شرکت‌های دانش‌بنیان از هدررفت سرمایه در تولید جلوگیری می‌کنند


ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: 1401/01/25
کد خبر: 1821927

مرتضی کرمی گفت: در سال های اخیر با تکیه بر تخصص دانشمندان توانسته ایم از بحران تحریم عبور کنیم و نتیجه تخصص دانشمندان باعث افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی کرمی استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: نامگذاری سال به نام «تولید دانش بنیان، ایجاد اشتغال» می تواند به فعالیت های پژوهشی و فناوری دانشگاه در قالب شرکت ها یا مراکز دانش بنیان برای رشد کمک کند.

وی ادامه داد: ساختار کشور ما مبتنی بر اقتصاد نفتی است و همین امر موجب شکل گیری چرخه واردات در کشور و کاهش قیمت تولید شده است.

کرمی افزود: در سال های اخیر شاهد درخشش نیروی متخصص، خلاق و جوان در کشور بوده ایم که باعث رشد کشور شده است و مقام معظم رهبری پس از این گام مهم در گام دوم انقلاب، معرفی کرده اند. جوانان به عنوان یک محور کلیدی، دستاوردهای سیستمی.

وی گفت: دستاوردهای تخصص را در شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها، مراکز رشد دانشگاهی، خانه نوآوری، کارخانه نوآوری، صندوق پژوهش و بنیاد ملی نخبگان دیده ایم.

وی گفت: در سال های اخیر با تکیه بر تخصص دانشمندان توانسته ایم از بحران تحریم عبور کنیم و نتیجه تخصص دانشمندان باعث افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور شده است.

کرمی با بیان اینکه هدف رهبری در سال جاری دو برابر شدن شرکت های دانش بنیان است، افزود: در صورت افزایش تعداد این شرکت ها با حفظ کیفیت می توان اشتغال خوبی در نیروهای متخصص و نخبه ایجاد کرد.

وی گفت: فرهنگ استفاده از تحقیق و توسعه باید در کشور در بین مسئولان نهادینه شود. ما آنجا نیستیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال میلیاردها ریال برای ساخت پل در بخشی از شهر هزینه می شود و پس از افتتاح پروژه در صورت بررسی محل این پل توسط کارشناسان، تولیدات لازم از پروژه دریافت نمی شود. پل قبل از ساخت: «آنها به مدیریت شهری اعلام کردند که این طرح جواب نداد و مکان مناسبی را به آنها پیشنهاد کردند.

کرمی تاکید کرد: اگر مقام معظم رهبری امسال به فکر شرکت های دانش بنیان بودند در مواردی شاهد هدر رفتن سرمایه های کشور بودند و استفاده از جامعه نخبگانی را برای اداره اقتصاد ضروری می دانستند.

این مدرس دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان ضمن جهش به سمت تولید، با داشتن کادری متخصص و علمی از هدر رفتن سرمایه های کشور جلوگیری می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید