سرعت پایین اینترنت، خرابی کسب و کار و آموزش افراد

سرعت پایین اینترنت، خرابی کسب و کار و آموزش افراد

روز جدید : در دنیای امروز اینترنت به یکی از ابزارهای کلیدی و جدایی ناپذیر زندگی بشر تبدیل شده است. از آنجایی که اهمیت اینترنت به حدی افزایش یافته و گسترش یافته است که بسیاری از فعالیت ها به ویژه در زمینه کسب و کارهای نوین و آنلاین مبتنی بر اینترنت و بستر آن است. کشور ما نیز به عنوان بخشی از جامعه بین المللی از این قاعده مستثنی نیست.

در دنیای امروز، اینترنت به یکی از ابزارهای کلیدی و جدایی ناپذیر زندگی بشر تبدیل شده است. از آنجایی که اهمیت اینترنت به حدی افزایش یافته و گسترش یافته است که بسیاری از فعالیت ها به ویژه در زمینه کسب و کارهای نوین و آنلاین مبتنی بر اینترنت و بستر آن است. کشور ما نیز به عنوان بخشی از جامعه بین المللی از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش بولتن نیوز ، اختلال در شبکه اینترنت کشور در روزهای اخیر به یک معضل عمومی تبدیل شده است. به طور کلی، قطعی اینترنت در روزهای اخیر تنها به انتقاد و حتی اعتراض کاربران کسب و کار فضای مجازی محدود نشده، بلکه به یک معضل عمومی تبدیل شده است. واقعیت این است که گزارش ها از سراسر ایران حکایت از کاهش شدید و ملموس سرعت خدمات اینترنتی دارد.

ماجرای کندی اینترنت در روزهای اخیر هرچه که باشد و حتی اگر مربوط به مشکلات فنی در این زمینه باشد، منجر به کاهش تعداد کاربران فضای مجازی و صاحبان مشاغل اینترنتی در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها و حتی … رسانه ها. ارتباط کیفیت اینترنت و کاهش سرعت آن به اجرای طرح حمایت از مصرف کننده یا همان طرح حمایتی در فضای مجازی و خدمات مبتنی بر اپلیکیشن؛ یعنی پیشنهاد را با کاهش پهنای باند یک فرمان یا اجرا مرتبط می کنند. همین موضوع باعث شده تا شایعات و شایعاتی در این خصوص مطرح شود که محور انتقادات و توجهات متوجه دولت است.

در واقع آنچه در مورد انتقادات فوق که تبدیل به کاستی و سردرگمی شده است این است که دولت بی سر و صدا در حال اجرای طرح دفاع است. در واقع این رسوایی اگر با شفافیت همراه نباشد می تواند چالشی باشد و کشور را به سطح بحران برساند. همانطور که در بالا ذکر شد، با توجه به گسترش اینترنت و پوشش کسب و کار در بستر آن، کاهش سرعت و افت کیفیت اینترنت ممکن است بر کسب و کار صاحبان مشاغل اینترنتی تأثیر بگذارد (طبق آمار منتشر شده بیش از 32000 کسب و کار اینترنتی در ایران فعال هستند. ) اثرات منفی دارند. در واقع با توجه به اینکه اینترنت باری بر دوش تجارت و فعالیت های اقتصادی شده است و موضوع آموزش دانش آموزان در چارچوب آن و مرتبط با آن انجام می شود، دولت باید شرایطی را در این زمینه ها (کسب و کار و آموزش) فراهم کند تا تسهیل شود. و صاف، مشکلی با محدودیت ایجاد نمی کند.

به طور خلاصه دولت باید سیاست های خود را در این زمینه مطابق با خواسته ها و خواست عمومی اجرا کند و دغدغه های مردم را در این زمینه مد نظر قرار دهد. همچنین دولت نباید فراموش کند که یکی از وعده های دولت سیزدهم تسهیل تجارت اینترنتی و افزایش سرعت اینترنت و دسترسی آسان و حتی رایگان به اینترنت برای همه اقشار جامعه بود. بنابراین هرگونه اقدامی در این زمینه بدون توجه به شرایط موجود نه تنها می تواند آسیب های اقتصادی و آموزشی به همراه داشته باشد، بلکه با وعده های قبلی دولت در تضاد بوده و موجب سلب اعتماد به دولت شود. بنابراین، افزایش آگاهی عمومی در مورد کندی اینترنت برای اقناع افکار عمومی موضوعی است که دولت باید هر چه سریعتر به آن رسیدگی کند.

دیدگاهتان را بنویسید