هر عابد یک خدمتگزار است. «در حلقه حبیب» ترویج فرهنگ جهادی


ساعت: 08:15
تاریخ ارسال: 06/03/1401
کد خبر: 1892460

با توجه به موقعیت مکانی در آستانه اربعین، نیروهای جهادی یکی از مناسب ترین فرصت ها برای ارائه خدمات گسترده به نمازگزاران حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) می باشد که بر این اساس در ایام اربعین شاهد حضور پرشور مردم خواهیم بود. اجرای طرح در مدار حبیب توسط بسیج سازمان دانش آموزی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، زیبایی اش را باید با جان و دل، طعم شیرینش را با هر سلولی حس کرد و عظمتش را با تمام حواس فهمید.

اربعین حسینی چند سالی است که به یکی از نمادهای بزرگ تشیع تبدیل شده است. روزهایی که میلیون ها عزادار از نقاط مختلف جهان خود را به شهر نجف رساندند تا از آنجا به کربلای معلی پیاده روی کنند. پیاده روی اربعین دیگر فقط مختص شیعیان نیست و حتی پیروان سایر مذاهب هم برای پیاده روی 80 کیلومتری این دو شهر با حسین یا ابافضل گویان تا کربلا می آیند. از بچه هایی که در آغوش پدر و مادرشان هستند تا پیرمردها و پیرزن هایی که قدشان مثل کمان خمیده است و حتی مردانی که چون پا ندارند با دستان قدرتمندشان این راه را می روند.

از خیل عظیم عاشقان حسینی در اربعین که بگذریم، برپایی موکب های استقبال از آنان اتفاقی است که نمونه دیگری از آن نمی توان یافت. راهپیمایی هایی که بیشتر آنها توسط خود عراقی ها سازماندهی شده بودند. اما در سال های اخیر ایرانی هایی که در مناطق مرزی با عراق حضور دارند نیز برای مشارکت در این کار بزرگ تلاش کرده اند. دانش آموزان بسیجی که همیشه دستی در زیباسازی داشته اند از این کاروان عقب نمانده و هر ساله چند روز قبل از عزیمت زائران به سمت مرزها موکب هایی برپا می کنند. امسال اما بسیج دانش آموزی استان کرمانشاه باید در این زمینه نظم دهد تا پس از این دانش آموزان در قالبی مشخص به خدمتگزاری به نمازگزاران حسینی بروند و در موکب کار جهادی خود را با عنوان «در مادر حبیب» انجام دهند. “.


baa06ee5 3cfe 48fa bb87 cdfa69a2bdc0 خبر خاکستری


حضور جهادگران در اربعین فرصتی برای گسترش گفتمان جهادی است

مسلم جمور از اجرای طرح خدمات رسانی «حلقه دار حبیب» همزمان با ایام اربعین حسینی در ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: حضور و فعالیت جهادگران در ایام اربعین علاوه بر خدمات رسانی به زائران. فرصتی برای ترویج و گسترش گفتمان جهاد در بین ملت‌ها است. لذا با تمرکز بر این مفهوم، کمپین منطقه حبیب برای اجرا توسط عموم دانشجویان و جهادگران استان طراحی شد.

معاونت عملیات جهاد جهادی همچنین گفت: در این کمپین محدودیتی برای تعداد موکب ها و نیروهای مورد نیاز برای نقش دانش آموزی وجود ندارد و بسته به تعداد دانشجویان شرکت کننده در زیارت اربعین و شرکت کنندگان می توان آن را گسترش داد. این طرح

وی با اشاره به اینکه این طرح در ایام اربعین در پیست حبیب اجرا می شود، گفت: این طرح درست در زمان رونق پیاده روی اربعین آغاز می شود و یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه شود این است که بسیاری از شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی اربعین در حال رونق هستند. پیاده روی اربعین به زائران معروف هستند و طبیعی است که توانایی ارائه خدمات به دیگران را ندارند اما در این طرح هدف این است که بتوان از ظرفیت این زائران بهره مند شد.

این مسئول تصریح کرد: در این طرح افرادی که از نجف به کربلا می روند در قالب تیم های دو تا چهار نفره سازماندهی می شوند و بدین ترتیب به موکب متحرک تبدیل می شوند. در واقع می توانند به پیاده روی خود برسند و در نهایت به کربلا بروند و در مواقع خاص به سایر زائران نیز کمک کنند. این کاری است که امسال برای اولین بار انجام می شود و قطعا نتایج خوبی برای ارائه خدمات مختلف به زائران خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح هر دانش آموز علاوه بر وسایل شخصی خود با حمل بسته ای حاوی ابزار و وسایل مورد نیاز به ارائه خدمات و رفع نیازها و مشکلات دیگر زائران کمک می کند.

جمور تصریح کرد: یکی از اهداف این کمپین ترویج و گسترش نهضت خدمت رسانی اربعین در پرتو محبت به اهل بیت علیهم السلام، ارائه خدمات اجتماعی، مادی و معنوی به زائران اربعین و عموم آن است. وی به رفع مشکلات و خدمات رسانی به زائران اربعین اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: چهار کارگروه تخصصی شامل فرهنگی و کودک، خدمات فنی سلامت، بهداشت و درمان و طب عامیانه در این کمپین تشکیل شده است.

این مسئول گفت: ناحیه بسیج دانش آموزی استان کرمانشاه با توجه به پذیرایی از زوار حسینی در مرز خسروی، موکب مبارک شهید سعید یدالهی را نیز برپا کرده است و خدمات ارائه شده به زوار حسینی در این موکب شامل خدمات درمانی، غذا، اسکان است. خدمات فرهنگی و خدمات فنی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید