سردار رضان: دوربین های طراحی حجاب هیچ ایرادی ندارند. مطمئن باش!

سردار رضان: دوربین های طراحی حجاب هیچ ایرادی ندارند.  مطمئن باش!

در حالی که بسیاری از کارشناسان نگران عواقب اجرای اقدامات خشن و خشن در موضوع عدم رعایت حجاب رسمی در کشور هستند، فرمانده انتظامی کشور درباره اجرای طرح عفاف و حجاب که از ابتدای سال جاری آغاز می شود، گفت: فردا: در این مورد به تفصیل توضیح داده شد و بر همین اساس این برنامه از فردا اجرا می شود.

رادان در پاسخ به سوال خبرگزاری ایسنا مبنی بر اینکه میزان خطای دوربین هایی که در طرح عفاف و حجاب استفاده می شود چقدر است؟ گفت: مطمئن باش که اشتباه نمی شود.

اخطار، بازداشت، مهر و موم و ورود مجرمان معلق به دستگاه قضایی

سردار احمدرضا رادان از فرماندهی کل انتظامی کشور پیشتر در گفت و گوی تلویزیونی گفت: در ابتدای مسئولیت خود در فرماندهی نیروی انتظامی اعلام کردم که وظیفه خود و همکارانم شناسایی دغدغه های مردم و عمل به دغدغه های مردم است. موضوع سرقت، معتادان و قاچاق کالا از این قبیل بود که یکی از اولویت های دو ماهه پایان سال شد و امسال نیز ادامه دارد.

فرمانده انتظامی کشور تصریح کرد: یکی دیگر از دغدغه های مردم، جامعه دینی و آحاد جامعه و حتی اطلاعیه هایی که از سوی قوه قضائیه و دولت داده شد، بحث باز شدن حجاب بود. اگرچه در مرحله اول ممکن است تصور شود که این یک معضل اجتماعی است، اما همه پراکندگی‌های اجتماعی پیوند انضباطی دارند و بایدها و نبایدها را به دنبال خواهند داشت. ما معتقدیم زنان عزیز ایران، زنانی پاکدامن، اخلاق مدار و به سلامت جامعه توجه دارند و سلامت جامعه شایسته حفظ حجاب است و رعایت آن برای زنان شایسته کرامت است. اما چند نفر هستند که متفاوت از آنها رفتار می کنند که رهبران آنها به مشکل توجه نمی کنند. اصرار داریم که واحدهای فرهنگی نیز به وظیفه خود برای آگاهی از این خلأها عمل کنند.

فرمانده انتظامی کشور به فعالیت پلیس در این حوزه اشاره کرد و اعلام کرد: همکارانم در سه محور معابر عمومی که بعضاً حجاب، خودرو و اماکن مشاهده می شود وارد عمل شدند و به طور جدی همانطور که خبر قبلی شنبه را اعلام کردم. 26 آوریل. همکاران من در این سه حوزه به طور جدی کار می کنند، روشی که فرد در حوزه ترافیک با کمک فناوری و تجهیزات مدرن خود را معرفی می کند. به فرد مورد توجه و اخطار قرار می گیرد و پس از آن فرد با مدارک جهت رسیدگی به پرونده به دستگاه قضایی معرفی می شود. در محدوده خودرو بار اول به فرد اخطار و توجه می شود و بار دوم خودرو به سه روش ممکن توقیف می شود. توقیف الکترونیکی یا توقیف یا توقیف در محل یا پارکینگ طبق روال معمول به رانندگان محترم توصیه می کنیم احتیاط کنند به ویژه دارندگان خودرو.

وی به منطقه صنوف اشاره کرد و گفت: در منطقه صنوف حتی موسساتی که کارمندانشان کشف حجاب کنند قطعا جدی گرفته می شود. به همین دلیل است که آنها باید بفهمند. درخواست مسئولین محترم مورد توجه قرار می گیرد. یعنی همانطور که در وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان در زمینه های مربوطه گفته اند، سایر نهادها موظف به انجام وظایف خود در این زمینه بوده اند و امیدواریم مردم همیشه در کنار هم باشند و در این زمینه همکاری و همراهی کنند. ما وظیفه خود می دانیم که برای حفظ سلامت مردم از قانون پیروی کنیم و از قانون عدول نکنیم و فکر می کنم مردم هم همین را از ما می خواهند.

سردار راضان در پاسخ به این سوال که در پیام پلیس مبنی بر وجود مدارک ذکر شده است، اعلام کرد: برای اولین بار است که تذکر می دهیم و در همان اخطار از اخطار گیرنده می خواهیم پیامک بدهد. پیامی با همین عنوان اگر اعلام کرده ایم و نظر بوده و اشتباه بوده است به ما اطلاع دهید تا حرف او را قبول کنیم. اما اگر دو بار تکرار شود نشان دهنده این است که شاید خطایی وجود نداشته باشد و بار دوم اگر همان پیام باشد نادیده گرفته می شود. ما قطعاً از فناوری و عقل استفاده می کنیم و اسناد در همان مرحله اول امن می شود، زمانی که اسناد امن باشد، اگر فرد بگوید اینطور نیست، ما قبول می کنیم زیرا به افراد خود اعتماد داریم، اما فقط در یک مرحله.

دیدگاهتان را بنویسید