زیرساخت های جاده ای جهانی اربعین حسینی مورد بازدید مسئولان قرار می گیرد/ پیشگیری از گرد و غبار نیازمند حرکت جهانی و جهادی است


ساعت: 17:06
تاریخ انتشار: 91/01/26
کد خبر: 1822148

امام جمعه ایلام گفت: استان ایلام بزرگ ترین مسیر اربعین حسینی و مرکز زیارتی جهان است، لازم است به زیرساخت های استان از جمله راه آهن و بزرگراه توجه جدی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ایلام بیدار است حجت الاسلام والمسلمین «الله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز (26 فروردین) در نماز جمعه این هفته در مصلی اعظم امام خمینی (ره) در این شهر همانطور که اشاره می کند ماه مبارک رمضان ماهی است که خداوند متعال در آن فرصتی استثنایی به ما داده است تا مشمول رحمت بیکران خود شویم. برای یافتن خلیفه الهی در این ماه نفس کشیدن عبادت محسوب می شود و عبادت در شب قدر بالاتر از هزار ماه است و باید از این فرصت برای آماده شدن برای شب قدر و حضور در آن استفاده کنیم.سفر پر برکت.

گفت: باید خودمان بیندیشیم، آنچه را که در شبها و ماه مبارک برای آخرتمان پس انداز کنیم، وقتی دفن می شویم اندک است، فریادی جز اعمالمان نداریم، پس قبل از مرگ به فکر خودت باش بگذار در محاصره باشیم. و دست ما از دنیا بریده شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان، افزود: غسل تعمید خیرین، امام حسن مجتبی (ع) سابقه طولانی در کمک به نیازمندان و تکریم دارند. یتیمان

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: حضرت امام حسن مجتبی (ع) می فرمایند از جدم رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) شنیدم که هرکس باید مومن خود را برآورده کند، مانند کسی است که 9 هزار سال خدا را عبادت کرده است. در حالی که روزها روزه می گیرد و شب ها عبادت می کند.

فرمود: حضرت امام صادق (علیه السلام) می فرمایند اگر از کسى کمک بخواهند در حالى که قدرت انجام کارى را دارد و آن را انجام ندهد، عذاب آن است که در قبر و در برزخ مارى بر او مسلط شود. لحظه انگشتان خود را گاز می گیرد، ما نباید نسبت به نیازهای جامعه نیازمند بی طرف باشیم و برای کمک به نیازمندان تلاش کنیم.

امام جمعه عیلام با بیان اینکه صبر امام حسن مجتبی(ع) برای صاحبان قدرت و قدرت انتقام آموزی است، گفت: امام حسن نیز صفت شجاعت را داشت و یکی از نکاتی که ما از آن غافل می شویم بحث است. شجاعت این امام، سیره ائمه ما، رفتار و گفتارشان برای ما درس عبرت است و باید تا جایی که می‌توانیم سعی کنیم مانند آنها باشیم و راه آنها را بگیریم تا شیعیان واقعی اهل بیت به شمار آییم. (ع).

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام مثل همیشه بیانات ارزنده ای فرمودند که این حکمتی است که خداوند متعال از زبان خودش بیان می کند، یکی از فرازهای سخنان ایشان نیاز کشور به کارهای زیربنایی و زیربنایی است. استفاده از منابع ارزی آزاد شده در این مسیر، این اقدام عاقلانه ای است که یکی از نیازهای ما برای توسعه جامعه است و نباید این سرمایه ارزی را صرف هزینه های غیر ضروری کنیم.

وی یادآور شد: مسئولان استانی و کشوری باید تلاش کنند زیرساخت های استان را دنبال کنند، نگاه استاد و رهبر ما بهبود زیرساخت ها است، استان ایلام هشت سال دفاع مقدس زیر صفر بود، هشت سال بعد پیشرفتی نداشت. همچنین به نقطه صفر رسید یعنی شانزده سال از سایر استان های کشور عقب است، بنابراین در استان ایلام هنوز بزرگراه نداریم که اصلا بزرگ نیست.

امام جمعه ایلام گفت: تلاش های خوبی صورت گرفته که قابل تقدیر است اما با توجه به اینکه استان ایلام بزرگترین مسیر بین المللی اربعین حسینی و مرکز زیارتی است، لازم است به زیرساخت های این شهر توجه جدی شود. استان، از جمله راه آهن و بزرگراه.

وی یادآور شد: تلاش های خوب نمایندگان مجلس و استاندار محترم و پیگیری هایی صورت گرفته، بودجه ای برای استان در نظر گرفته شده است. هم مردم شهید پرور و هم استانداران استان ایلام باید از نعمت راه آهن برخوردار شوند که این امر برای استان و کشور برای صادرات کالا به کشور همسایه ضروری است.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: در شرایط کنونی هم در شهر ایلام به عنوان مرکز استان و هم در برخی شهرها و روستاها اکنون که فصل بهار است مشکل آب آشامیدنی، افزایش گرما و آمدن آب وجود دارد. زائران امام حسین (ع) در ایام اربعین این وضعیت در حال تشدید است و باید برای حل مشکل آب شرب به عنوان زیرساخت زندگی در روستاها و شهرها برنامه ریزی کرد.

امام جمعه ایلام بر تکمیل سامانه گرمسیری در استان تاکید کرد و گفت: تکمیل این سامانه اشتغال بسیار ارزنده ای دارد و نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی استان دارد که لازم است قسمت ناتمام این سامانه تکمیل شود. عملیات زودتر

وی با اشاره به هجوم ریزگردها در کشور گفت: برای جلوگیری از ریزگردها چه در داخل و چه در خارج از کشور نیاز به حرکت جهادی و جهانی است وگرنه خسارتی که از ریزگردها می بینیم بسیار بیشتر از هزینه جلوگیری از ریزگردها است. برای سلامت جان انسان ها و درختان و منابع طبیعی که خداوند به ما داده مضر است.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند شایسته است هر ایرانی با افتخار بگوید و در ورودی شهرهای ما تابلو بگذارد، خوردند.

امام جمعه با بیان اینکه 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و ارتش را گرامی می داریم، تصریح کرد: بحمدالله ارتش مردمی جمهوری اسلامی به خوبی درخشید و یکی از شاهکارهای این امر است. نیروی دریایی ارتش برای دستیابی به آبراه‌ها بود «حضور جهانی و مقتدرانه ارتش جمهوری اسلامی ایران و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در این آبراه‌های بین‌المللی مایه مباهات و اقتدار جمهوری اسلامی در برابر قدرت‌های جهانی شده است. امیدواریم عزت و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ما افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن یادگار امام راحل است، تصریح کرد: لایحه 100 امام راحل که در سال 58 اعلام کردند که به نیازمندان پناه بدهند، خیرین تاکنون خوب عمل کرده اند، زحمات بنیاد مسکن الحمدلله ستودنی است. بنیاد مسکن سرمایه گذاری در این دنیا و فراتر از آن بی خطر است که نیازمندان جامعه ای شایسته سهم خواهند داشت.

امام جمعه ایلام با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جهاد تبیین به عنوان یک نیاز و واجب مبرم تاکید کردند، همه ما که می توانیم واقعیت ها را ارائه کنیم. در مقابل تحریف دشمن، باید در برابر تحریف دشمن، از خانواده گرفته تا همه افرادی که با آنها ارتباط رودررو داریم، سکوت کنیم.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: دشمن در تهاجم فرهنگی مغزهای بسیاری را به چنگ آورده است و مومنان باید در مقابل آن از خود دفاع کنند، غیرمسلمانان و کسانی که ایرانی هستند و عرق ایرانی دارند باید از دستاوردهای بزرگ اسلام دفاع کنند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید