زیر رشته جدید Omicron. مقاوم در برابر تمام آنتی بادی ها، انتقال سریع و دارای 2 اندیکاسیون مختلف

اما مطالعات جدید دانشمندان آلمانی نشان می‌دهد که جدیدترین زیر رشته Omicron، BQ.1.1، به تمام درمان‌های آنتی‌بادی تایید شده مقاوم است.

زیر رشته جدید Omicron.  مقاوم در برابر تمام آنتی بادی ها، انتقال سریع و دارای 2 اندیکاسیون مختلف

مقاومت در برابر ولتاژ پایین BQ.1.1 چگونه در برابر واکسن است؟

تعدادی از انواع ویروس کرونا، به ویژه نوع Omicron، ص فرار از آنتی بادی های خنثی کننده و چون جهش در پروتئین سنبلهحتی در افراد واکسینه شده یا بیمارانی که در دوران نقاهت هستند، علائم بیماری را در فرد بدتر می کنند یا باعث عفونت مجدد می شوند.

این مکانیسم در واقع عملکرد سیستم ایمنی را دور می زند و به ویروس ها اجازه فرار می دهد. این وضعیت برای گروه های پرخطر، از جمله افراد مسن و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، خطرناک است.

زیر سویه Omicron BQ.1.1 اولین سویه مقاوم به تمام درمان های آنتی بادی است که تاکنون توسط آژانس دارویی اروپا (EMA) و سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید شده است.

جهش های ویروسی باعث مقاومت واکسن می شوند

بیشتر گروه‌های پرخطر حتی پس از واکسیناسیون، ایمنی کافی برای محافظت از خود در برابر بیماری به دست نمی‌آورند. برای محافظت از این افراد، آنتی بادی های تولید شده توسط بیوتکنولوژی به عنوان یک اقدام پیشگیرانه یا به عنوان درمان اولیه پس از تایید عفونت کووید، تجویز می شود.

جهش در پروتئین اسپایک به نوبه خود به مقاومت در برابر درمان آنتی بادی کمک می کند. بنابراین، مهم است که همیشه نظارت های لازم در این زمینه انجام شود تا مشخص شود که آیا آنتی بادی های درمانی هنوز در برابر زیرسویه های ویروسی موثر هستند یا خیر.

زیر رشته جدید Omicron.  مقاوم در برابر تمام آنتی بادی ها، انتقال سریع و دارای 2 اندیکاسیون مختلف

زیر رشته جدید Omicron در کدام نقاط جهان رایج تر است؟

سویه Omicron اولین بار در اواخر سال 2021 شناسایی شد و زیر سویه های شناخته شده آن عبارتند از: BA.2 که در بهار گسترش می یابد و زیر سویه BA.5 در اواخر تابستان. از اواخر پاییز، زیرسویه های BQ1 و BQ1.1 وارد عرصه شده و به ویروس غالب در ایالات متحده آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی تبدیل شده اند.

طبق آخرین داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، زیرسویه جدید Omicron تقریباً 70٪ موارد این بیماری را در ایالات متحده تشکیل می‌دهد.

این زیر رشته قادر است انتقال سریع و توانایی فرار امن ظاهر شد. با این حال، شدت بیماری ناشی از زیرسویه BQ.1.1 تفاوت معنی‌داری با سایر زیرسویه‌های Omicron نداشت. زیرا تعداد بیماران بستری و مرگ و میر در کشورهای شرکت کننده افزایش قابل توجهی نداشت.

علائم سابسترین BQ.1.1 Omicron چیست؟

به گفته متخصصان بیماری های عفونی، زیرشاخه BQ.1.1 یکی از مسری ترین زیرشاخه ها است و گرفتگی بینی، سرفه، گلودرد، سردرد و دردهای عضلانی از علائم اصلی آن است.

علائمی مانند تب بالا، ضعف عمومی، اسهال، تنگی نفس و از دست دادن بویایی یا چشایی نیز توسط بیماران گزارش شده است.

همچنین گفته می شود که تفاوت زیرسویه جدید Omicron با زیرسویه های قبلی بی اشتهایی و گرفتگی صدا است.

دیدگاهتان را بنویسید