توضیح یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با فیلم منتشر شده در فضای مجازی/ مردی که در این فیلم حضور دارد از رهبران طالبان نیست.

ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: 1400/10/30
کد خبر: 1802008

فضه حسین مالکی گفت: فردی که در این ویدئو می بینید یکی از رهبران طالبان نیست، احتمال می رود که یکی از مقامات محلی ولایت نیمروز باشد که به مقامات سیاسی ولایت ما پاسخ داده است، این موضوع در حال رصد است که فیلم منتشر شده است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن خبر بازگشایی دروازه های سد کمال خان تکذیب شد و گزارش شد که «آب سد کمال خان است. نه برای سرازیر شدن به ایران رها شد و به «درخواست کشاورزان ولایت نیمروز افغانستان اجابت شد».

در همین رابطه، فضه حسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جزئیات انتشار ویدئویی از بازگشایی بند کمال خان توسط یک مقام محلی طالبان را تشریح کرد و گفت که فردی که در این ویدئو دیده می شود از رهبران طالبان نیست.

وی گفت: ممکن است مقام محلی ولایت نیمروز به نمایندگان سیاسی ولایت ما پاسخ داده باشد. این موضوع از زمان انتشار ویدیو مورد رصد قرار گرفته است.»

به گفته این نماینده مجلس، موضوعات مطرح شده از سوی این مقام محلی طالبان که هویتش مشخص نیست، در داخل مورد استفاده قرار گرفته و احتمالاً پاسخ مقامات محلی ما بوده است. بازگشایی بند کمال خان بر اساس تصمیماتی است که پس از سفر وزیر امور خارجه موقت طالبان به تهران و سفر نماینده رئیس جمهور به کابل اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: یک سلسله تصمیمات در سطح ملی و در ستاد عالی افغانستان با حضور تمامی دستگاه های سیاسی و امنیتی کشور اتخاذ شده است و این تصمیمات از جمله موضوع مهم حق آبه توسط وزیر امور خارجه و نماینده رئیس جمهور در افغانستان در مقابل طالبان فکر می کند. و توافقات انجام شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در این مدت شاهد اظهارنظرهایی از سوی بخشداران بودم که در برخی موارد از منظر دیپلماتیک نباید عجولانه عمل کرد زیرا مسائل در حال پیگیری است. در سطح کلان و از طریق مشکلات منعکس شده است.

مالکی گفت: مدیران استانی باید بدانند که با یک دولت یا دولت منسجم سر و کار ندارند، بلکه با گروهی سروکار دارند که هر بخشی از آن ساز خود را می نوازد و در این مورد بدون هماهنگی با مسئولان اظهار نظر عجولانه می کند. کشور علاقه ای ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید