زنی که می تواند برای دموکرات ها نامزد شود و در میدان پیروز شود!

زنی که می تواند برای دموکرات ها نامزد شود و در میدان پیروز شود!

ماشین سیاسی هیلاری کلینتون بسیار قدرتمند است، اما یک بانوی اول دیگر می تواند قوی ترین نامزد شود.

در سایه ترس از ترامپ چه کسی می تواند نامزد دموکرات ها باشد و پیروز میدان باشد؟ فوریه – داگلاس شوئن; بیل مشاور ارشد مبارزات انتخاباتی بیل کلینتون در سال 1996، مشاور کاخ سفید از سال 1994 تا 2000 و مشاور ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون در سنا در سال 2000 بود. شوئن به عنوان یکی از اعضای حزب دمکرات معرفی شده است، اما بارها از این حزب انتقاد کرده و مواضعی برخلاف دیدگاه حزب در مورد موضوعات مختلف سیاسی اتخاذ کرده است. منتقدان او معتقدند که او را نباید به عنوان یک دموکرات شناخت و او را یک دموکرات «جعلی» می دانند. استیو بنن شوئن را “دموکرات فاکس نیوز” خواند و گفت که “فعالانه با دموکرات ها و دستور کار این حزب مخالف است.”

بر اساس این گزارش به نقل از وال استریت ژورنال؛ حضور اخیر دونالد ترامپ در “تالار” شبکه CNN همراه با نتایج نظرسنجی نشان می دهد که برخی از دموکرات ها متوجه شده اند که احتمال انتخاب مجدد ترامپ در سال 2024 وجود دارد.نتیجه آخرین نظرسنجی مشترک واشنگتن پست و اخبار ABC نشان می دهد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا 36 درصد موافق است و در رقابت برای حفظ کرسی ریاست جمهوری در کاخ سفید، 6 امتیاز کمتر از ترامپ است. ما تنها دموکرات‌هایی نیستیم که به جایگزینی برای بایدن فکر می‌کنیم. با این حال، ما از خود می پرسیم، اگر بایدن نامزد نشود، چه کسی باید نامزد دموکرات ها در انتخابات 2024 باشد؟

بایدن تا زمانی که از نظر بدنی مناسب و از نظر سیاسی قابل قبول باشد، مطمئناً یک نامزد باقی خواهد ماند. با این حال، اگر روند نزولی او در نظرسنجی ها ادامه یابد یا وضعیت سلامتی او به طور قابل توجهی بدتر شود، این امکان وجود دارد که رهبران دموکرات کنگره او را تشویق به کناره گیری از رقابت های ریاست جمهوری کنند.

متأسفانه اکثریت جمعیت کشور، از جمله بسیاری از رای دهندگان دموکرات، چنین احساسی دارند و معتقدند که بایدن نباید دوباره نامزد شود. بر اساس نتایج نظرسنجی مشترک ABC و واشنگتن پست، نزدیک به دو سوم بزرگسالان آمریکایی معتقدند که بایدن فاقد ظرفیت ذهنی (63٪) یا سلامت جسمی (62٪) برای خدمت مؤثر به کشور به عنوان رئیس جمهور است. پیش از این، نظرسنجی دیگری توسط ABC و واشنگتن پست نشان داد که علیرغم این واقعیت که رأی دهندگان دموکرات نسبت به آمادگی روحی و جسمی آقای بایدن کمتر تردید دارند، 58 درصد از آنها می خواهند که حزب دموکرات فردی غیر از بایدن را برای نامزد من در سال 2024 معرفی کند. انجام دادن

چنین احساساتی در ماه‌های آینده تشدید خواهد شد، زیرا اقتصاد ایالات متحده در آستانه رکود قرار می‌گیرد. همچنین، اگر تا آن زمان معاملات شخصی بایدن، مانند مشکلات حقوقی پسرش هانتر، آشکارتر شود، او احتمالاً بی‌کفایت‌تر به نظر می‌رسد.

اگر بایدن نتواند برای انتخاب مجدد نامزد شود، کامالا هریس معاون رئیس جمهور جانشین طبیعی او خواهد بود. با این حال، محبوبیت هریس حتی از بایدن کمتر است. بر اساس نظرسنجی جدید وال استریت ژورنال، تنها 35 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده نظر مساعدی نسبت به او دارند، در حالی که این رقم برای بایدن 41 درصد است. در نوامبر 2021، محبوبیت هریس در مقایسه با هر معاون رئیس‌جمهوری دیگر در تاریخ ایالات متحده به پایین‌ترین سطح خود رسید و او به مراتب کمتر از چهار سلف خود در دوره ریاست‌جمهوری خود توجه عمومی و رسانه‌ای بسیار کمتری را به خود جلب کرد.

همچنین، ترامپ می تواند هریس را در رقابت انتخاباتی عمومی شکست دهد. بر اساس نظرسنجی هاروارد، ترامپ با 10 امتیاز، 49 درصد به 39 درصد از هریس پیشی دارد.

پس چه کسی می تواند نامزد دموکرات ها شود و در میدان پیروز شود؟

پیت باج، وزیر حمل و نقل دولت بایدن و نامزد سابق 2020، یکی از گزینه هایی است که به ذهن می رسد. با این حال، او نتوانست به موقعیت خود عمل کند و از ریل خارج شدن قطار در اوهایو یا زمین گیر شدن هزاران پرواز به دلیل نقص در سیستم کامپیوتری اداره هوانوردی فدرال در ماه ژانویه، نقاط ضعف حرفه ای او محسوب می شود.

علاوه بر هریس، هیچ کس دیگری در کابینه بایدن کاندیدای واقع بینانه برای این نامزدی نیست. اگر بایدن تصمیم بگیرد نامزد نشود، احتمالاً برای او غیرممکن است که نامزدی هریس را رد کند و در عین حال وزن سیاسی خود را پشت سر یکی دیگر از مقامات دولتش بیاندازد. اگر بایدن تصمیم بگیرد تا اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده نامزد نشود، برای فرماندار دموکرات کالیفرنیا، گاوین نیوسام، دشوار خواهد بود که به سرعت یک کمپین بادوام و دارای بودجه خوب راه اندازی کند. موانع مشابهی برای فرمانداران ضعیف اما موفق دموکرات مانند لورا کلی از کانزاس و گرچن ویتمر از میشیگان وجود دارد.

تنها دموکرات هایی که شانس معقولی برای پیروزی در ریاست جمهوری دارند، کسانی هستند که پتانسیل جمع آوری کمک های مالی فوری دارند و نام هایی در سطح ملی شناخته شده اند.

هیلاری کلینتون ممکن است بخواهد دوباره نامزد شود و می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای دموکرات ها باشد. ماشین سیاسی کلینتون مهیب است و تعداد کمی از دموکرات‌ها می‌توانند با همان سرعت کمپین او پول جمع‌آوری کنند و یک کمپین ملی را سازماندهی کنند.

با این حال، در 75 سالگی، کلینتون خیلی جوانتر از رئیس جمهور فعلی نیست. همچنین، کلینتون همیشه با محبوبیت خود دست و پنجه نرم کرده است، محبوبیتی که پس از ناکام ماندن او به ریاست جمهوری کاهش یافت. محبوبیت او در نظرسنجی ها به پایین ترین حد خود در سال های پس از انتخابات 2016 رسید و در سال 2018، طبق نتایج نظرسنجی گالوپ، 36 درصد گزارش شد که خیلی بهتر از رتبه های بایدن و هریس نیست. نتایج نظرسنجی گالوپ نشان داد که از نوامبر 2016، محبوبیت کلینتون در میان دموکرات ها 10 امتیاز کاهش یافته است.

نتایج یک نظرسنجی زاگبی آنالیتیکس در سال گذشته نشان داد که اگر بایدن در سال 2024 از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند، کلینتون سومین گزینه برای رای‌دهندگان دموکرات خواهد بود و هریس در جایگاه دوم پس از او قرار می‌گیرد.

در چنین شرایطی، به نظر می رسد میشل اوباما تنها دموکرات با منافع ملی گسترده است.

میشل اوباما در حزب دموکرات محبوبیت دارد. طبق نظرسنجی گالوپ، او کاخ سفید را با محبوبیت 68 درصدی در سطح ملی ترک کرد و از سال 2018 تا 2020 یکی از محبوب ترین زنان در ایالات متحده بود. او شبکه گسترده ای از حامیان دارد و توانایی احیای مجدد را دارد. سازمان سیاسی باراک اوباما و در صورت اعلام، قوی ترین نامزد خواهد بود.

علیرغم این واقعیت که میشل اوباما تمایلی برای نامزدی در پست ملی نشان نداده است، اگر بایدن نتواند نامزد شود و ترامپ در آستانه بازگشت به کاخ سفید باشد، می‌توان او را متقاعد کرد که وارد میدان شود.

محتمل ترین سناریو در سال 2024 این است که بایدن به تلاش برای انتخاب مجدد خود تا انتها ادامه دهد و یا برنده شود یا ببازد. با این حال، اگر یک طرح پشتیبان در نظر نگیریم، به خودمان آسیب می زنیم.

دیدگاهتان را بنویسید