سرمایه گذاری در بخش کشاورزی وضعیت اشتغال در چهارمحال و بختیاری را تغییر می دهد


ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803176

عطاءاله ابراهیمی گفت: با توجه به پراکندگی و گسترش حوزه در راستای رویکرد حمایتی در بخش کشاورزی، سرمایه گذاری در این بخش می تواند وضعیت اشتغال در این استان را متحول کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عطاالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی با اشاره به ظرفیت بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هزینه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش ها کمتر است.
وی افزود: با توجه به پراکندگی و گسترش فضا در راستای رویکرد حمایتی در بخش کشاورزی، سرمایه گذاری در این بخش می تواند وضعیت اشتغال را در این استان تغییر دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سرمایه گذاری در پروژه های حوزه آب و خاک گفت: 28 طرح در این استان دارای توزیع آب و تزریق اعتبار از این بخش هستند و استفاده از این طرح ها موجب کاهش محرومیت در این بخش می شود. جنوب غربی و جنوب شرقی استان.
ابراهیمی افزود: با حداقل سرمایه گذاری در حوزه دام از جمله طرح هایی مانند طرح ترکیب ژنتیکی رومانوف-لری-بختیاری با حداقل سرمایه گذاری، تولید و بهره وری افزایش می یابد.
وی گفت: در زمینه تولید محصولات زراعی با معرفی ارقام جدید تولید در این منطقه 30 تا 40 درصد افزایش می یابد و دارای مزایایی مانند تثبیت نیتروژن و اصلاح خاک است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه گیاهان دارویی در بیش از 2 هزار هکتار از اراضی استان کشت شده است، گفت: در اشتغال پایدار و افزایش معیشت مردم و توسعه منطقه است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید