ساخت بزرگترین مرکز نگهداری فرودگاه کشور در یزد/ اولین پرواز یزدایر از 12 بهمن آغاز می شود.


ساعت: 09:41
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918786

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد خبر داد:

آهوندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی استان یزد گفت: بزرگترین مرکز تعمیرات فرودگاهی کشور در یزد ساخته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد آهوندی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به اینکه روند خرید دو فروند هواپیما از خارج از کشور برای یزد ایر در حال انجام است، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی که با سرمایه گذاران یزد ایر انجام شد، قرار بود تا 24 مهرماه به اتمام برسد. . این ایرلاین راه اندازی شد، اما تغییرات در مدیریت شرکت چادرملو منجر به اختلالاتی در فعالیت ها شد.

وی ادامه داد: پس از تغییراتی که در مدیریت شرکت چادرملو ایجاد شد، لازم بود مدیریت جدید وارد روند کار شود که در این زمینه مدیر جلسه ای با مدیریت جدید این شرکت برگزار کرد و مدیران جدید به صراحت اعلام کردند که همان مسیر مدیران قبلی را ادامه خواهند داد

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با تاکید بر اینکه برای ایجاد ایرلاین باید دو فروند هواپیما از خارج از کشور خریداری شود، تصریح کرد: خرید این دو هواپیما در شرایط تحریم کشور بسیار سخت بود. خوشبختانه مراحل خرید در حال انجام است.

آخوندی همچنین به خرید دو فروند هواپیمای داخلی برای یزد ایر اشاره کرد و اظهار داشت: دو فروند هواپیمای ایرباس 310 داخلی خریداری شده و دفاتر تهران و یزد این شرکت هواپیمایی خریداری شده و در حال تجهیز هستند.

وی گفت: از مدت ها قبل و در اولین گام راه اندازی یزد ایر با ماهان توافق شد و یک پرواز پایه به یزد اختصاص یافت و مردم نیز از این پرواز خوشحال هستند.

وی با تاکید بر اینکه استان به دنبال ایجاد بزرگترین مرکز تعمیرات فرودگاهی کشور در یزد است، تصریح کرد: زمینی به مساحت 20 هکتار در کنار فرودگاه شهید صدوقی شناسایی و نقشه برداری کردیم و اقدامات برای ایجاد آن در حال انجام است. تصمیم بر این است که ترمینال شماره 2 فرودگاه شهید صدوقی به یک مرکز زیپ و مراسم خوب تبدیل شود.

مدیرکل میراث، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه راه اندازی ایرلاین واقعاً کار سختی است و مخالفانی دارد، خاطرنشان کرد: افرادی که منافعشان در خطر است، تغییر در مدیریت و… تنها بخشی از سختی های کار است. خدایا مراحل تکمیل است و امیدواریم بتوانیم اولین پرواز عملیاتی این ایرلاین را که دارای 5 پرواز خارجی و 12 بهمن پرواز داخلی است، انجام دهیم.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید