جلوگیری از هدررفت آب با اختراع دستگاه آبیاری اتوماتیک کشاورزی / کار پدر اولین جرقه های تولید در ذهن مخترع فاریابی بود.

داستان او از آنجا شروع می شود که در کودکی پدرش که مکانیک بود سازهایی می ساخت که او را شگفت زده می کرد و او ساعت ها می نشست و تماشا می کرد. انگار او هم دوست داشت روزی برسد که بتواند مانند پدرش کارهایی را انجام دهد.

این بانوی جوان به راه آرمان گفت: اولین باری که آتشفشان کاغذی ساختم و سیستمی را اجرا کردم که آتشفشان بر روی آن مواد مذاب فوران کرد، هرگز فراموش نمی کنم. آن روز از اینکه توانستم کوه بسازم بسیار خوشحال بودم. کاغذ.

روشنی گفت: بزرگترین انگیزه من برای مخترع شدن این بود که روزی به پدرم و همچنین مادر عزیزم افتخار کنم که برای من زحمت می کشد و می توانم با افتخار به کشور عزیزم ایران خدمت کنم و بگویم هستم. ایرانی. “

این بانوی مخترع گفت: اولین اختراع من سیستم آبیاری اتوماتیک بود که ثبت آن دو سال طول کشید.

وی تصریح کرد: یکی از روش های آبیاری سطحی، آبیاری مزرعه است که مشکلاتی از جمله اتلاف آب و به ویژه سختی کار را برای کشاورزان به همراه دارد و کشاورز مجبور است آب مزرعه را به صورت تمام وقت از مزرعه ای به مزرعه دیگر هدایت کند. برای آبیاری مزرعه در زمستان یا تابستان شبانه روز مزرعه می‌کنیم.

با اختراع دستگاه آبیاری اتوماتیک کشاورزی از هدررفت آب جلوگیری کنید

روشنی ادامه داد: به همین دلیل تصمیم گرفتم دستگاهی طراحی کنم که بدون نیاز به نیروی کار و بدون مشکل اضافی مزرعه را به صورت خودکار آبیاری کند. این دستگاه آبیاری اتوماتیک با اعلام به موقع دریچه ها و هدایت آب روان به کرت ها، در عین حال از هدر رفت آب جلوگیری می کند و دیگر نیازی به ماندن دائمی کشاورز بر روی زمین ندارد.

وی در خصوص دومین اختراع خود گفت: ربات اتوماتیک کاشت بذر هندوانه و سایر محصولات بافندگی با امکان آبیاری اولیه در زمان کاشت بذر که در مدت دو سال ساخته و به ثبت رسید.

ساخت ربات کاشت بذر هندوانه و بافت محصولات

این بانوی مخترع توضیح داد: در ساخت و ثبت این ربات سه نفر از همکاران دانشگاهم به نام های مجتبی عابدینی، محمدعلی افتخاری و صبا هاشمی کمک زیادی به من کردند و از مخترعان طرح هستند.

روشنی بیان کرد: این ربات برای کاشت هندوانه و سایر علف های هرز مانند خیار، خربزه، خربزه مشهد و نمونه هایی از این دست است که بذر آن به صورت سنتی با دست و با بیل کاشته می شود و این ربات به صورت خودکار خاک را از دو طرف تراز می کند. دو طرف جو هندوانه را شخم بزنید و سپس بذر بکارید و همچنین آب و بذر را از مخازن انتقال دهید و سپس روی بذرها را با خاک بپوشانید و آبیاری اولیه بذرها را به صورت خودکار انجام دهید.

این بانوی مخترع گفت: سومین اختراع من سرریز شدن نیلوفر آبی متحرک تاشو با دریچه مرکزی است. یکی از سازه های مهمی که در صورت بروز حادثه وظیفه انتقال آب از مسیر بالایی به پایینی سد را بر عهده دارد، سرریز است. یکی از انواع سرریز، سرریز نیلوفر آبی است که شامل یک برج بتنی و یک محور عمودی است. بخشی از این سازه مرکب در خاک قرار دارد و قسمتی در داخل مخزن توسط آب احاطه شده و با این سرریز احتمال وقوع پدیده هایی مانند گرداب، ارتعاشات سازه و خلاء وجود دارد. سرریز نیلوفر آبی برای انتقال آب به زیر بزرگراه ها یا راه آهن استفاده می شود.

اختراعاتم را در رویا محقق کردم

روشنی گفت: توصیه من در مسیر مخترعان این است که مردم همیشه به خدا توکل کنند و هرگز ناامید نشوند. اگر هزار بار زمین بخورند باید دوباره بلند شوند و مطمئن باشند که به هدفشان می رسند. کافی است از تمام وجودشان استفاده کنند و باور داشته باشند که می توانند مخترع باشند و همیشه پشتکار داشته باشند و نوآوری هایی باشند که مردم به آن نیاز دارند و در مورد ایده هایشان خیال پردازی می کنند. ابتدا این دو اختراع را در رویاهایم ساختم و چند سال بعد آنها را در دنیای واقعی ساختم.

وی افزود: با تلاش و پشتکار همیشگی و با این فکر که روزی می توانید با خلق ایده ای که در ذهن دارید به دنیا کمک کنید، می توانید مخترع خوبی شوید.

این مخترع جوان در پایان گفت: هرگز اصل و نسب خود را فراموش نکنیم. از صمیم قلب افتخار می کنم که دختری روستایی هستم و اکنون از مخترعان کشورم هستم و باید همیشه خودمان را باور داشته باشیم و آیه «و من توکل بر خدا به خرج او» من بود. بزرگترین تشویق در این جاده

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید