رئیس پلیس تهران: استفاده از نیروهای بسیج در هدف‌گیری گشت‌ها نادرست است / پلیس امنیت اخلاقی در خصوص نحوه برخورد با مردم آموزش دید

رئیس پلیس تهران: استفاده از نیروهای بسیج در هدف‌گیری گشت‌ها نادرست است / پلیس امنیت اخلاقی در خصوص نحوه برخورد با مردم آموزش دید

روتر جدید سردار رحیمی رئیس پلیس تهران در پاسخ به این سوال که آیا کلاس های آموزشی برای مامورانی که در گشت امنیت اجتماعی و امنیت اخلاقی فعالیت می کنند برگزار می شود، گفت: تاکنون ده ها سمینار آموزشی در سطح فرهنگیان مجرب برگزار شده است. ماموران و در ارتباط با اجرای مأموریت خود و آموزش قوانین لازم الاجرا در اجرای صحیح مأموریت خود و همچنین در رابطه با برخورد صحیح با افراد و غیره می باشند.

سردار رحیمی رئیس پلیس آگاهی تهران در پاسخ به این سوال که آیا کلاس های آموزشی برای مامورانی که در گشت امنیت اجتماعی و امنیت اخلاقی فعالیت می کنند برگزار می شود، گفت: ده ها سمینار آموزشی در سطح مربیان مجرب برای ماموران در سطح شهر برگزار شده است. ارتباط با انجام مأموریت و قوانین خود در حال حاضر آنها در زمینه اجرای صحیح مأموریت خود و همچنین برخورد صحیح با افراد آموزش دیده اند.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: افسران زن و مرد پلیس تامین اجتماعی در زمینه قوانین جاری و در رابطه با نگرش مناسب نسبت به ماموریت خود آموزش دیده اند.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ درباره وظیفه پلیس در بحث حجاب گفت: یگان های عملیاتی گشت امنیت اجتماعی و اخلاقی در قبال افرادی که در معابر و اماکن عمومی حاضر می شوند مسئولیت دارند و به افرادی که شرایط لازم را ندارند تذکر می دهند. ، و این یکی از وظایف قانونی پلیس است.

وی در پاسخ به این سوال که روزانه چند نفر به ستاد گشت ارشاد منتقل می شوند یا محدودیت خاصی برای انتقال افراد به ستاد پلیس امنیت اخلاقی وجود دارد، گفت: 90 درصد افرادی که با پلیس امنیت اخلاقی برخورد می کنند. پلیس امنیت اخلاقی و رعایت شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کند، اما به گونه‌ای که در صحنه به هشدارهای پلیس عمل کرده و گوش به فرمان پلیس باشند. حدود 9 درصد از این افراد برای امنیت اخلاقی به وانت های گشت منتقل می شوند و با تذکرات صحنه را ترک می کنند. فقط یک درصد از آن دسته از افرادی که وضعیت خوبی ندارند طبق قانون به پلیس اخلاقی ارجاع داده می شوند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی تهران تصریح کرد: در پلیس امنیت اخلاقی به جای برخورد قانونی با این افراد و تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی، در همان سالن پلیس امنیت اخلاقی، تبرئه و تحت آموزش قرار گرفتند. به طور مرتب با امکانات لازم و همچنین ممکن است در صورت پوشیدن لباس نامناسب، خانواده لباس مناسب برایشان بیاورند و با لباس مناسب از آنجا خارج شوند. تمام ماموران این سالن که کلاس های توجیهی در آن برگزار می شود، خانم هستند و هیچ پلیس مردی در آن حضور ندارند.

سردار رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا کلاس های آموزشی برای مامورانی که در گشت امنیت اجتماعی و امنیت اخلاقی فعالیت می کنند برگزار می شود، گفت: ده ها سمینار آموزشی در سطح اساتید مجرب برای ماموران در رابطه با رسالت و مناسب بودن آنها برگزار شده است. به کارگیری قوانین موجود در رسالت خود و نحوه برخورد صحیح با مردم آموزش دیده اند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش مستمر زنان و مردان در پلیس اجتماعی از برنامه های همیشگی آنان است.

سردار رحیمی درباره برخی اخبار مبنی بر استفاده از نیروهای بسیج در گشت ارشاد گفت: همه این افراد نیروی انتظامی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید