سختی کار پستچی ها منوط به موافقت دولت و مجلس است/ دو سامانه جدید پستی به زودی ارائه می شود

ساعت: 08:51
تاریخ انتشار: 1400/08/07
کد خبر: 1779789

رمضانعلی سبحانی فر با بیان اینکه سختی کار کارکنان این شرکت مستلزم تصویب آن در مجلس شورای اسلامی است. وی گفت: بر اساس مصوبه های متعددی این موضوع برای طرح در هیئت دولت فشار آورده است و در صورت موافقت و موافقت با عناوینی که در هیئت دولت اعلام کردیم، امید به حل این موضوع وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رمضانعلی سبحانی فر در حاشیه بازدید از بخش های مختلف پست مازندران در گفت و گو با خبرنگار بلاغ در خصوص دلایلی که باعث می شود زحمات کارکنان این شرکت لحاظ نشود، گفت: تحقق این جست و جوی چند ساله مستلزم آن است. تصویب مجلس شورای اسلامی

وی افزود: بار مالی آن در آینده باید مورد قبول دولت و تصویب هیات امنا قرار گیرد تا تبدیل به قانون شود تا قابل اعمال باشد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: ما از حیطه سختی پستچیان خارج هستیم و می خواستیم آنچه را که می خواستیم انجام دهیم اما برای تحقق این امر نیازمند تصویب به عنوان قانون در مجلس هستیم. “

مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه داد: بر اساس چندین مصوبه این موضوع را به سمتی سوق داده ایم که در هیأت وزیران مطرح می شود و در صورت موافقت و موافقت با آدرس هایی که در هیئت وزیران اعلام کردیم، امید به حل آن وجود دارد. “این سوال است.

سبحانی فر درباره درآمدهای پایین کارکنان این شرکت به ویژه نامه نگاری در رسانه ها و همچنین تفاوت قابل توجه کارکنان وزارت ارتباطات گفت: شرکت ملی پست یک شرکت درآمد و هزینه است اما سایر بخش های این وزارتخانه. استفاده از بودجه دولتی؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا با افزایش درآمدهای این شرکت، پرداخت های خود را افزایش دهیم.

وی با اشاره به تغییر وضعیت بیش از دو هزار نفر در کشور گفت: برخی از کارکنان شرکت ملی پست طبق مصوبه سال 1392 کد شناسایی نداشتند اما با تصمیماتی توانستیم این افراد را با کد شناسایی شناسایی کنید.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تبدیل پیمانکاران به نیروهای رسمی مستلزم اعلام دعوت عمومی است و اگر این اتفاق بیفتد ممکن است بسیاری از پیمانکاران این شرکت اصلاً سهمیه نگیرند و مجبور به فسخ قرارداد شویم. “

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به برنامه های جاری برای ارتقای خدمات پست الکترونیکی گفت: بخشی از این طرح نظارت هوشمند بر خدمات و بخشی نیز اجرای خدمات پست الکترونیکی در جامعه برای دستیابی به درآمد بالاتر است.

سبحانی فر افزود: سامانه ارتباطی دولت را تست کرده ایم و در سراسر کشور پاسخگو است، بنابراین به زودی با حضور مسئولان دولتی افتتاح می شود.

وی گفت: تا به امروز این سامانه پیام رسان دولتی مکاتبات دستگاه های اجرایی و دستگاه های اجرایی را انجام می دهد اما با وردپرس که این ظرفیت را در اختیار مردم قرار داده است، مردم می توانند مکاتبات خود را به صورت الکترونیکی از طریق این سامانه پستی به دستگاه ها ارسال کنند. «به سراسر کشور ارسال کنید و کد رهگیری را دریافت کنید، سپس مراحل این مکاتبه را دنبال کنید و پاسخ بگیرید.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص کمبود نیروی کار در دفاتر پست مازندران گفت: موضوع کمبود نیروی کار در دستور کار همکاران ما قرار دارد و مقرر شده است که نیروی کار تامین نشود اما به هر نحو ممکن است. زیرساخت ها و اصلاحات ساختاری که باید در نیروی کار گنجانده شود، مدیرکل خدمات استانی باید برای به حداقل رساندن مشکلات در دستور کار خود قرار دهد.

مدیرعامل شرکت ملی پست افزود: آنچه در زمینه کمبود نیروی کار شاهد هستیم مربوط به گذشته است و اینطور نیست که در یکی دو سال اخیر افزایش داشته باشد و به همین دلیل مدیریت با چالش مواجه است. در این منطقه.”

سبحانی فر تصریح کرد: در گذشته یک پرسنل در کارخانه استخدام و اسکان داده می شد، اما اکنون اگر مدیری بخواهد یکی از این افراد را جابجا کند، با مقاومت و چالش های زیادی مواجه می شود و در نهایت فشار مضاعف وارد می شود. روی دیگران.”

وی با اشاره به مشکلات عدیده کمبود نیروی کار در مازندران تاکید کرد: استان مازندران به دلیل کمبود نیروی کار با چالش بزرگی مواجه است که اصلاح ساختار نیروی کار باید در دستور کار مدیران استانی باشد و قطعا همه از شغل مناسب حمایت خواهند کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در کنار اینکه مدیران توانمندی از این استان به سایر نقاط کشور اعزام شده اند، نیروی کار تزریق شده به این استان به جای فعالیت در ستاد مستقر هستند و پستچی ها هستند. کم شده.

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: معیشت و امنیت شغلی از الزامات جدی همکاران ما در این شرکت است و سعی داریم با توسعه زیرساخت ها و افزایش درآمدها این مشکل را به حداقل برسانیم.

سبحانی فر اذعان داشت: برای کاهش هزینه ها 400 دستگاه وانت برای پارک شهر خریداری کردیم که متاسفانه در برخی نقاط این وانت ها کار نمی کنند و به دنبال این هستیم که این وانت ها را از استان های دریافت کننده پس بگیریم و از آنها استفاده نکنیم. «نامزدهای معرفی شده از استان های دیگر.

وی با بیان اینکه به زودی 3 کامیون برای پارک برون شهری در اختیار استان مازندران قرار می گیرد، افزود: باید تلاش کنیم با ارائه خدمات مطلوب، افزایش سرعت، دقت و کیفیت خدمات به ترافیک بیشتر و در نهایت درآمد بیشتر برسیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: با جدیت در تلاش هستیم تا خدمات پستی را در کشور هوشمند کنیم و با اجرای این موضوع قطعا نظارت جدی و مستمر بر اقلام، خدمات و حذفیات موجود خواهیم داشت. “

مدیرعامل شرکت ملی پست افزود: قطعاً با اصلاح مرسولات و اتصال سینی ها به این سامانه به صورت سیستمی و هوشمند بر محموله ها نظارت خواهیم کرد و در صورت وجود تخلف در وزن و سایز مرسوله حتما با آن برخورد خواهیم کرد. “

سبحانی فر گفت: به سرعت در حال توسعه سامانه اطلاعات پست هستیم و با راه اندازی این سامانه مکانیزه، هم حقوق شهروندی و هم حقوق شرکت محفوظ می شود تا حقوقی تضییع نشود.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم با ارتقای کیفیت خدمات حمل‌ونقل عادی به منظور ارتقای ترافیک و توجه به تجارت الکترونیک، همکاری با دستگاه‌های اجرایی را برای ارسال محموله‌های این دستگاه‌ها از طریق پست افزایش دهیم تا درآمد بیشتری حاصل شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی این سامانه در روستای چارشیا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هدف ما از راه اندازی این سامانه این است که بتوانیم محصولات روستاییان اعم از محصولات کشاورزی، دامی را تولید کنیم. و صنایع دستی در این بازار است. که ما ایجاد می کنیم.”، بدون دخالت واسطه ها در زمینه خرید و فروش، که می تواند هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده مفید باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پست یکی دیگر از اقدامات در دست اقدام را خدمات وکالتی عنوان کرد و افزود: با افزودن خدماتی مانند خدمات بانکی، ترجمه اسناد، کارت سوخت، گواهینامه و گذرنامه در تلاش هستیم تا به خدمات وکالتی برسیم. بیان می کند که دستگاه ها باید خدمات خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند، ما خدمات فیزیکی را از طریق پست انجام خواهیم داد تا به درآمد مورد نظر برسیم.

سبحانی فر خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا در آینده نزدیک موضوع جابجایی خودرو با مشورت پلیس و راه به سمت عقد قرارداد سوق داده شود که یقینا باعث کاهش تخلفات در این مقوله می شود.

وی یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه ای که با سازمان های دهیاری و شهرداری منعقد کرده ایم، متعهد شده اند که اطلاعات لازم را برای تکمیل بحث کدپستی در اختیار ما قرار دهند. در این زمینه با بنیاد مسکن نیز تفاهم نامه ای امضا کردیم که بر اساس طرح های هادی روستایی است، «بیایید بحث کدگذاری را مطرح کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید