ساختمان امام حسن مجتبی (ع) بیمارستان مسیح دانشوری افتتاح شد

ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791444

وزیر بهداشت ساختمان امام حسن مجتبی (ع) را در بیمارستان مسیح دانشوری افتتاح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با حضور در بیمارستان مسیح دانشوری طی مراسمی ساختمان امام حسن مجتبی (ع) را افتتاح کرد.

در ابتدای این برنامه که دکتر زالی رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان تهران نیز حضور دارد، دکتر ولایتی ضمن خیرمقدم به وزیر بهداشت گفت: این مرکز نه تنها در زمینه بیماری های عروق کرونر قلب، بلکه در مواجهه با هر گونه بیماری نیز تخصص دارد. بیماری جدی که در کشور شیوع پیدا می‌کند، اما در مورد بیماری عروق کرونر، روزهای پرمشغله با آماده‌سازی تجهیزات و امکانات برای حداکثر مراقبت و خدمات کنترل بیمار لازم بود از همه همکاران، کادر درمانی و پرستاران این مجموعه تشکر کنیم.

وی افزود: این مرکز در تمام روزهای سخت ولیعهد سعی در پذیرایی از اکثر مشتریان داشت و با تمام توان در خدمت مردم بود. برای همه ما در این مرکز افتخار بزرگی است. در آغاز اپیدمی کرون، 250 تا 300 تخت توسط این وزارتخانه فراهم شد.

مسيح دانشوري رئيس بيمارستان گفت: خوشبختانه وزير بهداشت به طور جدي نسبت به مشكلات اهتمام دارد و توفيقات ارزنده اي به خصوص معرفي 110 ميليون واكسن در اين مدت كوتاه داشته است كه موثرترين راه براي مقابله با بيماري كرون است.

وی افزود: ظرفیت ارائه شده در بیمارستان مسیح دانشوری حدود 1213 تخت است که از این تعداد 377 تخت در ساختمان جدیدالاحداث امام حسن مجتبی (ع) و 140 تخت در سوله تازه ایجاد شده خواهد بود و ظرفیت کل بیمارستان نیز می باشد. در نواحی مختلف به ویژه در ریه های فوق تخصصی منحصر به فرد است.

دکتر ولایتی با اشاره به تلاش بیمارستان مسیح دانشوری برای احیای طب سنتی در کشور، افزود: طب ایرانی و طب سنتی که از سوی برخی آسیب دیده است، باید به وضوح برای مردم تبیین و احیا شود، بنابراین تلاش کردیم. با کمک متخصصین این حوزه می توانیم گام موثری در مرکز برداریم.

وی همچنین به وجود گروه های داوطلب کمک در بیمارستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این مدت تعداد زیادی از بسیجیان به عنوان داوطلب مددکاری اجتماعی و با کمک برخی خیرین در حمایت از گروه ها و اقشار آسیب پذیر همکاری کردند. حوزه تامین دارو

در ادامه این برنامه وزیر بهداشت با تشکر از دکتر ولایتی و متخصصان، پرستاران و پرستاران بیمارستان مسیح دانشوری، با تاکید بر اینکه امروز شاهد رونق گرفتن بیمارستان مسیح دانشوری هستیم، گفت: یاد امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری است. (مدظله العالی); خدمات پزشکی در ایران در منطقه بی نظیر است و قبل از انقلاب به کشورهای دیگر وابسته بودیم و نمی توانستیم بسیاری از بیماری های ساده را درمان کنیم، اما امروز در راس علوم پزشکی قرار داریم و وضعیت در همه نقاط کشور خوب است.

دکتر عین اللهی ادامه داد: امروز مدرن ترین درمان های کشور را ارائه می دهیم و موظف به حفظ این کیفیت هستیم، لذا بیمارستان مسیح دانشوری به ویژه در حمایت از اقشار آسیب پذیر بیمارستان نمونه کشور است.

وزیر بهداشت گفت: این بیمارستان از پیشرفته ترین پزشکان برای درمان محرومان و حمایت از ظرفیت خیرین استفاده می کند و وظیفه وزارت بهداشت حمایت از این مرکز است که جا دارد از این بابت تشکر و قدردانی کنم.

وی افزود: این جهاد است و هر بیماری که با کمک خیرین درمان شود ثواب زیادی دارد و امیدواریم شاهد حرکتی باشیم که از ظرفیت خیرین نهایت بهره را ببرد.

وزیر بهداشت گفت: در ابتدای مبارزه با تاج واکسن نبود و با کار جهادی امروز 174 میلیون دوز واکسن وارد کشور شده که 150 میلیون آن وارداتی و حدود 110 میلیون واکسن تزریق شده است. با حمایت و کمک خیرین هنوز در مرحله ای هستیم که روزانه یک میلیون دوز واکسن تزریق می شود و امیدواریم با تلاش بیشتر بتوانیم سرانجام شاهد شکست این بیماری در کشور باشیم.

در ادامه این برنامه وزیر بهداشت از بخش های مختلف بیمارستان مسیح دانشوری مرکز جدید مجتمع پیوند اعضا، کلیه، کبد، ریه، قلب و پانکراس بازدید و ساختمان امام حسن مجتبی (ع) را افتتاح کرد.

با افتتاح ساختمان امام حسن مجتبی(ع) بیمارستان مسیح دانشوری و همچنین آغاز دوره جدید فعالیت های پژوهشی در ساختمان امام بکر(ع) و توسعه درمانگاه ها و درمانگاه های اورژانس و افزایش اورژانس. تعداد تخت‌های بیمارستانی به 1213 تخت افزایش یافت. پژوهشکده امام بکر (ع) این مرکز نیز در 11 طبقه در حال راه اندازی است که تاکنون 30 درصد پیشرفت پروژه داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید