زندگی سخت بازنشستگان در شکاف دستمزد و تورم

زندگی سخت بازنشستگان در شکاف دستمزد و تورم

روز جدید حمید حاج اسماعیلی می گوید: انتظار می رود دولت هر چه سریعتر تصمیم افزایش مستمری بگیران را نهایی کند تا مستمری بگیران متناسب با مشکلات اقتصادی و تورم هر چه سریعتر حقوق خود را دریافت کنند.

با ورود به سومین ماه سال هنوز خبری از افزایش مستمری ها نیست. تاخیر در افزایش دستمزد بازنشستگان را نگران می کند اما این نگرانی زمانی تشدید می شود که اخبار ضد و نقیضی از مذاکرات غیررسمی برای کاهش افزایش دستمزد بازنشستگان به گوش می رسد. البته مسئولان این خبر را تکذیب کردند و آن را شایعه دانستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: دولت برای اجرای مصوبه افزایش مستمری ها نیازمند بحث کارشناسی فرابخشی است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص آخرین تحولات در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان و شایعه مذاکرات غیررسمی برای کاهش افزایش حقوق بازنشستگان گفت: از خود شایعات است.

دولت موضوعی را ارزیابی کرده که به تصویب و امضای نمایندگان آن رسیده است

حمید حاج اسماعیلی، کارشناس بازار کار با اشاره به اینکه مصوبه شورای عالی کار در اواخر سال گذشته در مورد حداقل دستمزد و افزایش سایر دستمزدها در حال بررسی است، گفت: آنچه در حال حاضر در هیئت دولت و کمیته های تخصصی مطرح می شود. از مزایای پرداخت مستمری. سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی انجام داده است. در این جلسه دولت سه نماینده دارد و نمایندگان دولت مصوبه افزایش حقوق مربوط به مستمری های تامین اجتماعی را امضا و تصویب کردند.

متأسفانه زمانی که این مصوبه بیش از دو ماه پیش در جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان دولت به تصویب رسید، دولت وارد ماهیت بحث افزایش مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی شد. حال سوال اینجاست که چرا دولت تصمیمی که دو ماه و نیم پیش از سوی دولتمردان گرفته شد را مورد بازنگری و ارزیابی قرار داد؟ این اولین انتقاد و اعتراض به دولت است.

وی افزود: متاسفانه امسال دولت سنت شکنی کرد و بر خلاف مصوبه قبلی افزایش حقوق را در کمیسیون های تخصصی حفظ کرد و مغایرت هایی را روی آن گذاشت که به هیچ عنوان مورد قبول مستمری بگیران و کارگران نیست. دولت قبل از تصویب باید نظرات خود را در نظر می گرفت.

این کارشناس بازار کار ادامه داد: این مصوبات در نشست سه جانبه بر اساس مصوبات قانونی صورت گرفت. با توجه به افزایش دستمزدها، نرخ تورم، هزینه های معیشتی و مشکلات اقتصادی در نظر گرفته شده است، بنابراین آنچه انتظار می رود افزایش مستمری مستمری بگیران مطابق با شرایط اقتصادی و همچنین مطابق با قانون اساسی است. . قانون کار و مواد 96 و 111 تامین اجتماعی توسط دولت.

حاج اسماعیلی با اشاره به گرانی کالاهای اساسی از ابتدای سال گفت: بازنشستگان بیش از دو ماه است که تصمیم نگرفته اند و افزایش دستمزدی را شاهد نیستند. این در حالی است که قیمت ها از روزهای اول سال آغاز شده است. با حقوق بازنشستگی ناچیزی که بازنشستگان دریافت می‌کنند، آنها واقعاً با مشکل گذران زندگی می‌کنند. بنابراین، مصوبات قانونی در کشور قابل ابطال نیست و می توان مصوبات را برای همیشه بازگرداند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می رود دولت هر چه سریعتر تصمیم افزایش حقوق بازنشستگان را نهایی کند تا مستمری بگیران در کوتاه ترین زمان ممکن حقوق خود را متناسب با مشکلات اقتصادی و تورم دریافت کنند. معتقدم به تعویق افتادن این حادثه عواقبی برای کشور به همراه خواهد داشت زیرا مورد انتقاد و اعتراض بازنشستگان قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید