اصلاح طلبان از جاسوس ملکه حمایت می کنند


ساعت: 20:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۶
کد خبر: 1816357

نماینده اصلاح طلب مجلس دهم که مدتی نیز ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس را برعهده داشت، در اظهاراتی عجیب گفت که «مسئله زاگری در قالب کلک اسلامی قابل حل است»!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «نازنین زاگری» شبکه جاسوسی که به گفته نخست وزیر انگلیس به عنوان خبرنگار انگلیس در ایران فعالیت می کرد، پس از دستگیری توسط دستگاه های امنیتی کشورمان، 6 سال را در زندان سپری کرد. در پایان دوران محکومیت شش ساله وی، همزمان با آزادی 390 میلیون، اموال مسدود شده ایرانی با یک ایرانی دیگر معاوضه و به تیم انگلیسی تحویل داده شد.

نقش ثابت نازنین زاگری در تشکیل شبکه اطلاعاتی در حالی است که برای برخی از جریانات اصلاحی در کشور عکس و مدارک بیشتری به همراه داشته باشد که زاگری مهمترین شخصیت انگلیسی است که 15 پرونده MI6 را به طور همزمان تحت پیگرد قانونی قرار داده و دولت انگلیس پیشنهاد آزادی به پرداخت 390 پرونده را داده است. میلیون پوند اموال بلوکه شده ایران (معادل 14000 میلیارد تن) در ازای آزادی زاگری، هنوز نمی خواهند این واقعیت را بپذیرند که کشوری مانند انگلیس و به گفته آنها امپراتوری انگلیس به دنبال تحقق نقشه های خود در ایران است!

به نظر می رسد که رفتار بریتانیا در صد سال گذشته توسط اصلاح طلبان به سرعت یا شاید عمدا فراموش شده است که می خواهد این داستان را به گونه ای دیگر بیان کند. همون جریان تقی زاده…

البته لازم به ذکر است که زاگری پس از چندین سال همکاری با چند مؤسسه آموزشی انگلیسی زبان، ناگهان به روزنامه همشهری در دوران حکومت اصلاح طلبان در تهران پیوست و در سرویس بین المللی آن مشغول به کار شد. زاگری در این بخش با فریبا صحرایی خبرنگار بی بی سی فارسی همکاری می کند. زاغری پس از کار در روزنامه همشهری در روزنامه شرق (ارگان رسمی حزب منحل برای مشارکت) مشغول به کار شد.

به نظر می رسد جریانی در کشور زمینه تربیت جاسوس را در کشور فراهم می کند. دقیقاً همان کاری که نازنین زاگری در روزنامه شرق انجام داد! جالب اینکه این روزنامه در سال 1376 همزمان با دیدار وزیر امور خارجه سابق انگلیس در مقاله «درگیری یا تعامل انگلیس» نوشت: «او انتظار داشت که نازنین زاگری را که مادرش هم هست به نشانه حسن نیت ببریم. اراده! “

در سرمقاله دیگری در روزنامه شرق آمده است: روابط بریتانیا با ایران از روابط این کشور با اکثر کشورهای جهان قدیمی تر است. حضور چند صد هزار شهروند موفق ایرانی در این کشور نیز به اهمیت این روابط برای دو کشور کمک می کند. در زمانی که تعداد کشورهای مستقل در جهان کمتر از دو انگشت بود، دو کشور روابط سیاسی نزدیک و پیچیده ای داشتند. امپراتوری بریتانیا بر بخشی از جهان حکومت می کرد که خورشید در آن غروب نمی کند … (!)

90df8396 5c10 4263 9180 b73538bbc02b خبر خاکستری

اما نکته مهم و مشترک سفر دو وزیر خارجه انگلیس به ایران سرنوشت «نازنین زاگری» است که پیش از این سفر به آن اشاره شد. شايد وزير خارجه سابق انگليس با توجه به روابط اروپايي خود انتظار داشت در بازگشت از ايران با حسن نيت خانم نازنين زاگري و شايد ساير متهمان يا محكوم به تابعيت مضاعف را وارد كند تا فصل جديدي در روابط دوجانبه باز شود. به خصوص که او با این «مادر» و فرزند کوچکش مشکلات عاطفی داشت».

و حتی نماینده اصلاح طلب مجلس دهم که مدتی ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس را برعهده داشت، در اظهاراتی عجیب گفت که «مسئله زاگری در قالب یک کلک اسلامی قابل حل است». فلاحت پیشه این اظهارات عجیب را در حالی مطرح کرد که باید در جریان اسنادی بوده باشد که برخی از آنها قبلا منتشر شده است.

01f14258 8ad8 46f2 83fc e39d3a158bcd خبر خاکستری

هنرمندان اصلاح طلب چه زمانی که زاگری به جرم جاسوسی در زندان بود و چه حالا در چه مناطقی در ایران جاسوسی می کرد و چشم بر همه این موارد می بست فقط یک مادر این کار را می کند. آنها می دانند که دولت 6 سال بی دلیل مانع این رابطه مادر و فرزندی شده است و نمی توانند خوشحالی خود را از این آزادی پنهان کنند. این نشان می دهد که نازنین زاگری از شبکه های جاسوسی انگلیس به قدری در انجام وظایف خود موفق بوده اند که دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی نیازمند پالایش و شناسایی مجدد شبکه های انگلیسی در ایران هستند.

دیدگاهتان را بنویسید