سارق گامت در برخورد با پلیس کشته شد


ساعت: 10:02
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878621

سمند سوار، مرد مسلحی که صبح دیروز به مرکز بازی های رایانه ای دستبرد زد، ساعاتی بعد در جریان درگیری مسلحانه با پلیس جان باخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اوایل صبح دیروز در حالی که هنوز فعالیت چندانی در خیابان های شهر وجود نداشت، راننده یک سمند سفید رنگ در حاشیه بلوار دلاور مشهد توقف کرد. ساعت شش صبح بود که راننده جوان روبرویش در مرکز بازی های رایانه ای بین شخصیت های 43 و 45 بود، نگاهی به کاپوت ها انداخت و چشمانش را به پیاده رو چرخاند. وقتی مطمئن شد رهگذری از آن نمی گذرد و خیابان خالی است، درب مرکز بازی های رایانه ای (شبکه بازی) را فریب داد و در حالی که یک اسلحه کلت در دست داشت به زیرزمین رفت و منشی فروشگاه در آنجا خوابید. با یک دانش آموز و یک نفر دیگر.

مرد جوانی که اطرافش را زیر نظر داشت با اسلحه به دست به سمت سر مغازه دار رفت و پس از اطمینان از خواب عمیق آنها، 4 بازی رایانه ای (PS4) را برداشت و داخل ماشین گذاشت. به زیرزمین برگشت و دسته کابل های رابط را دزدید و داخل خودروی سمند انداخت.

سارق 30 ساله برای سومین بار برای جمع آوری وسایل صوتی وارد مرکز بازی های رایانه ای شد اما در لحظه ای که از بالای سرشان گذشت یکی از آنها از خواب بیدار شد و مرد ناشناسی را زیر زمین دید. ، فریاد زد «دزد! سارق، سارق جوان با وجود بیرون کشیدن تپانچه از کمر، بدون شلیک پا به فرار گذاشت و به سرعت پشت فرمان سمند سفید نشست.

در همین لحظه مدیر مرکز کامپیوتر که برای محافظت از خود بطری چای را برداشته بود با فریاد زنان در خیابان مواجه شد و بطری چای را به سمت خودرو پرتاب کرد و راننده جوان پدال گاز را فشار داد و متواری شد. .

بلافاصله پس از گزارش وقوع سرقت مسلحانه در کلانتری، گروهی از کارآگاهان مجرب اداره مبارزه با سرقت های مسلحانه با دستور ویژه سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) راهی بلوار دلاور شدند.

در بررسی های میدانی که زیر نظر سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) انجام شد، سرقت مسلحانه با سمند مسروقه کشف شد. در تحقیقات کارآگاهان مشخص شد سارق ابتدا خودروی سمند را از منطقه کاسم آباد مشهد به سرقت برده و برای ردپایی از یک مرکز بازی های رایانه ای طرح سرقت مسلحانه را به جا گذاشته است.

در همین حال مدیر مرکز به سرهنگ وحید حمیدفر (رئیس اداره مبارزه با سرقت) گفت: این مرکز حدود سه هفته پیش توسط سارقان مورد سرقت قرار گرفت.

با افشای برخی از ابعاد این پرونده، دامنه تحقیقات عمیق به ماموران اداره جنایی پلیس آگاهی منتقل شد و به این ترتیب جست و جو برای یافتن سارق فراری آغاز شد و نیروی انتظامی با تجهیز نیروهای امنیتی و تجهیزات تحت پوشش فرماندهی مستقیم سرهنگ بهرام زاده اطلاعات خراسان رضوی). امکان ملاقات با سارق وجود داشت اما مشاهدات اطلاعاتی نشان می داد سمند سوار مسلح به سمت شهر جدید گلبهار در حال حرکت است و با سرعتی وحشتناک از زیر چرخ های خودرو روی آسفالت بزرگراه آسیایی می گذرد.

لحظاتی بعد بی سیم پلیس به صدا درآمد و خبر فرار سارق به گلبهار باعث شد پلیس وارد عمل شود. ساعت 12 بعد از ظهر بود که به دستور سرهنگ محسن صبری پور (فرمانده انتظامی گلبهار) نیروهای گشت و یگان پشتیبانی برای فرار سارق در راه بودند و با رعایت تدابیر امنیتی در کمین سارق قرار گرفتند. سمند.

طولی نکشید که یکی از خودروهای گشت خودروی امدادی با سمند سفید روبرو شد و بلافاصله موضوع را به سلسله مراتب فرماندهی گزارش داد. دقایقی بعد وقتی سارق در کمین پلیس قرار گرفت، گشت ها دستور ایست دادند اما سارق جوان نمی دانست همه پلیس با دستور منع در آماده باش هستند. او برای فرار از قانون، پدال گاز را به کف خودرو کوبید و سرعت سمند را افزایش داد.

دستورات ایست پی در پی هم بی اثر بود و طوری رانندگی کرد که با چند ماشین عبوری تصادف کرد اما وقتی وارد خیابان عطار شد به دلیل نبودن در کنار خیابان توقف کرد. خودرو در یک تصادف شدید کامیون آسیب زیادی دید و قادر به حرکت نبود.

سارق با وجود حملات هوایی پلیس، باز هم سعی کرد راهی برای فرار بیابد، اما جلو و موتور خودرو جمع شده و راه فراری نبود، فرماندهی به سمت گشتی ها تیراندازی کرد که با تیراندازی سعی در ایجاد وحشت داشتند، اما در در همان زمان او گلوله ها را به سمت پلیس نشانه رفت.

جان شهروندان در خطر بود و اطمینان پلیس از سارقان زیر سوال رفته بود که به دستور سرهنگ صبری پاور، ماموران یگان امدادی پاسخ داده و به سارقان مراجعه کردند. دقایقی بعد تیراندازی متوقف شد و نیروهای امنیتی با رعایت تدابیر امنیتی خودرو را محاصره کردند و در بررسی های اولیه مشخص شد مردی 30 ساله بر اثر گلوله پلیس جان خود را از دست داده است.

دقایقی بعد پرونده به مراجع قضایی معرفی شد و تحقیقات از سوی دستگاه قضایی ادامه دارد. در ادامه تحقیقات مشخص شد هویت واقعی سارق “عادل ش” بوده اما وی با مدارک جعلی خود را تبعه عراق معرفی کرده است. همچنین تحقیقات پلیسی در گلبهار که زیر نظر سرهنگ صادقی (جانشین فرمانده انتظامی گلبهار) انجام شد، به این نتیجه رسید که خودروی سمند در تاریخ 15 اردیبهشت ماه سال جاری از منطقه کاسم آباد مشهد به سرقت رفته است که خودرو به پارکینگ منتقل شده است. لات و اسلحه کمربند سارق به پرونده ضمیمه شده است. به گزارش خراسان، تحقیقات پلیس برای کشف سایر سرقت های احتمالی از سارق ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: روزنامه خراسان

دیدگاهتان را بنویسید