سردار شهید حجازی; سردار سرافراز و مبارز بدون مرز


ساعت: 12:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822257

سردار حجازی سرداری سرافراز و رزمنده بدون مرز بود که در طول بیش از 40 سال خدمت در سپاه پاسداران خدمات بی نظیر و خدمات بی نظیری در داخل و خارج از کشور ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز: در آستانه اولین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی با مروری بر ابعاد زندگی و خدمات این شهید والامکام به بیان گوشه هایی از شهادت و شهادت این سردار سرافراز می پردازیم. از جبهه و انقلاب اسلامی.

سید محمد حسین زاده حجازی در سال 1335 در اصفهان به دنیا آمد.


سازماندهی و اعزام نیرو در دوران دفاع مقدس

در سال های اول پیروزی انقلاب در کنترل ناآرامی های مناطق غرب کشور مشارکت فعال داشت و سپس با شروع جنگ به سازماندهی و اعزام نیرو به مناطق عملیاتی پرداخت.

این شهید والامقام بین سال های 1376 تا 1386 به مدت 10 سال در راس نیروی مقاومت بسیج قرار داشت و در این مدت بسیاری از مناصب ثابت را برجای گذاشت.

شهید حجازی در سال 1386 با حکم فرمانده معظم کل قوا به سمت رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد و به مدت یک سال در این عرصه به فعالیت خود ادامه داد و پس از آن به عنوان جانشین فرمانده کل قوا مشغول به کار شد. سپاه پاسداران سال.

این شهید بزرگوار تا سال 1393 مسئولیت معاونت آمادگی، نگهداری و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح را بر عهده داشت.

شهید حجازی پس از شهادت سردار سلیمانی و به پیشنهاد سردار کانی صیام، در دی ماه 1396 با حکم فرمانده کل سپاه به سمت جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد. شهید.مقام.


نقش شهید حجازی در تقویت محور مقاومت

سردار شهید حجازی را به حق باید یک رزمنده بدون مرز نامید که نه تنها همواره نقش موثر و کلیدی در دفاع از تمامیت ارضی ایران داشته و از چهره های بسیار تاثیرگذار در کشور و منطقه بوده است. فرمانده یکی از محورهای مقاومت منطقه، خدمتی ماندگار در محور مقاومت بر جای گذاشت.

سردار حجازی از محافظان جان برکفی بود که با وجود خدمات فراوان این شهید والامقام در سپاه قدس برای تقویت حزب الله لبنان و جبهه مقاومت، 40 سال از عمر خود را در دفاع، امنیت و خدمات مرزی داخلی گذراند. و تحمیل شکست های پی در پی به دشمن گزارش نشده است، اما ارائه خدمات در این منطقه را می توان یکی از درخشان ترین نقاط تاریخ شهید حجازی برشمرد.

برای تایید این ادعا همین بس که رژیم صهیونیستی قصد ترور سردار حجازی را داشت و او را در دستور کار خود قرار داد.

این شهید والامقام در سال های مبارزه با سوریه با گروه های تروریستی و داعش به همراه شهید سلیمانی خدمات بسیار موثر و خاطره انگیزی در مبارزه با تروریسم تکفیری انجام دادند.

سردار حجازی جانشین وقت فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کار بسیار مصمم خود برای تحکیم و تقویت محور مقاومت ادامه داد.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید