زیستگاه‌های شمال استان اردبیل میزبان هزاران قطعه پرنده مهاجر زنگوله بال شد

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: هزاران پرنده پشت زنگی در مسیر پرواز خود برای زمستان گذرانی وارد زیستگاه های شهرستان های پارس آباد و بیله سوار موگان شدند.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

رامین جمشیدی روز سه شنبه با بیان اینکه هر ساله هزاران پرنده مهاجر حفاظت شده از اواخر آبان ماه برای زمستان گذرانی و زنده گیری به شمال استان اردبیل مهاجرت می کنند، افزود: عوامل اداره حفاظت محیط زیست در حین انجام ماموریت گشت و کنترل و با جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز، این پرندگان مهاجر مشاهده و عکسبرداری شدند.

وی گفت: پرندگان زنگوله ای از کشورهای روسیه و قزاقستان به استان اردبیل سفر می کنند و هر ساله شمال استان را برای مهاجرت انتخاب می کنند.

جمشیدی افزود: با توجه به افت شدید دمای هوا در زیستگاه اصلی، این پرندگان برای یافتن غذا به این منطقه مهاجرت می کنند و به طور موقت در نوار مرزی شهرستان های پارس آباد و بیله سوار مستقر می شوند و زمستان را در دشت حاصلخیز مغان می گذرانند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: گونه حفاظت شده بلبلی با نام محلی میزم همه ساله در این موقع از سال برای زمستان گذرانی به زیستگاه های منطقه مغان مهاجرت می کند. یک مهاجر

جمشیدی ادامه داد: این پرندگان معمولا در گروه های بزرگ دیده می شوند و به دلیل افزایش اقدامات حفاظتی و تامین امنیت این پرندگان در این مناطق، تعداد آنها در سال های اخیر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه هرگونه شکار و صید این پرندگان ممنوع است، گفت: عوامل یگان حفاظت محیط زیست به صورت شبانه روزی مناطق تحت مدیریت را رصد می کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، با رعایت ضوابط قانونی به شدت برخورد می شود. و مقررات .

معاون محیط زیست و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان اردبیل از مردم، حامیان و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده یا اطلاع از تخلفات زیست محیطی به پست اول حفاظت محیط زیست، کلانتری و یا ارتباطات مردمی مراجعه کنند. سامانه 1540 برای حفاظت از محیط زیست.گزارش استان.



آیا این خبر مفید بود؟