سازمان امنیت ایران و تحقیر خدمت ملکه با تبادل جاسوس/ مهره و تور سوخته حذف شد


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۶
کد خبر: 1816274

میثم معافی گفت، نازنین زاگری، جاسوس انگلیسی، در ازای آزادی 530 میلیون دلار از اموال بلوکه شده ایران، «ارگان امنیتی» ایران و «تحقیر» ملکه، جایگزین شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ، نازنین زاگری که در پوشش روزنامه نگاری برای انگلیس در ایران جاسوسی می کرد و به همین جرم دستگیر شده بود، در ازای آزادی 530 میلیون دلاری اموال بلوکه شده ایرانیان و آزادی یک ایرانی، محکومیت 5 ساله خود را به پایان رساند. تیم انگلیس امشب پس از انجام تشریفات اداری با هواپیما از عمان به انگلیس پرواز کرد.

دستگیری زاگری در سال 1995 منجر به دستگیری 50 جاسوس انگلیسی در ایران شد. کار این سرکرده جاسوسی آموزش جاسوسان بود به همین دلیل پس از دستگیری این مرد چندین شبکه جاسوسی متلاشی شد و اسناد بسیار مهمی در مورد نقش انگلیس در جاسوسی در کشورهای دیگر به ایران داده شد.

میثم معافی کارشناس ارشد مسائل راهبردی در گفت و گو با بلاغ گفت: یک جاسوس زن توسط سازمان امنیت جمهوری اسلامی به مبلغ 14 هزار میلیارد تن (30 هزار و 530 میلیون) با انگلیس مبادله شد و در این خصوص سوالاتی در افکار عمومی مطرح شد. این جاسوس یک “مهره سوخته” بود، چرا انگلیس حاضر به پرداخت غرامت در آن سطح بود؟

وی گفت: این «جاسوس» به تعبیر روزنامه لیبرال و غربگرای شارک، به هیچ وجه «مادر» یا «شهروند عادی» نبود، بلکه زاگری بود که «مهره سلطنتی» انگلیسی ها محسوب می شود. خدمات . .

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: نازنین زاگری کارمند موسسه خیریه موسوم به تامسون رویترز بوده و طبق اظهارات صریح وانیک ویلا مدیر اجرایی این بنیاد، زاگری روزنامه نگار نیست و به عنوان مدیر پروژه در این بنیاد کار کرده است. یکی از اقدامات ویژه زاگری ایجاد شبکه در ایران بود.



bcbfb2aa 59b2 41fa 9dad 3a985857a56e خبر خاکستری

معافی افزود: چگونه انگلیس حاضر شد در این سطح مهره سوخته ایران را جبران کند زیرا سازمان امنیت انگلیس معتقد است مهره سوخته است اما «شبکه» هنوز نسوخته است و «شبکه» فقط در داخل ایران تعریف نشده است. بلکه در سراسر ایران گسترش یافته است.

وی ادامه داد: چرا ایران چنین مهره ای را عرضه کرد زیرا “مهره و تور” را با هم سوزاند و 14 هزار میلیارد تن غرامت جایگزین “خاکستر” به عنوان غرامت کرد که به معنای “ارگان امنیتی” کشور و “تحقیر” است. خدمات.” “و هر چیز دیگری.

به گزارش بالا، به گفته منابع رسمی، مبادله زاغری ربطی به مذاکرات برجام نداشته و تنها در ازای آزادی 530 میلیون دلار از اموال بلوکه شده ایران و آزادی ایرانیان، اساساً بحث مبادله زندانیان در این کشور مطرح نشده است. مذاکرات برجام

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید