سخنرانی رئیس جمهور در اجلاس بریکس نشان دهنده گذار از محبت به برجام بود


ساعت: 11:58
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878352

محمد بوینوردی سخنان رئیس جمهور در اجلاس بریکس را دیپلماسی موثر دولت سیزدهم و غلبه بر پایبندی به برجام در مسیر توسعه عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد بوینوردی کارشناس اقتصادی در گفت و گو با عصر اترک اظهار داشت: آفریقا حرکت دیپلماتیک کشور را نشان می دهد این مسیر توسعه است.

بوینور تاکید کرد: این سخنرانی بار دیگر قدرت دیپلماسی دولت سیزدهم و حرکت موثر در مسیر توسعه و اهمیت عبور از الحاق به برجام در دوره جدید را نشان داد، زیرا هدف خاص گروه بریکس این است که برقراری روابط بیشتر و بهتر بین کشورهای در حال توسعه و چالش برانگیز. «قدرت مرکزی غرب و نهادهای مرتبط در معادلات جهانی است.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین دلایل اهمیت حضور در گروه بریکس این است که این گروه پتانسیل بالایی برای نفوذ و تاثیرگذاری در امور جهانی دارد زیرا نیمی از جمعیت جهان را در اختیار دارد و 25 تا 28 درصد ظرفیت خود را دارد. اقتصاد جهانی.”

وی تاکید کرد: از سوی دیگر یکی از رویکردهای اصلی اعضای بریکس حمایت از کشورهای در حال توسعه و کشورهای آفریقای جنوبی برای برقراری تعادل و عدالت اقتصادی در مقابل نظام پولی و بانکی غرب است.

اهمیت حضور ایران در این اجلاس زمانی آشکارتر می شود که بدانیم تنها ایران به این اجلاس در منطقه غرب آسیا دعوت شده است.

بوینورد خاطرنشان کرد: بریکس با ظرفیت بالا و نگاه نوآورانه نوید حرکت موثر در مسیر توسعه و صلح جهانی را می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید