زمانی که پیش بینی ریکاردو ساپینتو به حقیقت پیوست

زمانی که پیش بینی ریکاردو ساپینتو به حقیقت پیوست

برای کسی آسان نبود که به جای کسی که قدرتمندترین قهرمانی تاریخ استقلال را رقم زد، روی نیمکت استقلال باشد. فرهاد مجیدی فصل گذشته با استقلال به رکورد فوق العاده ای دست یافت و پس از حدود یک دهه به آرزوی قهرمانی هواداران این تیم پایان داد. اما او که به تصمیمات ناگهانی شهرت دارد، به سرعت استقلال را ترک کرد و راهی امارات شد تا رویاهایش را دنبال کند.

اگرچه نام های محلی زیادی مطرح شد، ریکاردو ساپینتو پرتغالی سرانجام هدایت آبی ها را بر عهده گرفت. بیشتر از سبک مربیگری و تاکتیک های مورد نظر، حرکات ویژه این سرمربی در بدو ورود به ایران دست به دست شد. فصل آن طور که هواداران می خواستند شروع نشد و شکست در بازی رفت مقابل سپاهان در تهران نشان داد که ریکاردو ساپینتو کار سختی برای موفقیت در تیم جدیدش دارد.

اما قبل از شروع جام جهانی، سرمربی جدید استقلال رفته رفته بر تفکراتش در مورد این تیم مسلط شد و توانست نتایج خوبی با استقلال کسب کند. اما تعطیلات جام جهانی به یکباره شرایط این تیم را تغییر داد و پس از این تورنمنت شاهد تیمی آشفته و بی برنامه در زمین بودیم. با شکست دیرهنگام اصفهان مقابل سپاهان، استقلال هشت امتیازی شد و اکثر هواداران این تیم شانسی برای تکرار قهرمانی نداشتند.

اما ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پس از آن بازی با اطمینان قابل توجهی تاکید کرد که قهرمانی هنوز تمام نشده است و تیمش می تواند در ادامه فصل اختلاف امتیاز را جبران کند. در ادامه روند پیروزی های متوالی استقلال بلافاصله آغاز شد و نتایج ضعیف پرسپولیس نیز به این موضوع اضافه شد تا امشب و پس از برتری آبی ها مقابل فولاد، حتی آنها بالاتر از رقیب دیرینه خود قرار بگیرند.

احتمالا اکثر اهالی فوتبال قبول دارند که استقلال جذاب ترین و هجومی ترین فوتبال لیگ را بازی می کند و در طول 90 دقیقه به دنبال ایجاد موقعیت روی دروازه حریف است. آنها امروز در اهواز با دو گل مقابل تیم منصوریان به برتری رسیدند و با سه امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند.

استقلال با هدایت ریکاردو ساپینتو که در ادامه فصل فرصتی برای رویارویی مستقیم با سایر تیم ها ندارد، می تواند در صورت ادامه این روند تا پایان هفته به قهرمانی امیدوار باشد. تیمی که با سیستم هسته ای کاملا تهاجمی وارد زمین می شود و البته در دفاع هم باهوش و متمرکز است. شاگردان ریکاردو ساپینتو با بدشانسی و بی دقتی در قیمشهر مقابل نساجی توقف کردند وگرنه به نظر می رسد در حال حاضر هیچ تیمی در لیگ برتر نمی تواند برابر آبی ها قرار بگیرد.

ریکاردو ساپینتو که در این فصل بخش قابل توجهی از مسابقات را از استقلال محروم کرده است، می داند چگونه در دیگر دیدارهای تیمش و حتی از روی سکو تصاویری ماندگار و جذاب خلق کند و بی شک این روحیه آتشین و متعصب یکی از آنهاست. راز محبوبیت این سرمربی در هفته های اخیر هواداران لقب گرفتند. همین چند هفته پیش خبرهایی مبنی بر احتمال جدایی ریکاردو ساپینتو منتشر شد اما حالا او دل هواداران استقلال را به دست آورده است.

دیدگاهتان را بنویسید