ساخت سیستم تصفیه فاضلاب توسط شهرکرد تستو; 150 میلیارد ریال وام مورد نیاز است

ساعت: 09:27
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1780896

مدیرعامل شرکت کلرمایه چهارمحال و بختیاری اعلام کرد؛

سیدعلی هاشمی، مدیرعامل شرکت کلارمایه چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت خمیرمایه شهرکرد برای افزایش تولید تاکستان و کاهش آلودگی پساب این کارخانه، سیستم تغلیظ فاضلاب خود را با اعتبار 4 میلیارد ریال در دستور کار قرار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید علی هاشمی مدیرعامل شرکت کلارمای چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی با اعلام این خبر گفت: یکی از معضلات صنعت خمیرسازی آلودگی بالای فاضلاب خط تولید است و راه ها و تکنیک های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد.

وی تصریح کرد: یکی از راه های کاهش این آلودگی جداسازی فاضلاب اصلی از سیستم تخمیر و تبدیل آن به محصولات با ارزش و کاهش شدید حجم و بار آلودگی باقیمانده فاضلاب و در نتیجه کاهش COD اولیه به محیط زیست است. استاندارد تایید شده.”

هاشمی گفت: با این روش و طی این فرآیند ماده بسیار ارزشمندی به نام ویناس تولید می شود که به دلیل وجود مواد مغذی فراوان در صنایع مختلف از جمله خوراک، بیوگاز و کودهای شیمیایی کاربرد فراوانی دارد.

وی ادامه داد: شرکت خمیرمایه شهرکرد برای افزایش ونوس تولید و کاهش بار آلایندگی پساب کارخانه با اعتبار 2 میلیارد ریال، سیستم تراکم فاضلاب خود را در دستور کار قرار داده است.

هاشمی گفت: این سیستم تغلیظ چند مرحله ای با ظرفیت تصفیه 3 متر مکعب در روز و مساحت 2 متر مربع و همکاری با بهترین کارشناسان فعال در این زمینه که شامل مدرن ترین انواع کندانسور، پمپ می باشد. و تجهیزات راه اندازی شده است.«مکانیکی و برقی.

وی افزود: برای بهره برداری از این مجموعه احداث مخازن بتنی زیرزمینی ذخیره فاضلاب و شراب، تکمیل تجهیزات فناورانه، سازه ها و سازه های فلزی، ساخت ساختمان ها، تکمیل تجهیزات آزمایشگاهی و تکمیل سیستم های کنترل دقیق در دستور کار قرار دارد. از ابزارها برخی از آنها به آستانه بهره برداری رسیده اند و برخی دیگر تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند. مصرف انرژی بسیار کم، کاهش بار ناشی از آلودگی آب تراکمی، اتوماسیون بالا، مصرف کمتر مواد شوینده و درصد بالای ماده خشک در سیستم از مزایای این پروژه است.

مدیر شرکت کلارمیه چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: امیدواریم با اجرای این طرح و با توجه به اینکه تمامی پارامترهای فاضلاب بر اساس استاندارد محاسبه و طراحی شده است، گامی اساسی در حفظ محیط زیست و رفع کامل مشکلات آلودگی برداشته شود. فاضلاب، مانند بو و غیره.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید