سامانه انتقال آب به سنندج پیشرفته ترین طرح آبرسانی کشور است


ساعت: 11:14
تاریخ انتشار: 1401/09/10
کد خبر: 1914921

حبیبی گفت: سامانه انتقال آب به سنندج پیشرفته ترین طرح آبرسانی کشور و متکی بر توانمندی های فناورانه و استفاده از توان فنی و مهندسی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کیومرث حبیبی در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج در گفت و گو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: با تکیه بر توانمندی های فناوری و استفاده از ظرفیت های فنی مهندسی در این پروژه، ساختار کنترل یکپارچه ی سامانه انتقال آب و همچنین ایستگاه کاهش فشار 30 برابری به 2 برابری، برای اولین بار در این طرح، اداره “دیسپچ” انتقال آب کشور با طرح جدیدی مواجه شد که نمونه دیگری ندارد.

وی افزود: این پروژه با احداث 27 کیلومتر خطوط لوله فولادی منشعب به قطرهای 1200 و 1400 میلی متر با ارتفاع پمپاژ تا 480 متر، آب برداشت شده از سد آزاد را در کمترین زمان ممکن به تصفیه خانه سنندج می رساند.

حبیبی خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه سالانه بالغ بر 57 میلیون مترمکعب آب به پالایشگاه سنندج منتقل می شود.

معاون عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: این طرح دسترسی به آب شرب مورد نیاز روستاهای حاشیه خط انتقال را تسهیل کرده است و روستاییان منطقه از این پس مشکلی در خصوص نیاز آبی خود نخواهند داشت.

حبیبی هزینه دولت را بالغ بر 850 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه ذکر کرد و افزود: آب انتقالی قادر است مصرف 700 هزار نفری جمعیت سنندج را تامین کند و این در حالی است که کیفیت آب عرضه شده به مصرف کنندگان از بالاترین استانداردهای بهداشتی و زیست محیطی در سطح شهر برخوردار است. جهان خوب.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید