ساخت دومین مینی تراکتور توسط مخترع جوان سرپلذهابی / بسیج سازندگی حامی مخترعان و مبتکران جوان


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806221

مخترع جوان سرپلذهابی موفق شد با حمایت بسیج سازندگی سپاه در منطقه سرپل ذهاب دومین مینی تراکتور خود را بسازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، جوانان اندیشمند و خلاق بسیاری در مناطق فقیرنشین وجود دارند که می توانند قدردان شکوفایی استعدادهای شهر باشند، اما بسیاری از این جوانان به دلیل عدم اجرای برخی از طرح هایی که به ذهن می رسد، عمل نمی کنند. در منی خفه می شود و رشد نمی کند.

بسیج سازندگی یکی از مجموعه هایی است که با راه اندازی صندوق های قرض الحسنه از این مخترعان، مبتکران و کارآفرینان در نقاط مختلف کشور حمایت کرد و زمینه بروز استعدادهای بسیاری را فراهم کرد.

بسیج سازندگی در سرپل ذهاب با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه از طرح های مخترعان، مبتکران و کارآفرینان شهرستان حمایت کرد و زمینه بروز و ظهور استعدادهای شهرستان را فراهم کرد.

محمدحسین عزیزی مخترع جوانی است که برای دومین بار در حال ساخت مینی تراکتور خود است.

این مخترع جوان با حمایت بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرپلذهاب موفق به اجرای طرح خود و بهینه سازی مینی تراکتور و ساخت تجهیزات ویژه لازم شد.

وی به مرصادنیوز گفت: تایلر یک ابزار کشاورزی است که کار با آن سخت است و از آنجایی که اکثر جامعه کشاورزان میانسال هستند، تصمیم گرفتم دستگاهی طراحی کنم که کشاورزی را برای کشاورزان آسان کند.

محمدحسین عزیزی افزود: پس از تحقیقات فراوانی که تیم طراحی ما روی تریلرهای کشاورزی انجام داد، در نهایت به این نتیجه رسیدیم که نیاز به طراحی و ساخت مینی تراکتور داریم.

وی بابیان اینکه بسیاری از کشاورزان توان خرید مینی تراکتورهای باغی را ندارند، اذعان داشت: تیم ما موفق به طراحی و ساخت مینی تراکتورهایی شده است که علاوه بر داشتن تمامی قابلیت های این گونه دستگاه ها، از جهات مختلفی با آنها متفاوت است.

این مخترع نوجوان افزود: موتور این دستگاه یک موتور دیزلی با قدرت 12 اسب بخار است که به دلیل اضافه شدن مستقیم قدرت آن به چرخ های عقب باعث انتخاب چرخ های بزرگ برای عقب و چرخ های کوچک برای جلو شده است. “

وی ادامه داد: این دستگاه دیفرانسیل ندارد و به همین دلیل فاصله چرخ های جلو بیشتر از چرخ های عقب است تا راننده تسلط بیشتری بر دستگاه و چرخ های عقب داشته باشد.

عزیزی گفت: بدنه دستگاه پروفیلی است که با اقدامات مختلف آن را تقویت کرده ایم و بازرسی آن دارای بالابر هیدرولیک و قفل سه نقطه ای است که برای جلوگیری از تخلیه جک تعبیه شده است.

وی با اشاره به سیستم خنک کننده دستگاه اذعان داشت: مجهز به فن بادی است که در دمای بالای موتور به صورت خودکار عمل کرده و موتور را خنک می کند.

این مخترع نوجوان ادامه داد: این دستگاه دارای بوستر ترمز است که با کمک پدال ترمز چرخ ها را قفل می کند همچنین این دستگاه دارای سیستم تعلیق برای حرکت در زمین های کشاورزی ناهموار است و خدمه در استفاده از آن احساس راحتی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه از چندین نوع تراکتور الهام گرفته شده است و با حذف کلم های جلو می توان دید راننده را بهبود بخشید و زاویه فرمان و صندلی راننده را تنظیم کرد. این مینی تراکتور در سه نوع کشاورزی، دامپروری و باغداری قابل طراحی و ساخت است و برای این دستگاه 400 میلیون ریال هزینه شده است.

پاسدار معتب کاکایی گفت: فراهم کردن بستر برای رشد و شکوفایی استعدادهای جوان در مناطق فقیرنشین کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان سرپلذهاب افزود: در سرپل ذهاب یک مخترع جوان بسیجی با امکانات بسیار محدود و ذهنی خلاق در ارتباط با پارک علم و فناوری شهرستان موفق به طراحی و ساخت یکی از بزرگترین مزارع کشاورزی شد. ابزار.

وی گفت: حمایت از مبتکران و مخترعان جوان از اهداف بسیج سازندگی سپاه سرپل ذهاب است که از این مخترع بسیجی از سوی نمایندگی کارگزینی قرض الحسنه حمایت کرده است.

کاکایی گفت: تمامی جوانان و نوجوانان مبتکر و کارآفرین از حمایت بسیج سازندگی برخوردار خواهند شد.

البته با حمایت از جوانان و نوجوانان مستعد و مبتکر می توان استعدادهای بسیاری ایجاد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید