ساخت مرکز فنی و حرفه ای جدید نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار / سرقت آرماتور در پروژه ای با پیشرفت 5 درصدی!


ساعت: 09:51
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903584

بررسی پروژه نیمه تعطیل مرکز فنی و حرفه ای تربت حیدریه;

ساخت مرکز جدید فنی و حرفه ای تربت حیدریه پس از گذشت 5 سال از تخریب با اجرای اسکلت فلزی مرمت شد، اما ادامه این پیشرفت همچنان نیازمند اعتبارات میلیاردی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; در بهمن 1400 گزارشی به بررسی روند ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه ای تربت حیدریه پرداخت که عملیات ساخت آن در مهرماه 1395 توسط وزیر سابق کار و رفاه اجتماعی آغاز شد. کل مرکز فنی و حرفه ای خراسان رضوی به 18 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت اکنون پس از چند ماه با تغییر سرپرستی مرکز فنی و حرفه ای تربت حیدریه و تزریق اعتبار به پروژه، اسکلت فلزی اجرایی شده و پیشرفت آن افزایش یافته است. اما همچنان به وام های میلیاردی نیاز دارد.

این در حالی است که البته به گفته مدیر جدید این مرکز به دلیل عدم نظارت و نگهداری از پروژه در گذشته، دیوارهای برشی پروژه توسط سارقان بریده و به سرقت رفته است.

یکی از فعالان عرصه آموزش فنی و حرفه ای به خبرنگار ما گفت: ساختمان فعلی فنی و حرفه ای تربت حیدریه وضعیت مناسبی ندارد و از طرفی این ساختمان قدیمی است و کارایی لازم را ندارد.

وی می افزاید: توجه ویژه به تسریع در ساخت مرکز جدید آموزش فنی و حرفه ای می تواند در زمینه آموزش بهتر و موثرتر کارجویان موثر باشد.


15 تا 20 میلیارد وام نیاز است

صادق صادق زاده مدیر جدید مرکز آموزش فنی و حرفه ای تربت حیدریه اظهار داشت: زمین ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه ای تربت حیدریه در سال 1392 به مرکز آموزش فنی و حرفه ای واگذار شد و هیچ اتفاقی برای آن نیفتاد. 1395 تا امسال بالاخره ابتدای ساخت آن زمین گیر شد و اکنون برای اتمام به 15 تا 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی می افزاید: 158 میلیون تومان در سال 1394 به هزینه آموزش و مشاوره اختصاص یافت.

صادق زاده خاطرنشان می کند: در سال 1395 اعتباری دریافت نشد و در سال 1396 510 میلیون تومان و در سال بعد نیز 372 میلیون تومان اعتبار دریافت کردیم.

صادق زاده گفت: در دو سال گذشته حدود یک میلیارد و 240 میلیون تومان جذب شد و در سال 1388 377 میلیون تومان و در سال 1400 865 میلیون تومان جذب شد.

صادق زاده اذعان دارد که این اعتبارات برای ادامه ساخت پروژه به مجری طرح یعنی بسیج سازندگی واگذار شد.


5 درصد پیشرفت پروژه در چند ماه گذشته

وی می افزاید: در سال 1400 ظاهراً مبلغ 100 میلیون تومان از محل اعتبار این پروژه با نظر فرماندار شهرستان در اختیار سایر نهادها قرار گرفت.

صادق زاده افزود: حدود یک ماه دیگر اسکلت فلزی ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه ای تربت حیدریه با پیگیری های متعددی برای تسریع در تکمیل پروژه پر شد و حدود 5 درصد پیشرفت پروژه را داریم. پروژه ای که 3 درصد آن مربوط به چند ماه گذشته و قبل از آن فقط عملکرد بنیاد بوده است.


سرقت یراق آلات در یک قطعه

در همان عکسی که روزنامه خراسان رضوی در صفحه اول خود در سال 1400 منتشر کرد، میلگردهای دیوار برشی از فونداسیون پر شده بیرون زده که در کمال تعجب به گفته مدیر جدید مرکز به سرقت رفته است.

صادق زاده می افزاید: متأسفانه به دلیل عدم نگهداری پروژه در سال های اخیر، میلگردهای تقویت کننده دیوار برشی روی زمین قطع و به سرقت رفت که گزارش آن به نهادهای ذیربط ارسال شد و هیچ نظارتی صورت نگرفت. در این پروژه در گذشته


انتقال آموزش مرکز فنی و حرفه ای تربت حیدریه به پایگاه دانش

مدیر مرکز فنی و حرفه ای تربت حیدریه گفت: در دو بخش دولتی و خصوصی کار می کنیم. حدود 10 کارگاه آموزشی فعال در حوزه خواهر و برادر در بخش دولتی وجود دارد.

وی می افزاید: از ابتدای سال تاکنون حدود 750 کارآموز در رشته های مختلف در این مراکز آموزش فنی و حرفه ای را گذرانده اند که باید در آزمون های آنلاین و حضوری شرکت کنند.

صادق زاده تصریح کرد: حدود 65 آموزشکده فنی و حرفه ای آزاد در تربت حیدریه وجود دارد که از ابتدای سال حدود 15 آموزشکده فعالیت خود را آغاز کرده اند. از جمله زمینه های مرتبط می توان به تعمیر سیستم های تجهیزات پزشکی، بردهای الکترونیکی و پنل های خورشیدی اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید