سخنان یکی از معترضان دستگیر شده در فضای مجازی منتشر شد

این روزنامه نوشت:

دست چپم را روی کتف شهید گذاشتم و با سنگ به او زدم. وقتی سنگ به سرش برخورد کرد، خرد شد. بعد از اصابت سنگ به سر شهید، سه ضربه به او زدم و دیدم که با چاقو و سنگ شهید را می زنند». این بخشی از دفاعیات محمدمهدی کرمی فرزند ماشاءالله متهم ردیف اول پرونده قتل سید روح الله عجمیان است که به عنوان مهاجم اول حمله به مظلوم کرجی را آغاز کرد.

سخنان یکی از معترضان دستگیر شده در فضای مجازی منتشر شد

وی در زمان مسدود شدن اتوبان تهران – کرج و وقوع این جنایت حضور داشت. اما برخی رسانه های اصلاح طلب با پدر این متهم که طبیعتا نگران وضعیت فرزندش و عواقب جنایتش است گفت و گو کرده و به جنایت و اعترافاتش درباره شهادت عجمیان اشاره ای نکرده است.

این روایت احساسی به سرعت مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفت. این در حالی است که در زمان شهادت سید روح الله عجمیان، کارگری که با کارگری امرار معاش می کرد و تصاویر تکان دهنده خانه و خانواده وی پس از شهادت وی مردم را به شدت متاثر کرد، بازتابی در همان رسانه ها نداشت. . گویی در این نوع رسانه ها سناریوی مبادله جلاد و شهید با قدرت ادامه دارد.

کرمی در جریان محاکمه گفت که مردی به نام سیدمحمد حسینی را دیده است که سه ضربه چاقو از ناحیه شکم و پهلو شهید عجمیان وارد کرده است. بعد ضربه ای به سر و صورت شهید زدم».

اما سید محمد حسینی که در دادگاه اعتراف کرد که سه ضربه چاقو به پهلوی شهید ادجمیان زده است، مورد حمایت هارالد تروخ، نماینده پارلمان اتریش نیز قرار گرفت. این نماینده مجلس این اقدام مجرمانه را به «اعتراض» تقلیل داد و اعلام کرد که حمایت سیاسی خود را پذیرفته است. حسینی متهم ردیف دوم پرونده در دفاعیات خود گفت: دو بار چاقوی خود را به اندازه دو بند انگشت به بدن شهید بزرگ عجمیان فشار دادم و بار سوم نیز کمی به بدن شهید وارد کردم.

دیدگاهتان را بنویسید