سربازی برای امام زمان (عج) محدودیت سنی ندارد / ما عابد قاسم آینده هستیم


ساعت: 15:50
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843043

حس اجرای «سلام فرمانده» از زبان نوجوانان تبریزی دهه نود؛

به بهانه اجرای سرود «سلام فرمانده» به این جمع آمدیم تا احساسات واقعی این نوجوانان دهه 90 را درک کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت خبری آناگردهمایی باشکوه سرود سلام فرمانده امشب در ارگ تبریز با استقبال اقشار مختلف مردم که بیشتر آنها کودکان و نوجوانان دهه 90 و 80 بودند در کنار پدر و مادرشان برگزار شد.

به همین دلیل به این انجمن آمدیم تا احساسات واقعی این نوجوانان را از زبان خودشان جویا شویم.

در میان جمعیت زیاد، چند نوجوان با نشاطی وصف ناپذیر این آهنگ را خواندند و شور این آهنگ چهره آنها را شکوفا کرد. دقایقی با آنها صحبت می کنم تا نظرشان را درباره این تجمع و سرود «سلام فرمانده» جویا شوم.


«سلام فرمانده» منجر به تربیت افراد سالم و صالح می شود

یکی از آنها امیرمحمد حسن زاده نام دارد و می گوید: اینجا احساس خوبی دارم و این مراسم هم نشان می دهد که امام زمان (عج) در دل مردم ایران جای دارد.

وی این جماعت را سربلند توصیف می کند و ادامه می دهد: این گونه اجتماعات نشان می دهد که مردم به ویژه در دهه 90 و 80 هر لحظه آماده ابراز محبت به حرم مطهر امام عصر(عج) هستند.

از امیر محمد در مورد دلیلی که در تیترها ظاهر شد می پرسم.

این نوجوان 15 ساله اجرای چنین آثاری را موجب تربیت نسلی سالم و صالح می داند و یادآور می شود: حاج قاسم نمونه ای از انسان های سالم و صالح بود که ردپای چنین بزرگانی را در دهه 1990


سرباز برای امام زمان (عج) محدودیت سنی ندارد

پویا طالبی، نوجوان 15 ساله دیگری که در این مراسم حضور داشت، گفت: جمعیت سلام فرمانده نشان داده است که امام زمان (عج) چند سرباز دارد و برای سرباز محدودیت سنی وجود ندارد زیرا افراد با هر سن و سنی برای این مراسم می آیند. .

وی معتقد است که این سرود حاوی بسیاری از صفات و صفات شیعی امام زمانی (عج) است و می گوید: این حرکتی وصف ناپذیر است که جمعیت زیادی برای استقبال از فرمانده کل شیعه جمع شدند.


من می خواهم از طرفداران خوب آقا صاحب الزمان (عج) باشم.

شایان سامه 14 ساله می گوید: این مراسم نشان داد که دهه نود و هشتاد آینده پرستان قاسم هستند.

با لبخندی شیرین به پایین نگاه می کند و با لحنی آرام ادامه می دهد: خدای ناکرده ما نوجوانان و کودکان پشتیبان خوبی برای سرور و استادمان صاحب الزمان (عج) باشیم.

در نهایت می خواهم تسلیم شومایه عکس ازشون دارم مصاحبه رو تموم میکنم پویا میپرسه میتونم از حاج قاسم عکس بگیرم؟ من هم می خواهم عکسم با عکس او تزیین شود.


“آقای سنی خسته شدم…”

کمی جلوتر پدر و پسر به اجرای سرود و همخوانی آن خیره شده اند. علی اکبر زارع نام دارد و 9 سال سن دارد.

از احساسش نسبت به امام زمان(عج) می پرسم که با مکثی کوتاه به نظر نمی رسد پاسخی عمیق تر و احساسی تر از این جمله بیابد که می گوید:


می خواهیم «سلام فرمانده» را در محضر حجت بن الحسن علیه السلام بخوانیم.

سجاد سنجرانی نوجوان 11 ساله ای است که به همراه مادرش در این مراسم شرکت کرد و گفت: من این مراسم را خیلی دوست داشتم و از امامانمان می خواهم که هر چه زودتر حاضر شوند و ما را به راه راست هدایت کنند.

ایشان با تعبیری ملایم و کودکانه، ظهور امام زمان(عج) را چنین بیان می کنند: اگر آقایی بیاید دهان کسی به دشنام و دزدی از جامعه ما آلوده نمی شود و تمام دنیا از ریشه کنده می شود.

مادر سجاد نیز با یادآوری این جمع می گوید: می خواهیم سرود «صلوات الامر» را در حضور جناب حجت بن الحسن علیه السلام بخوانیم و این سلام نظامی را به او نشان دهیم.


«سلام فرمانده» نشان داد که انقلاب همچنان در حرکت است و زنده است

حمید شیرازی پدر دو دهه نود است که فرزندانش در این مراسم حضور داشتند و می گوید: پس از انقلاب بسیاری از دشمنان نظام و انقلاب با جنون رسانه ای خود بر طبل پایان انقلاب کوبیدند که «سلام فرمانده» این راه را نشان داد. امام خمینی (ره) است که از سال 57 آغاز شد و همچنان زنده و سالم به راه خود ادامه می دهد تا پرچم اصلی این انقلاب را به صاحب اصلی آن آقای صاحب الزمان (عج) بدهیم.


«سلام فرمانده» از میان مردم بیرون آمد و مردم برای آن تلاش می کنند

آرش رضازاده از فعالان فرهنگی و مذهبی تبریز نیز با بیان اینکه سرود سلام فرمانده تقریبا در همه شهرها اجرا شد، گفت: در همه این اجتماعات مردم کار می کنند و دلیل آن این است که سرود مردم را رها کرده و مردم مشغول کار هستند. .

وی با تاکید بر اینکه این اجتماع معنای عمیقی دارد، گفت: معنا و دلیل موفقیت کارهای فرهنگی این است که در دست مردم است و اگر متولیان فرهنگی و دستگاه های اجرایی وارد آن شوند باعث شکست حرکت شده اند.

این فعال فرهنگی گفت: این صمیمیت را چند سال پیش در مراسم ختم حاج قاسم سلیمانی می توانستیم ببینیم چرا که این تشییع جنازه مردمی هم داشت.

وی با اشاره به اینکه ذائقه مردم تغییر نکرده و روند آنها در ذات آنهاست، اذعان داشت: کافی است متولیان امر موضوع را به مردم بسپارند تا مردم با عشق به کار اصلی حضرت مهدی (عج) پی ببرند. .

گزارش حامد سلطانپور

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید