضایت و نارضایتی دو گروه از دانش آموزان و والدین از آموزش مجازی نشان می دهد که این بستر علاوه بر مزایای آن ، اما معایب آن در صورت دائمی بودن ، می تواند منجر به خستگی و نارضایتی از مجموعه آموزشی کشور شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تبریز بیدار ، این روزها دوباره ، مانند چند ماه پیش ، دانش آموزان سعی می کنند درس نخوانند ، معلمان مشغول تدریس آنلاین هستند و والدین در گوشه ای نشسته و تماشا می کنند!

تناقض بین رضایت و نارضایتی دو گروه از دانش آموزان و والدین از آموزش مجازی ، کنجکاوی ما را برای درک دلیل این قطبی شدن برانگیخت.

مکالمات جداگانه با معلمان ، والدین و دانش آموزان ، و همچنین مقایسه های تحلیلی آنها ، افکار تحریک کننده ای را در مورد نحوه مقایسه نتایج آموزشی در طول دوره و حفظ سلامت آنها ارائه می دهد.

از تدریس ناخوشایند در یک تجربه شاد تا یک تجربه دلپذیر در Skyroom

خانم ح ، معلم مدرسه دولتی تبریز با سه سال سابقه تدریس ، به خبرنگار تبریز بیدار می گوید: به همین دلیل آموزش مجازی برای من بسیار مشکل است!

وی می افزاید: در این روزها از آغاز سال تحصیلی جدید ، به دلیل اختلال در “شبکه شاد” ، مجبور نبودم آنطور که باید و شاید و هر روز نیم ساعت یا حتی بیشتر وقت کلاس با خوشحالی در حضور سپری می شود! “

آقای N ، یکی دیگر از معلمان مدارس دولتی با 18 سال سابقه تدریس ، که از تدریس در فضایی شاد ابراز رضایت نسبی کرد ، گفت: “من ناراضی نیستم ، فقط طول کلاسها بسیار کوتاه است.” ما 8 ساعت در مدرسه تدریس می کردیم و گاهی آن را کاهش می دادیم. اکنون که ما فقط 2 ساعت آموزش روزانه در اینجا داریم ، چگونه می توان آموزش داد؟

او معتقد است که به جای افزایش تعداد و ظرفیت کلاس ها ، باید ساعات مدرسه را افزایش دهند.

خانم “آر” ، معلم یک مدرسه غیرانتفاعی تبریز که 3 سال سابقه معلمی دارد ، در مورد شیوه متفاوت تدریس با مدارس دولتی صحبت کرد و افزود: “ما در مدرسه در فضای” اسکایروم “تدریس می کنیم. و دانش آموزان موظفند از ساعت 8 صبح تا 1 بعد از ظهر آنلاین بوده و در هر زمان آماده پاسخگویی به سوالات معلمان باشند. زیرا به آنها دسترسی به دوربین و میکروفون داده شده است.

وی ادامه می دهد: تنها مشکل این است که معلم هنوز نمی تواند تمام اطلاعات خود را پشت تلفن و لپ تاپ به دانش آموزان خود منتقل کند. اگر واکسن تاج در اسرع وقت به همه دانش آموزان داده شود ، می توانیم کلاس ها را دوباره تنظیم کنیم.

یکی دیگر از معلمان یکی دیگر از مدارس غیرانتفاعی تبریز با 20 سال سابقه تدریس به خبرنگار ما گفت: برای افرادی مانند من که بیشتر به صورت حضوری و در کلاس درس و مدرسه تدریس می کنم ، تدریس در فضای کمتر مانند تلفن ..

وی تدریس در فضای مجازی را خسته کننده توصیف کرد و افزود: مشکل اصلی دادن تکالیف به دانش آموزان و مرور آنها است و این باعث سردرگمی می شود و چشم های ما نیز تحریک می شود.

این معلم غیرانتفاعی که در Skyroom تدریس می کند ، مانند برخی دیگر از مدارس غیر انتفاعی ، محیط های آموزشی دانش آموزان خود را با مدارس دولتی مقایسه می کند. آنها جلوتر هستند ، اما من شخصاً با ارسال تکلیف به کودکان تک تک مشکل دارم. به

والدین دانش آموزان نیز چالش های خاص خود را در آموزش فرزندان خود در فضای مجازی دارند و ما با تعدادی از آنها صحبت کرده ایم.

ایجاد انگیزه با تشویق مجازی

مادر محمد ، که در کلاس چهارم یک مدرسه دولتی در تبریز تحصیل می کند ، به تبریزبیدار می گوید: “اگر در آموزش مجازی تا حد امکان سوالات و پاسخ های بصری وجود داشته باشد ، نتیجه بسیار بهتر خواهد بود ، زیرا در این صورت کودکان توجه بیشتری به درس “نمونه سوالات ، تکرارها و تمرینات نیز مثمر ثمر خواهد بود.

وی همچنین از معلمان خواست راهی برای تشویق دانش آموزان به آموزش عادلانه فضا بیابند.

نگین ، مادر دانش آموز پایه دهم در مدرسه دولتی دیگر در تبریز ، می گوید: «دخترم امسال به صورت تجربی درس می خواند ، اما متأسفیم که چرا او را به مدرسه غیردولتی که امکانات بیشتری مانند همکلاسی هایش دارد ، نفرستادیم. “

وی دلیل این دیدگاه را توضیح می دهد: به هر حال ، زمینه تجربی دشوار است و تنها با تماشای چند فیلم نمی توان همه درس ها را آموخت و محیط یادگیری شاد ، اگرچه به روز شده است ، اما هنوز هم پیام ها را دیر ارسال می کند. من می خواهم برنامه نویسان کشور ما بتوانند برنامه بهتری برای آموزش ارائه دهند!

اما مادر دانش آموز کلاس هفتم در یک مدرسه غیرانتفاعی ، ضمن ابراز رضایت از وضعیت تحصیلی پسرش ، گفت: “خدا را شکر تا به حال مشکلی نداشته ایم. درست است که یادگیری در فضای مجازی برای کودکان کمی سخت است و اما در حال حاضر ما راضی هستیم ما راضی هستیم زیرا در آموزش آنلاین هم معلم دانش آموزان را می بیند و هم دانش آموزان معلم را می بینند.

پدر طاها ، دانش آموز یازدهم یک مدرسه غیرانتفاعی در تبریز ، رضایت خود را چنین بیان کرد: ما اینطور نیستیم.

تاکنون تخمین زده می شود که مدارس غیرانتفاعی در تاج رهبری را در ایجاد کارآمدی و رضایت تحصیلی در بین معلمان و والدین دانش آموزان از مدارس دولتی ربوده اند ، بنابراین برخی از دانش آموزان در مصاحبه با تبریزبیدار ، همه شواهد علیه ما هستند. باغ ها

محمد دانش آموز چهارم دبستانی است که در مورد وضعیت تحصیلی او قبلاً با مادرش صحبت کردیم.

محمد همچنین به ما می گوید: بهتر است معلم به تنهایی درس بخواند و فیلمهای تمام شده را فقط به گروه منتقل نکند. من دوست دارم معلم نه تنها به شما تکلیف بدهد و بگوید که ویس را خودتان بفرستید. پاداش بدهید و ما را تشویق کنید.

کلاس “شاد” و تمرین در “واتس اپ” و “تلگرام”

نگین دانش آموز تجربی در یکی از مدارس دولتی تبریز است که مادرش از محل تحصیل خود ابراز نارضایتی کرد. خود او به ما می گوید: من امسال یک رشته تجربی را انتخاب کردم ، اما اکنون متاسفم ، من یا مجبور نبودم در این رشته تحصیل کنم یا در یک مدرسه غیرانتفاعی ثبت نام کنم زیرا کیفیت آموزش در شبکه شاد خوب نیست. و سرانجام در برنامه های دیگر مانند تلگرام و واتس اپ ، ما یک کلاس درس داریم و از تدریس معلمان از طریق ویدئو و ویس بهره می بریم ، اما خیلی ثمربخش نیست.

او با نارضایتی کامل می گوید: فکر می کنم اگر همینطور ادامه دهد ، من اصلاً نمی توانم در کنکور شرکت کنم!

نوبت دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی تبریز بود.

محدثه دانش آموز کلاس هفتمی است که در راستای صحبت های مادرش به تبریزبیدار ، از وضعیت تحصیلی خود ابراز رضایت کرد و گفت: “من از تدریس معلمانم راضی هستم و می توانم بگویم آنها سعی می کنند شبیه یک فرد باشند. . کلاس درس. “ما آموزش می دهیم.

او به شرایط مطلوب برای یادگیری در فضای Skyroom اشاره کرد ، اما از وضعیت کند و دست و پا گیر اینترنت در برخی موارد شکایت کرد.

طاها یکی دیگر از دانش آموزان کلاس یازدهم در یک مدرسه غیرانتفاعی است و ما قبلاً با پدرش صحبت کرده ایم.

او از معلم خود تشکر کرد و به ما گفت: “نحوه گذراندن کلاس های ما این است که صبح هنگام مدرسه کلاس خود را داریم و به صورت آنلاین درس می خوانیم. بعد از ظهر ، مدرسه به ما کلاس اصلاحی داد تا در سالهای آینده برای کنکور آماده شویم.

وی تأکید می کند: من با این روش تمرین مشکلی ندارم ، اما در نهایت هیچ چیز نمی تواند جایگزین تمرین حضوری شود!

شاید یکی از یافته های این گزارش این گفته را تأیید کند که “هرچه بیشتر بدهکار باشید ، بیشتر غذا می خورید!” اما چرا باید چنین تفاوت بین یک مدرسه دولتی و یک مدرسه غیر دولتی وجود داشته باشد؟ آیا پول برای همه چیز قانونی است؟

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید