سادگی راز خوشبختی زوج 40 ساله البرزی است / تجمل و منیت; مهمترین عوامل طلاق


ساعت: 12:12
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894325

معصومه باقری و حسین دانش، زوج میانسال البرزی حدود 40 سال است که سه فرزند مشترک دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; زنگ تجرد در سایه پایین بودن آمار ازدواج در کشور به صدا درآمد، سن ازدواج در سایه تبلیغات خصمانه رسانه ای افزایش یافت و کاهش زاد و ولد آسیب جدی به جامعه تبدیل شد و زمان زیادی تا پیر شدن جمعیت باقی نمانده است.

وقتی صحبت از ازدواج می شود، جوانان از بیکاری، گرانی مسکن و گرانی زندگی صحبت می کنند و مسئولان می توانند نقش بی نظیری در کاهش این نگرانی ها داشته باشند.

خبرنگار ما به سراغ زوج مسن و خوشبختی به نام های «حسین دانش» و «مازوما باقری» رفته است.

حسین دانش در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: همسرم از اقوام نزدیک است و از آنجایی که با هم نسبت فامیلی داریم با اخلاق همدیگر آشنا بودیم و صحبت های اولیه با بزرگان خانواده انجام شد و همسرم و تا زمان توافق نهایی همدیگر را ندیدم.”

وی ادامه داد: با پاسخ مثبت همسرم مراسم عقد برگزار شد و پس از چند ماه زندگی مشترک خود را با سفر به مشهد آغاز کردیم.

دانش افزود: همیشه سعی کرده ام در زندگی مشترک هیچ مشکلی را از همسرم پنهان نکنم.

معصومه باقری اظهار داشت: خوشبختی زمانی حاصل می شود که زن و مرد در زندگی مشترک خود احساس آرامش، امنیت، شادی و آسایش کنند.

وی بیان کرد: در هر زندگی سختی ها و مشکلاتی وجود دارد که تنها با درک این مشکلات می توان با موفقیت و رضایت از آن عبور کرد.

باقری ادامه داد: خشم و آشتی نمک زندگی است اما احترام باید حفظ شود و کینه ای ایجاد نشود و این مشکل باید با عشق به یکدیگر حل شود.

وی تاکید کرد: اختلاف زمانی شروع می شود که گلایه ها انباشته می شود و هیچ یک از همسران برای رفع آن تلاش نمی کنند.

باقری افزود: زمانی که ازدواج کردم 16 ساله و همسرم 25 ساله بودم، آنها بسیار فهمیده بودند و من از آنها چیزهای زیادی یاد گرفتم و همیشه اکثر سختی ها را خودشان به دوش می کشیدند و نمی گذاشتند من دچار مشکل شوم. که من در اینجا از آنها تشکر می کنم.

وی گفت: ایگو در زندگی زوج های جوان بالا گرفته است و این ریشه بسیاری از اختلافات در جامعه است.

حسین دانش در خاتمه خاطرنشان کرد: ما زندگی خود را در یک اتاق 12 متری شروع کردیم و اکنون سه فرزند داریم و در این 40 سال زندگی توانستیم خانه و ماشین بگیریم و خدا را شکر زندگی رضایت بخشی دارند.

حرف آخر این است که در این جنون آداب و رسوم مجلل و پرهزینه مانند این زوج البرزی می توانید زندگی مشترک خود را زیر یک سقف بسیار ساده و زیبا آغاز کنید و برای داشتن زندگی شاد پشت به تجمل کنید و «ما باشید». او زندگی را آفرید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید