زخم کهنه گدایی آبستن ناکارآمدی نهادهای اجتماعی در دهدشت است + عکس


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904454

تکدی گری در دهدشت نتیجه ناکارآمدی نهادهای اجتماعی است که رو به افزایش است و زخمی کهنه بر چهره این شهر بر جای گذاشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ تکدی گری به عنوان یک معضل حاد اجتماعی ریشه در عوامل متعددی دارد اما عواقب جبران ناپذیر و آسیب های اجتماعی زیادی را به دنبال دارد و کسانی که از این راه کسب درآمد استفاده می کنند عمدتا از زنان و کودکان استفاده می کنند. و افراد ناتوان این کار را انجام می دهند و از این رو با بهره برداری از احساسات مردم به دنبال کسب درآمد هستند.

تکدی گری معضل و پدیده ای زشت و نادر در اکثر شهرهای کشور رایج است و در شهر دهدشت در گوشه و کنار این شهر روز به روز بیشتر می شود.


6bf9649f aa91 40a8 a72e 12a002a023d3 خبر خاکستری

در کوچه ها، خیابان ها، روبروی منازل و میدان مرکزی شهر دهدشت، متکدیان زن و مرد و حتی اتباع خارجی را می بینیم که به راحتی و حتی برخی با اصرار از رهگذران تقاضای پول نقد می کنند. بعضی ها آنقدر روی این سوال پیگیر هستند که چند متری عابران را دنبال می کنند تا پول بگیرند.

افزایش تعداد متکدیان نشان می دهد که مقامات مسئول هیچ اقدامی برای جمع آوری آنها انجام نداده اند و مجازات های در نظر گرفته شده برای این افراد اعمال نشده و یا فاقد بازدارندگی لازم بوده و در کاهش این جرم موثر نبوده است.

هیچ متولی برای نگهداری از متکدیان در شهر وجود ندارد


c5bb779a b239 4ce5 909f a4932a64b83b خبر خاکستری

جمع آوری متکدیان باید در برنامه های کاری شهرداری قرار گیرد و در طول سال انجام شود اما پس از جمع آوری در سطح شهر، ناظر خاصی برای تحویل و نگهداری آنها وجود ندارد.

تاکنون هیچ جلسه و کارگروهی در سطح شهر برای ساماندهی متکدیان تشکیل نشده است و عدم شناسایی ارگان مربوطه برای تامین این گروه موجب سردرگمی و بی توجهی شهرداری در خصوص جمع آوری متکدیان شده است.

بهزیستی شهرستان باید از متکدیان به ویژه زنان بی سرپرست یا بدسرپرست مراقبت کند و پس از شناسایی، خدماتی از قبیل مشاوره و کمک به آنها ارائه کند و تحت حمایت خود و یا سازمان های دیگر برای حمایت از آنها قرار دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید