سران شورش در 8 کشور آموزش دیدند/ دشمن از پیشرفت ما گلایه دارد


ساعت: 10:21
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909670

وزیر کشور گفت: چند گروه بودند که در اغتشاشات اخیر وسط میدان حضور داشتند که تعدادی از آنها در 8 کشور مخالف نظام جمهوری اسلامی آموزش دیده بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد واحدی وزیر کشور در دیدار ائمه شیعه و سنی استان گلستان از هوشیاری و عدم مشارکت مردم گلستان در اغتشاشات اخیر تقدیر کرد و گفت: چند گروه از مردم در اغتشاشات اخیر حضور داشتند. شورش وسط میدان، برخی از آنها در 8 کشور مختلف. جمهوری اسلامی آموزش دیده بودند.

وی افزود: کمتر جوانی بود که تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفت و درگیر اغتشاشات شد و برخی از آن افراد احساسات زودگذر داشتند اما تلاش دشمن این بود که اغتشاشات اخیر را قومی کند تا به اهداف خود برسند.

وی تصریح کرد: دشمن تمام تلاش خود را از منافقین گرفته تا فرقه گرایان اهل سنت و همه در این قیام های اخیر به کار گرفت تا با فشار حداکثری ایران را شکست دهد اما خودشان اعلام کردند که «ما شکست خوردیم».

واحدی گفت: دشمن از پیشرفت ما گلایه دارد و نمی خواهد با این دستاوردها کشوری مسلمان داشته باشیم و دشمن می خواهد ایران تحت حاکمیت آنها باشد و دشمن شیعه و سنی می خواهد که در چارچوب فکری و برنامه آنها کار کند. به گفته رهبر معظم انقلاب، دشمن ایران قوی است، نمی خواهد.

وزیر کشور با بیان اینکه اعمال برخی از این تحریم ها علیه یک ابرقدرت به مدت یک سال برای این کشور مشکل ایجاد می کند، تاکید کرد: اما 43 سال است که در مقابل آن مقاومت می کنیم و همه توسعه های ماهواره ای و موشکی در شرایط تحریم انجام می شود.

دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت همچنین با یادآوری اینکه اتفاقات اخیر توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد شده است، افزود: در حوادث اخیر مناطق سنی نشین گلستان جزو آرام ترین مناطق بود و برادران اهل سنت بار دیگر. با آرمان های رهبری کنفرانس باشکوه پاسداران بیعت کردند.»

حاج آخوند خوجملی گفت: مردم با هوشیاری کامل با این توطئه مقابله کردند و آن را خنثی کردند و در استان گلستان همه علمای اهل سنت حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز را محکوم کردند.

دیدگاهتان را بنویسید