زمانی که ناامیدی با ندای رهبر انقلاب با لب سبز در جنوب شرق محو می شود

ساعت: 10:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۷
کد خبر: 1785301

زیباترین دستاورد هر خدمت خالصانه و بی منت، لبخند رضایت مردم است که سپاه و بسیج سالیان متمادی در استان پهناور سیستان و بلوچستان به منصه ظهور رسانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی بسیج راه دانا ؛ سیستان و بلوچستان سال ها برای تامین امنیت پایدار، رفع موانع اقتصادی، محرومیت زدایی، رفع مشکلات بهداشتی و اعتلای علمی استان تلاش خستگی ناپذیری داشته است. محروم از این منطقه از کشور.
این بار در ادامه خدمات خالصانه و سخاوتمندانه قرارگاه قدس و سپاه در اقصی نقاط کشور در زمینه امنیت، راهسازی، ساخت مدرسه و منازل و مساجد، برق و آب رسانی، تسطیح زمین کشاورزی و شغل. ایجاد یا درمان بیماران در نقاط مختلف مرزی و دورافتاده چاره اندیشی و ایجاد بیمارستان صحرایی. به مناسبت چهل و دومین سالگرد هفته بسیج در گام بعدی خود مصمم هستند تا با تلاش فراوان در جهت محرومیت زدایی در مناطق مختلف منطقه فقیرنشین کورین حضور یافته و بدون خستگی و چشم انتظاری خدمت کنند. لبخند رضایت بر لبان مردم
بسیج بخشی از بدن انسان است
علی اکبر جعفری معاون قرارگاه محرومیت زدایی قرارگاه قدس جنوب شرق در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سند راهبردی اعتلای بسیج تاکید کرده اند که بسیج بخشی از مردم است و هرگز نباید منافع مردم فراموش شود، گفت: پیشگام در ارائه خدمات به مردم نماد فداکاری و ایثار است.
وی افزود: این نهاد مقدس در تمامی بحران ها همواره خالصانه و صادقانه در کمک های داوطلبانه مشارکت داشته و مانع از تحقق اهداف دشمن علیه ملت ایران شده است.
این مسئول افزود: به مناسبت چهل و دومین سالگرد هفته بسیج مستضعفین، در حاشیه رزمایشی که در منطقه عمومی کورین برگزار می شود، علاوه بر برنامه های رزمی، قرارگاه محرومیت زدایی قدس و سایر خدمات در ولایت یک فرد خاص در هفته بسیج در دستور کار قرار دارد.
وی رفع تنش آبی با اهدای مخازن ذخیره آب را از جمله اقدامات دانست و ادامه داد: در دو روستای کورینسکو دو مخزن 10 هزار لیتری آب را مورد بررسی قرار داده ایم که ساخته و نصب شده است.
وی افزود: تنش های آبی در سیستان و بلوچستان به دلیل کاهش بارندگی و سایر مشکلات مدیریت آب در برخی روستاهای استان بسیار جدی است و بسیج و سپاه معتقدند با کار، حاکمیت و اراده جهادی می توان مشکلات را حل کرد. . “
معاون قرارگاه محرومیت زدایی جنوب شرق قدس یکی از رویکردهای اصلی بسیج را عمرانی و محرومیت زدایی دانست و اذعان داشت: ساخت 40 سرویس بهداشتی و حمام با مخزن آب پر و تجهیزات شوفاژ، تسطیح و آماده سازی 20 هکتار از اراضی کورین، 100 اقدام دیگر. برق رسانی و تعمیر ایرادات برق توسط یگان های مهندسی و گروه های جهادی، تعمیر منازل ساکنین توسط دو اکیپ، حفاری و تجهیز یک چاه کشاورزی و لایروبی قنات از جمله اقدامات انجام شده در هفته بسیج است.
ادامه فرزندان انقلاب به ندای رهبر انقلاب
وی با اشاره به تداوم کمک های مومنانه در اقصی نقاط استان گفت: با شیوع ویروس مفتضح کرونا، معیشت، اقتصاد و سایر حوزه ها را تحت تاثیر قرار داده است. و بسته های پوشاک، تولید و توزیع مواد ضدعفونی کننده و ماسک و توزیع بسته های آموزشی و لوازم التحریر به دنبال کاهش آلام مردم به ویژه نیازمندان و بیماران بودند و تاکنون از میدان نبرد کنار نرفته اند و با تمام توان ایستادند
جعفری خاطرنشان کرد: توزیع بیش از هزار بسته معیشتی و اهدای 100 هزار ماسک، توزیع 500 تخته پتو و هزار اسباب بازی، پوشاک، کفش و دمپایی، آب معدنی و 2 دستگاه تلویزیون برای معلولان از دیگر برنامه های در دستور کار است.
وی ادامه داد: اهدای بسته های آموزشی و لوازم التحریر برای نیاز مدارس و دانش آموزان منطقه، توزیع بالغ بر 2000 پرس غذای گرم و همچنین نان و آرد رایگان بین اهالی از دیگر اقداماتی است که در طول هفته انجام می شود. در حالی که کرامت خود را حفظ می کنند. بسیج صورت خواهد گرفت.
این افسر در بخشی دیگر از سخنان خود به ایجاد دفتر خدمات رسانی در منطقه ملکه برای ارتباط حضوری مردم و کارکنان حل مشکل اشاره کرد و گفت: 10 تیم ویژه اطلاعاتی را برای رفت و آمد از روستا به روستا در نظر گرفتیم. در حین تمرین.” ما حتی کپرها را ارزیابی کرده ایم تا بتوانیم برای رفع نیازها تا حد امکان برنامه ریزی کنیم.
خدمت خالصانه، بدون تمایل به معروف شدن
وی در خصوص آغاز فصل سرما توزیع 15 عدد چراغ نفتی آترا را از دیگر اقدامات جهادگران و سبزپوشان انقلاب عنوان کرد و گفت: برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تحقق سنت الهی 10 سری جهیزیه 100 برگه جلد و 10 سری اقلام مورد نیاز اهالی کپر با وام 15 میلیون ریالی (هر سری) در هفته بسیج توزیع می شود.
معاون قرارگاه قدس جنوب شرق خاطرنشان کرد: در اقدامی خداپسندانه با شناسایی معلولان منطقه کورین تعداد 15 دستگاه ویلچر هر کدام به ارزش 19 میلیون ریال تهیه و توزیع آن در دستور کار گروه های جهادی قرار گرفت. در این راستا در صورت مشاهده آسیب های دیگری در ناحیه بالا، اهدای ویلگر به وی نیز در دستور کار قرار دارد.
جعفری با تاکید بر اینکه فعالیت گروه های جهادی مصداق خدمت خالصانه و بی منت است، افزود: هر جا که نیاز باشد به میدان می رویم و بدون اینکه بخواهیم شناخته شویم به نیازهای نیازمندان و محرومان پاسخ می دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید