سازماندهی و طراحی انتخابات برای FF!


ساعت: 08:40
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895171

اغماض و فریب و کتمان عیوب در کمیسیون بدوی رخ داده است;

معاون سابق کارمند سازمان تربیت بدنی گفت: از کمیسیون بدوی انتخابات; تظاهر، فریب و لاپوشانی صورت گرفت و سازماندهی و مهندسی در این مجلس وجود داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ امیررضا واعظ آشتیانی، معاون سابق سازمان تربیت بدنی و کاندیدای فاقد صلاحیت در انتخابات اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: در فیفا مافیا ایجاد شد و بلاتر و پلاتینی در این پرونده متهم شدند و بعداً تبرئه شدند. و اتهام آنها اما این دو نفر در انتخابات فیفا شرکت نکردند و اجازه ثبت نام نداشتند. این مشکل در فوتبال جهان رخ داده و به سایر قاره ها و کشورها هم رسیده و اعمال شده است. در ایران اما از چند سال پیش ترس از فیفا را آغاز کردند و از این تاکتیک به همان شیوه ای که از مافیا گرفتند استفاده کردند.

وی در ادامه بیان می کند: در اصل 35 قانون اساسی، وظایف هیأت مدیره کامل و قابل اعتماد است. نه هیئت مدیره ای که خارج از اکثریت باشد و اختیار قانونی نداشته باشد. این در حالی است که رئیس دبیرخانه قانونا و بر اساس اصل 67 قانون اساسی مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده داشت. دبیرکل می گوید انتخابات نباید برگزار شود، اما شورای حکومتی می گوید باید برگزار شود. با این اقدام غیرقانونی، مشروعیت منتخبان زیر سوال رفت.


مهندسی در جلسه فدراسیون فوتبال صورت گرفت

واعظ آشتیانی درباره سخنان عضو کمیسیون بدوی انتخابات نوشت: حبیبی در این برنامه تلویزیونی با جسارت همه چیز را افشا کرد و به موضوعاتی اشاره کرد که برای زیر سوال بردن مشروعیت انتخابات کافی است. مرجع مهم ایشان نحوه رسیدگی این کمیسیون به استعلامات 4 ارگان بود که در کمیسیون اول این استعلام ها را تحلیل کردند تا اینکه به نتیجه رسیدند. در این مجمع تشکیلات و مهندسی بود و کار می کرد و چون به این موضوع اعتقاد داشتم وارد انتخابات شدم.

وی با تاکید بر اتفاقاتی که در این انتخابات رخ داد، خاطرنشان کرد: از کمیسیون بدوی انتخابات; دزدی، کلاهبرداری و پنهان کاری صورت گرفته و رئیس و 3 نفر از اعضا دچار مشکل تضاد منافع شده اند. اگر کمیته اخلاق به شکایت ما از کمیته اول رسیدگی می کرد، این اتفاقات را نداشتیم. مطالبه حق این است که یکسری مسائل مطرح شود، وقتی آقای عزیزی خادم از هیات مدیره به کمیته اخلاق شکایت کرد، آیا آن کمیته نباید پاسخ می داد؟ وظایفشان ایجاب می کرد که جواب بدهند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در پایان به مجله فوتبالی گفت: هم کمیته اخلاق و هم کمیته بدوی در سکوت خود مقصر هستند. کمیسیون بدوی باید پاسخ دهد که بر اساس کدام دستور دبیر کل که مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده دارد، انتخابات را انجام داده اند؟ مگر کمیته بدوی نمی دانست که هیات مدیره هیچ اختیار قانونی ندارد؟ صحبت های عضو کمیته بدوی همه سوالات را روشن کرد.


83b0b5c2 930d 41d0 bd29 0b260ef08cec خبر خاکستری


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید