زمین کشاورزی با صدور سند شناسایی می شود


ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1811998

رئیس سازمان اراضی کشور بر اهمیت صدور سند برای زمین کشاورزی تاکید کرد و گفت: صدور سند به معنای شناسایی زمین کشاورزی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی شجاعی درباره وظایف کارگروه چندجانبه مبارزه با زمین خواری و برنامه ها و اقدامات سازمان اراضی کشور با اشاره به تمرکز رهبر انقلاب بر امنیت غذایی و مبارزه با زمین خواری افزود: اقتصاد مبتنی بر کشاورزی و معیشت مردم است. مردم روی زمین

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه، نمایندگان مجلس و سایر اعضای نظام نیز بر مبارزه با زمین خواری و صیانت از زمین های کشاورزی تاکید کردند.

وی صدور اسناد اراضی کشاورزی را یکی از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم و وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: اگر همه اجزای دولت هم افزایی، انسجام و مشارکت داشته باشند با همکاری مردم می توانیم کشاورزی را صادر کنیم. اسناد زمین تا پایان دولت سیزدهم.

شجاعی افزود: در حال حاضر حدود یک میلیون هکتار از 18 میلیون و 700 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارای سند و مابقی زمین فاقد سند و زمین بدون سند امکان تصرف، تغییر کاربری غیرمجاز و خروج از چرخه کشاورزی را دارد. “

این مقام مسئول با تاکید بر تمرکز بر زمین های کشاورزی گفت: موضوع زمین بسیار مهم و حساس است و نیاز به توجه بیشتری دارد.

شجاعی با اشاره به راه اندازی قرارگاه صدور سند زمین های کشاورزی افزود: همه دستگاه های حاضر در این قرارگاه هدف مشترکی را دنبال می کنند و مهم هستند که با همکاری و هم افزایی در سطح ملی و استانی این امر را تسریع کنند.

وی افزود: برای تحقق این مهم ابتدا باید موانع را برطرف کنیم و این امر مستلزم انسجام و همکاری همه ارگان ها و اجزای دولت است. تاکنون تمامی دستگاه های حاضر در قرارگاه صدور اراضی کشاورزی و حتی نمایندگان مجلس همکاری و تسریع در روند صدور اسناد اراضی کشاورزی داشته اند.

رئیس سازمان اراضی کشور افزود: صدور سند برای اراضی کشاورزی موجب تسهیل در اعطای تسهیلات به کشاورزان و جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان می شود.

انتهای پیام/
منبع: وزارت جهاد کشاورزی

دیدگاهتان را بنویسید