حضور ایران در اجلاس بریکس دریچه های جدیدی را به روی اقتصاد ایران باز می کند


ساعت: 13:44
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878398

قندباشی گفت: عضویت در گروه بریکس می تواند پاسخ مناسبی به تحریم ها و فشارها و محدودیت ها باشد و این یعنی دریچه ای به روی اقتصاد ایران و شرایط آینده کشور باز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدجعفر کنادباشی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با یزدرس از دعوت رسمی رئیس جمهور چین از آیت الله رئیسی برای حضور در اجلاس بریکس خبر داد. این موضوع ایران را در اختیار خود قرار می دهد و از طرفی حضور ایران یک فرصت و طعمه برای اعضای این جامعه است، زیرا ایران فرصت های زیادی دارد.

وی افزود: شرایط کنونی جهان اهمیت حضور ایران در مجموعه بریکس را دوچندان کرده است زیرا در شرایط کنونی کشورهای مختلف نیازمند نزدیک شدن به یکدیگر و مقابله با سیاست یکجانبه غرب هستند.

در واقع در چند دهه اخیر و پس از فروپاشی شوروی سابق، شاهد کنار گذاشتن و اجرای سیاست یکجانبه کشورهای غربی بوده ایم که از سیاست استعماری غرب نیز خطرناکتر است. نظر داد. این تحلیلگر گفت.

وی گفت: مجموعه بریکس در جهان بی سابقه است.

وی تاکید کرد: یکی از تصمیمات حیاتی و بسیار مهم گروه بریکس ساخت این کشورها برای کنار گذاشتن دلار است که نقطه عطفی و فصل جدیدی در تاریخ جهان از نظر اقتصادی و پولی خواهد بود.

وی گفت: البته شرایط جهانی به گونه ای است که دنیای غرب در حال ضعیف شدن است و امروز آمریکایی ها چه از نظر اقتصادی و چه از نظر نظامی بسیار ضعیف هستند. بنابراین جامعه امروزی بریکس چیزی نیست که آمریکا بتواند آن را به نفع خود تغییر دهد، به عبارت دیگر، ایالات متحده قدرت بسیار کمتری برای رقابت با این مجموعه دارد.

وی ادامه داد: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، ما عضو گروه شانگهای بوده و روابط بسیار نزدیک و فعالی با کشورهای منطقه و کشورهای همسایه داریم و عضویت در گروه بریکس گام مثبت دیگری است که می تواند نتایج بسیار مثبتی داشته باشد. سعید قندباشی.

وی ادامه داد: عضویت در گروه بریکس می تواند پاسخ خوبی به تحریم ها و فشارها و محدودیت های غرب باشد و این به معنای گشودن روزنه ای برای اقتصاد ایران و شرایط آینده کشور است.

قنادباشی افزود: این عضویت بسیار مهم است و در واقع عضویت کاری است نه تشریفاتی و در دنیای امروز شاید بهترین راه برای مقابله با فشار غرب و بهترین راه برای ادامه پاسخ به فشار خارجی باشد. برای غلبه بر این فشار ممکن است این مجموعه بریکس باشد.» یک رویداد خوشحال کننده ممکن است برای ایران رخ دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید