سردار سلیمانی الگوی نسل جوان است/ کسانی که به مجسمه حاج قاسم توهین می کنند دچار سوء تفاهم و فریب می شوند.

ساعت: 15:41
تاریخ انتشار: 1400/10/17
کد خبر: 1798603

در خطبه های نماز جمعه چهارمحال و بختیاری آمده است;

امام جمعه شهرکرد گفت: سردار سلیمانی از نظر فرماندهی، دلسوزی، سخاوت و عزت نفس مثال زدنی بود بنابراین سخاوت او باید نشان داده شود زیرا نسل جوان الگو می خواهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: سخاوت و عزت نفس به همین دلیل است. سخاوت او باید نشان داده شود، زیرا نسل جوان الگو می خواهد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین لحظات زندگی حضرت زهرا(س) حیا و عفت است، این خصلت را دنیای بیرون از وجود انسان تولید نکرده است، بلکه خداوند متعال در همه انسان ها حیا و عفت را وعده داده است. که حیوانات از این نعمت بی بهره اند.

فاطمی خاطرنشان کرد: اگر سرمایه حیا و عفاف در انسان هدایت شود، می تواند در کنار نعمت عقل، انسان را از همه بدی ها مصون بدارد و اکنون اگر دو نعمت عقل و حیا تقویت شود، می توانند انسان را به سوی معرفت سوق دهند. مسیر خوشبختی و نیکی اگر انسان خارج از دایره دین به دنیا بیاید بخش مهمی از راه را از راه عقل و حیا طی می کند و اگر ارزش های دینی برای او درک شود به شاهکاری از آفرینش تبدیل می شود که محصول آن است. اولیای صالح و بندگان خدا داستان شرمندگی حضرت زهرا (س) شنیده شده است و بهتر است نکات و خاطرات برگزیدگان الهی را مطالعه کنید.

وی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم به زنان دستور داده شده است که چشم خود را از نامحرم بپوشانند و دامن خود را حفظ کنند. بنا به دستور حضرت فاطمه علیهاالسلام حتی پس از مرگ نامحرم بدنش پوشیده بود. مایه شرمساری است و این مشکل در جامعه بشری کمرنگ شده است.

فاطمی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به 15 دی می گوید: رضاخان در سال 1314 و در چنین روزی سنگ بنای حجاب را در کشور شیعه نشین ایران گذاشت و همسر و فرزندان خود را بدون حجاب علنی کرد. . از آن روز به بعد حجاب ممنوع شد و 15 دی ماه در مجلات قبل از انقلاب به عنوان روز آزادی زنان نامگذاری شد.

وی گفت: در چنین شرایطی امام خمینی (ره) برای حمایت از ارزش های دینی وارد میدان شد، اقشار مختلف مردم به صحنه آمدند و کشور به راهی که خاندان پهلوی قصد عبور از آن را داشتند بازگرداند.

فاطمی تصریح کرد: صلاحیت افراد از جنبه های مختلف ارزیابی می شود، تعداد کمی هستند که از نظر ابعاد مختلف شایسته باشند. نسل جوان الگو می خواهد.

وی گفت: در زمان طاغوت ها فقط عکس خوانندگان زن و مرد بر در و دیوار نصب می شد و این افراد الگوی جوانان می شدند، بنابراین پوشیدن شلوار گشاد، موهای بلند و یقه باز زیر خوانندگان مرد. پسران جوان: «زمان مهم بود، پس باید به وجود افرادی مانند شهید سلیمانی افتخار کرد، زیرا مورد تایید همه هستند.

فاطمی توهین به مجسمه سردار سلیمانی را محکوم کرد و گفت: افراد متخلف سوء تفاهم و فریب هستند. البته شیعیان در طول تاریخ از این مشکلات بسیار دیده اند. قبر امام حسین (ع) 17 بار تخریب شده و قبر امام هادی (ع) هدف دشمنان قرار گرفته است.آنچه دارند و ارزش دارند.

وی گفت: 19 آذرماه سالگرد آغاز نهضت اسلامی در سال 56 عده ای از علمای شهر قم در این روز قیام کردند و نتیجه آن پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی خاطرنشان کرد: به گفته امام جمعه رفسنجان، شهید سلیمانی در جوانی در یک رستوران مشغول به کار بوده و به گفته صاحب این رستوران حتی یک بار هم از رستوران استفاده نکرده است که نتیجه این آموزش ها، پیشرفت های معنوی و موفقیت هایی بوده است. ما باید فرزندان خود را در مسیر قانونی راهنمایی کنیم تا مایه مباهات اسلام و انقلاب باشند.

اپراتورها آتش زدن مجسمه مبارک سردار سلیمانی باید زودتر شناسایی و دستگیر شود

امام جمعه اعیان گفت: اقدام توهین به مجسمه سردار سلیمانی در مرکز استان بی شک نقشه سلطنت طلبان، ضدانقلاب و تندروهای استکبار است.

حجت الاسلام والمسلمین جدالله رحمانی امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته خود با رعایت تقوای الهی گفت: نتیجه نماز جمعه باید تقوای مردم باشد؛ در این نماز جمعه باید تقوای مردم باشد. انسان باید چند قدمی از گناه و معصیت احساس کند. احساس کنید انسان عشق بیشتری به خدا دارد. در بعد سیاسی، غیرت انقلابی و بینش سیاسی و توجه به مسائل اجتماعی باید در فرد ایجاد شود.

وی با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) در موضوع آیات الهی گفت: تقوا را به عنوان حق تقوا رعایت کنید. تا مسلمان نباشی و خدا را اطاعت نکنی نمیری.

امام جمعه اعیان فرمود: به صفات متقین آراسته باشید و از نشانه های تقوا فرمود: از منافع مادی دست بردارید، زیرا منفعت مادی از بزرگترین آفات تقوا است.

خطیب جمعه لردگان در خطبه دوم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ضمن تسلیت و تشکر از حضور آبرومندانه عزاداران در مراسم عزاداری فاطمیه از عزاداران تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین به تشییع پیکر دو شهید گمنام در شهرستان های لردگان و حنمیرزا اشاره کرد و گفت: ارزش های انقلاب بوده و هستند.

رحمانی گفت: توجه به شهید و شهادت موجب تقوا در دل ها می شود.

وی خاطرنشان کرد: اقدام توهین به مجسمه سردار سلیمانی در مرکز استان بدون شک نقشه سلطنت طلبان، ضدانقلاب و تندروهای استکبار است. وی از دستگاه قضایی و امنیتی خواست عاملان این اقدام شنیع را به سرعت شناسایی و به مجازات برسانند، لذا ماموران امنیتی و اطلاعاتی باید برای یافتن این فرد یا افراد در اسرع وقت وقت بگذارند تا از آلام مردم کاسته شود.

حذف استکبار با شهید سلیمانی در فضای مجازی بخورید علامت ترس بیا دیگه است

امام جمعه فارسان گفت: در دنیای امروز فضای مجازی زیر کلید مستکبران قرار گرفته است و این واقعیت باید به مسئولان در فضای مجازی کشور هشدار دهد که به گونه ای عمل کنند که دشمن به هیچ وجه و در هر کجا که می خواهد نتواند در فضای مجازی با هم برخورد کند. . “.

حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه های نماز جمعه این هفته فارسان گفت: ای بندگان خدا شما و خودتان را به تقوای الهی دعوت می کنم چرا که تقوا پرهیز و پشتوانه است. باید توجه داشت که واژه ها و مفاهیم زیبا و شعارهای اسلامی و اخلاقی فراوانی وجود دارد که متاسفانه معنای دقیق و روشن خود را در جامعه از دست داده و به معنای دیگری تبدیل شده است. یکی از آنها تقوا است که باید به معنا و مفهوم و آثار آن بیشتر توجه کرد.

فرمود: بالاخره تقوا نشانه هایی دارد که در افراد با تقوا ظاهر می شود و می توان تشخیص داد که کیست پارسا. تعدادی از آنها را امیرالمؤمنین در موعظه متقین ذکر کرده است. در بیانات ائمه در درجات دیگر و از سایر ائمه بیشتر صادر شده و عمل آنها موجب نجات فرد و جامعه می شود. جلوه آن را می توان در بازار، مدرسه، اداره، مسجد، محله و… دید. مشکل اصلی جامعه ما بی خدایی است.

وی به دیدار حضرت امام خامنه ای با خانواده معظم و اعضای ستاد در تجلیل از سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: ایشان علاوه بر رهنمودهای متعدد خود به نکته بسیار مهمی اشاره کردند. وی با اشاره به حذف نام و عکس سردار سلیمانی در شبکه های اجتماعی گفت: با فضای مجازی به هر شکل و هر کجا که می خواهد برخورد کند.

وی گفت: با رشد روزافزون فناوری اطلاعات در حاکمیت جوامع امروزی در سراسر جهان، اکنون دشمن کسی است که می خواهد صدای خود را داشته باشد، چه زمانی و چگونه به گوش مردم برسد و در معرض دید آنها قرار گیرد. در چنین شرایطی است که شکل استبداد قدیم به «استبداد اطلاعاتی» تبدیل می شود و به جای تسلط بر جغرافیای زمین و زمین، بر جغرافیای دل، ذهن و افکار عمومی مسلط می شود و جامعه را آن طور که می خواهد تغذیه می کند. .

وی همچنین به هتک حرمت مجسمه سردار اشاره کرد و گفت: وی با هتک حرمت به مجسمه سردار رشید جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی در شهرکرد، دل ها را به درد آورد. با تشکر از مردمی که در مراسم تشییع شهدای گمنام مسیر خود را تغییر دادند و به مجسمه و همان میدان رفتند.

وی افزود: آنها نه تنها از جاده و مدرسه سلیمانی می ترسند، بلکه از عکس و پرچم سلیمانی هم می ترسند و تمام خوشحالی آنها در این مدت این بود که عکسی را پاره کردند یا سوزاندند و در رسانه های مجازی دشمن و شبکه های خارجی منتشر کردند. ” در تحقیر و ابتذالشان همین بس که به این اعمال ناپسندشان راضی باشند.

امام جمعه فارسان در پایان گفت: دستگاه های امنیتی و قضایی قطعا عاملان را شناسایی و به سزای اعمالشان خواهند رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید