زخم کهنه ای به نام «زمین خواری» در لیستر گچساران/ کارگران انقلابی به دست مردم رسید + فیلم


ساعت: 17:18
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810295

آنچه در درگچساران با وجود زمزمه های فراوان زمین خواری، ممکن است اعطای و واگذاری اراضی ملی تحت عناوین مختلف به برخی سودجویان، دلالان و نفوذی ها برای اهداف و مقاصد سیاسی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ; محکومیت زمین خواری، کوهنوردی و تجاوز به منابع طبیعی که مقام معظم رهبری نیز با آن مبارزه جدی کارکنان قضایی را برجسته کردند، طی سال های اخیر توسط سودجویان در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد گسترش یافته است.

اگرچه پیش از این تصرف اراضی بیشتر از افراد خاصی بود، اما اکنون در کارگروه های مبارزه با سرقت ردپای برخی مسئولان و روسای دستگاه های اجرایی پیدا شد که واکنش های بسیاری را در پی داشت.

اگرچه زمین خواری عمدتاً تصرف غیرقانونی اراضی ملی و کشاورزی توسط دلالان است، اما این پدیده به عنوان یک معضل اجتماعی در سال های اخیر رو به افزایش بوده و بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آب سالانه بین 30 تا 35 هزار نفر افزایش یافته است. ماجرای زمین خواری اعم از تصرف و تصرف عدوانی در کشور در حال وقوع است.

به همین دلیل بود که اواخر سال 93 با تاکید رهبر معظم انقلاب بر حفظ جنگل و مراتع و همچنین معرفی زمین خواری، کوهنوردی و ساخت و سازهای غیرمجاز به عنوان یکی از موضوعات دردناک، بیش از متخلفان مطرح شد. قضاوت شود.

چند سالی است که روستائیان و مالکان مزارع اطراف گچساران همواره از تصرف عدوانی زمین هایی که می تواند برای پروژه های مسکن و کشاورزی و یا به عنوان اراضی ملی در نظر گرفته شود، شکایت دارند که به گفته آنها در برخی موارد توسط مسئولان رسیدگی می شود.

با این تفاسیر مردم روستای اسلام آباد (منطقه لستر) گچساران روز گذشته در زمینی که در اختیار اموال و مردم غیر بومی قرار گرفته است، در تجمع اعتراضی شرکت کردند و خواستار عدالت خواهی از دولت انقلابی و مسئولان شهری شدند.

یکی از اهالی در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی گفت: موضوع اصلی این است که در سال های اخیر حدود صدها هکتار از اراضی ملی منطقه در اختیار افراد با نیازها و جریان های خاص و همچنین افراد غیر ساکن قرار گرفته است. صدها جوان جویای کار و کمبود یک متر زمین در این منطقه از این حق طبیعی و غیر قابل برگشت محروم هستند.

وی ادامه داد: این افراد سال هاست که می خواهند با نامه نگاری و نامه نگاری اداری این مشکل حل شود اما متاسفانه خواه ناخواه این مشکل برطرف نشده و اکنون پس از دومین تجمع اعتراضی این زخم کهنه برطرف شده است. . این موضوع باعث ایجاد بحران در منطقه شده است.«این امر باعث ایجاد تنش و درگیری بین جوانان و افراد غیر بومی شده است.

یکی دیگر از روستائیان گفت: متأسفانه عده ای با استفاده از رانت و نفوذ ده ها هکتار را فقط برای خود و اعضای خانواده خود و در سایر شهرها و مناطق افراد با روابط خاص ده ها هکتار به ثبت رسانده اند که اراضی ملی این منطقه غصب می شود. که اگر قرار است از آن استفاده شود حق جوانان این منطقه است و اینگونه سوالات باعث نارضایتی شدید مردم شده است.

دیگری ادامه داد: سوال اینجاست که چرا فقط یک خانواده 10 تا 50 هکتار را اشغال کرده است اما یک خانواده یا جوان بیکار که می خواهد تشکیل خانواده داده و امرار معاش کند نیز از یک متر زمین برای امرار معاش محروم است. “E.

وی افزود: قبل از اینکه مشکلی در منطقه پیش بیاید و این بحران عواقب جبران ناپذیری داشته باشد، مسئولان مربوطه باید برای این معضل و این مطالبه عمومی چاره ای بیندیشند و عدالت اجتماعی را با امید و امید نسبی برقرار کنند. این زمین

اما در نهایت می توان گفت آنچه در گچساران با وجود شایعات فراوان زمین خواری می گذرد، ممکن است اعطای اراضی ملی تحت عناوین مختلف به برخی برندگان، سودجویان و افراد ذی نفوذ با اهداف سیاسی باشد که گلایه ای است. بی عدالتی شهروندان در سال های اخیر صد برابر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید