زیرساخت های حوضه آب رشتار فرسوده است


ساعت: 17:26
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840813

باهوش گفت: یکی از دو مشکل اصلی و اولویت دار شهرستان رشتار بحث آب شرب است که با جدیت پیگیر آن هستیم تا قبل از رسیدن به بحران آب در تابستان مشکلات را حل کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; حسین باهوش صبح امروز در نشست بررسی مشکلات آب شرب شهرستان رشتار که با حضور سید ابراهیم علوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرسن رضوی برگزار شد، گفت: یکی از دو مشکل اصلی و اولویت دار شهرستان رشتار است. بحث آب شرب است که با جدیت دنبال می شود «برای حل مشکلات قبل از بحران آب در تابستان.

باوش در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات حوضه آب شهری بحث احداث چاه شماره یک در روستای کت و تزریق آب از این چاه به شبکه آبرسانی روستاهای پایین دست در محدوده جنگلی است که پایش و برداشت می شود. برای حل برخی مشکلات آب

وی افزود: زیرساخت های شبکه آبرسانی رشتار فرسوده است و برای جلوگیری از هدررفت آب و به حداقل رساندن نارضایتی ها نیاز به تعویض دارد.

باوش بر استفاده بهینه از آب و فرهنگ سازی در مصرف مناسب این مایع ارزشمند تاکید کرد و گفت: منطقه جنگلی در حوزه تامین آب شایسته توجه بیشتر است و وقت نداریم، مشکلات عمده آب شرب در تابستان پیش می آید. بقیه را نباید از دست داد پدر

وی گفت: مردم به اندازه کافی مشکل دارند و نباید با بی توجهی به مشکلات بر مشکلات آنها بیافزاییم، مشکل آب باید مدیریت شود و مسئولان مربوطه روحیه و حرکت جهادی را دنبال کنند.

سید ابراهیم علوی مدیرعامل شرکت آبفای خراسان رضوی در ادامه این نشست با بیان اینکه وضعیت بارندگی در استان نامطلوب است، گفت: وضعیت بارندگی در رشتار بهتر از میانگین استانی است، اما با تمام این تفاسیر، شهرستان رشتار است. با کمبود آب مواجه است.

وی تاکید کرد: مشکل در مصرف سرانه نیست، بلکه در پیک مصرف، استفاده از آب شرب دام در شهرستان رشتار باعث کم آبی در برخی مناطق شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: 14 میلیون دام در استان داریم که از این تعداد 7 میلیون راس خانگی پرورش داده و از آب شرب استفاده می کنند.

علوی درباره مشکل شبکه های آبرسانی استان نیز گفت: در خراسان رضوی 30 هزار کیلومتر خط لوله آب شرب داریم که 15 هزار کیلومتر آن فرسوده است و اعتبار مورد نیاز برای تعمیر این تعداد لوله 7.5 میلیارد تن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید