زمان پرداخت یارانه تیر 1401; پول نقد یا برگه؟

زمان پرداخت یارانه تیر 1401;  پول نقد یا برگه؟

روز جدید احسان هندوزی وزیر اقتصاد گفت: مصوبه دولت در مورد یارانه ها تغییری نکرده و پول واریز خواهد شد. اما او گفت که تصمیم دولت با تهیه گزارش نهایی دوره آزمایشی سیستم های کالابار تغییر خواهد کرد.

پس از لغو ارز ترجیحی 4200 تنی، دولت دو مرحله یارانه 300 و 400 هزار تنی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد. در عین حال برخی از اعضای تیم اقتصادی دولت اعلام کرده اند که کالابرگ احتمالا در ماه های آینده جایگزین یارانه نقدی خواهد شد.

اما اخیراً احسان هندوزی وزیر اقتصاد گفته است که تصمیم دولت در مورد یارانه ها تغییری نکرده و پول واریز خواهد شد. اما او گفت که تصمیم دولت با تهیه گزارش نهایی دوره آزمایشی سیستم های کالابار تغییر خواهد کرد.

البته وزیر اقتصاد به این موضوع هم اشاره کرد که احتمالا در تیرماه گزارش دوره های آزمایشی سامانه های کالابریگ به دولت ارسال می شود تا ستاد اقتصاد در ماه های آینده تصمیم نهایی را بگیرد.

در چنین شرایطی به نظر می رسد یارانه در تیرماه به صورت نقدی پرداخت شود و سامانه های کالابریا در ماه های آینده به بهره برداری برسد.

یارانه تیر 1401 چه زمانی پرداخت می شود؟

دولت هنوز رسماً زمان پرداخت یارانه نقدی در تیرماه را اعلام نکرده است. اما با توجه به تجربیات گذشته به نظر می رسد یارانه مرحله 137 اواسط ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

اما احتمالا در روزهای آینده زمان واریز وجه را اعلام خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید