“زیر سایه درخت نخل” منتشر شد

زمان: 14:21
منتشر شده در: 14/07/27
کد خبر: 1777502

کتاب “زیر سایه درخت نخل” داستان شهدای روستای ایزی نوشته محمدحسین ایچی را منتشر می کند که توسط نشر راه یار منتشر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هر شهری به خاطر چیزی معروف است ، مانند کرمان به زیره سبز و کاشان به خاطر گلاب. روستاها یکسان هستند ؛ باشتین را به دلیل آغاز قیام سربداران و افچنگ و شام آباد را به خاطر داشتن شهدای بی شمار در روزهای جنگ می شناسند. با این حال ، برخی از روستاها مانند گنجینه هایی هستند که باید گرد و غبار آنها را از سر برداشته تا همه مجذوب هنر مردان ، زنان و جوانان خود شوند. ایزی یکی از این روستاها است که در پنج کیلومتری سب زوار قرار دارد و علیرغم مجاورت آن ، گنجینه های روستا سالهاست که عجیب به نظر می رسد.

دهقان ، مبارز با خشکسالی و فقر و … ثروت روستایی اعتماد است و چشم هایش به آسمان دوخته شده است. در مورد مبارزه و قیام علیه شاه ، مردم روستا نیز به مبارزه پیوستند. آنها از ایزی به شهر آمدند و در نماز و دعای کامل امام شهید شرکت کردند و معتقد بودند که هر روز عاشورا و هر سرزمینی کربلا است. بنابراین ، آنها تا زمانی که دشمن به خاک سپرده نشود ، از جنگ دست برنمی دارند. افرادی که جنگیدن زیر درخت نخل را یاد گرفته اند. نخل ها زیر سایه او در روز عاشورا جمع شده و فریاد می زدند “ای حسین شهید”. نخل شناسی دین مردم آسان در روز عاشورا است و درخت نخل نماد شهدای کربلا …

گوهر بزرگ روستای ایزی سیزده شهید آن روستا است. شهدایی که سالهاست هیچکس برای آنها کاری نکرده است. در قبرستان روستا در روستا چندین سنگ قبر با جعبه آینه و پرچم ایران تجلیل می شود. سالها این گنجینه ها قبل از همه بود. جام جم ، با چشم دل دیده می شود: “سال ها جام جم ما را التماس می کرد / چه غریبه ای داشت” ، در حالی که دو سال پیش یک نوجوان 15 ساله به نام محمد حسین ایزی تصمیم گرفت تا از شهدای شهدا تحقیق کند. روستای ایز متأسفانه اکثر والدین شهدا جان خود را از دست دادند. اموال محمد حسین فقط اسناد و مصاحبه های بنیاد شهید در سالهای گذشته بود …

داستان شهدای هر روستا نیاز به یک حرکت کامل و مردمی دارد؛ جنبشی که نویسندگان آن می توانند به سادگی به همان نوجوانان برسند تا راه شهید فهمیده را ادامه دهند. تا زمانی که آنها خوب بفهمند و میدان کوچکی را ببینند ».

در قسمتی از کتاب که در پشت جلد نوشته شده است ، می خوانیم: «وقتی انقلاب پیروز شد ، پشه ها شروع به کار کردند. علی هم رفت. او نحوه کار را می دانست و کار را علیه کومله آغاز کرد. قرار بود عمل کنند. علی موفق شد کومال ها را با نیروهای دیگر تسخیر کند. پشه ها بدجوری توسط علی عاصی از بین رفتند. به همین دلیل به او پاداش دادند و نام او را چنگیز گذاشتند!

دوستش گفت: “دیدی چی شد؟” “این زوج یک ورق کاغذ را در یکی از کافه ها چسباندند.”

_ باشه؟

طرز نوشتن: “ما این علی داغ را در قلب مادرش گذاشتیم.”

بر اساس این گزارش ، کتاب “زیر سایه درخت نخل” که توسط محمد حسین آسان تحقیق و تدوین شده بود ، در 180 صفحه ، 1000 نسخه و به قیمت 45000 جلد انتشارات راهیار منتشر شد. این ناشر می تواند بهraheyarpub یا vaketab.ir مراجعه کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید