سرمایه گذاری در ورزش به ویژه ورزش بانوان برکات زیادی برای جامعه دارد


ساعت: 11:36
تاریخ انتشار: 08/06/1401
کد خبر: 1906497

دیدار جمعی از بانوان ورزشکار با شهردار تهران؛

شهردار تهران با تاکید بر لزوم ایجاد هویت ورزشی برای پایتخت گفت: عده ای به در و دیوار می زنند تا نام ایران بر سر زبان ها نباشد و پرچم آن در دستشان نباشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهر شهردار تهران شامگاه پنجشنبه 14 آبان 1401 میزبان جمعی از بانوان ورزشکار مدال آور بود.

محمدامین توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این مراسم گفت: خوشحالیم که جزو قهرمانانی هستیم که با اثبات توانایی های خود فرصت های کشور را به حرکت در می آورند و تعداد زیادی از جوانان را به سمت پیشرفت سوق می دهند. امیدواریم با همکاری شخصیت ها و حوزه مدیریت شهری بتوانیم این الگوسازی را گسترش دهیم.

وی افزود: خواهش ما این است که پرچمدار ورزش، نشاط و سلامت در شهر شوید تا بتوانیم در مدیریت شهری شهر را از شر این منطقه خلاص کنیم و فضای شهر را تغییر دهیم.

در ادامه چند تن از بانوان ورزشکار مطالبات و نظرات خود را به حضور شهردار تهران مطرح کردند.

فاطمه قاسم پور نماینده تهران در شورای اسلامی نیز با قدردانی از شهردار تهران که این فرصت را فراهم کرد، گفت: راه قهرمانی در کشور ما آغاز شده است اما راه حرفه ای شدن را دیر شروع کردیم.

وی درباره دغدغه ورزشکاران نیز توضیح داد: در مجلس با وزارت ورزش روندی را برای رفع مشکلات ورزشکاران آغاز کرده ایم و امیدواریم در برنامه هفتم توسعه و بودجه کمک کنیم تا مسیر حرفه ای ورزش قهرمانی بانوان جایگاه اصلی خود را پیدا می کند.

قاسم پور ادامه داد: در بحث پوشش رسانه ای اقدامات بیشتری در ورزش بانوان نیاز است و ما نیز پیگیر این موضوع هستیم. برخی از درخواست های بانوان ورزشکار را می توان با پایه مادی سازمان ورزش شهرداری برآورده کرد که امیدواریم شهرداری در این امر کمک کند.

همچنین زهرا شمس احسان یکی از اعضای شورای شهر تهران نیز در این مراسم گفت: خوشحالیم که در جلسه ای شرکت می کنیم که قهرمانان زن کشورمان با رعایت تمامی استانداردهای تعیین شده و رعایت قوانین در مسابقات مختلف شرکت کردند. باعث افتخار این کشور شد.» این قهرمانان زن ما با ورزش حرفه ای برای تحکیم بنیان خانواده و ایفای نقش مادری نیز توانمند شدند.

وی با بیان اینکه در شورا 16 سیاست را در حوزه ورزش ابلاغ کرده ایم که به صورت هدفمند انجام می شود، اظهار داشت: موضوعی که باید با هم دنبال کنیم تغییر الگوی رفتاری مردم و خانواده ها از طریق ورزش با رویکرد فرهنگی است. لذا برای پیگیری هدفمند نیازهای ورزشی شهرستان و ارتقای فرهنگ ورزش یاری شما را خواستاریم.

شمس احسان با تاکید بر اینکه امروز شهر باید برای ورزش همگانی مناسب سازی شود، گفت: شهرداری باید به پرورش استعدادهای ورزشی توجه کند و این استعدادها با رویکرد محله محوری و از طریق مسابقات شناسایی می شوند.

در بخشی دیگر از این مراسم، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، شهادت جمعی از هموطنان در جنایت تروریستی شیراز را تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی سلامتی کرد و هفته تربیت بدنی را تبریک گفت. ورزش باعث غرور، سلامتی و رفاه، امید و آرزو و آینده ای روشن می شود.

وی با بیان اینکه نیمی از جامعه ما را زنان تشکیل می دهند و البته تاثیر این امر بیش از این جمعیت است، افزود: در مجموعه مدیریت شهری معتقدیم یکی از هویت هایی که تهران باید پیدا کند هویت ورزشی است. تهران هویتی جز هویت پایتخت ندارد و این هویت سازی برای ما مهم است تا شهروندان ما به تهرانی بودن خود افتخار کنند.

تهدیدها ادامه داد: حلقه مفقوده و گمشده ما در تهران همین مسیری است که جنبه های آموزشی، ورزشی حرفه ای و کشتی را در بر می گیرد و بسیاری از استعدادها پشت این بی هویتی و عدم پیگیری مشکلات شهر از بین می رود و این بزرگ ترین این ظالمانه است، اما ما می توانیم این وضعیت را تغییر دهیم.

شهردار تهران گفت: سرمایه گذاری در ورزش به ویژه ورزش بانوان که برکات زیادی برای جامعه دارد برای ما مهم است.

زاکانی همچنین بیان کرد: ورزش در حوزه بهداشت و درمان نیز بسیار حائز اهمیت است چرا که طبق مستندات اگر یک واحد در حوزه بهداشت و پیشگیری هزینه کنیم صد واحد در حوزه درمان به دست می آوریم. همچنین برای تأثیر ورزش بر موضوع نشاط و شادابی جامعه و غلبه بر افسردگی و افسردگی، باید سرمایه گذاری های ویژه ای در حوزه ورزش صورت گیرد.

وی غرورآفرینی را یکی دیگر از محورهای عرصه ورزش دانست و گفت: وقتی با مجموعه ای از شرایط مواجه می شویم که می تواند ما را به یأس و دردسر بکشاند و تأثیر بدی بر جوانان و جوانان بگذارد، می توان با ایجاد امید، امیدوار بود. افتخار این جوان و افق روشنی را پیش رو می بیند، از این رو ورزش و به خصوص ورزش بانوان برای ما بسیار مهم است و علاقه مند به سرمایه گذاری ویژه هستیم و معتقدیم این امر منفعت خاصی برای شهر تهران دارد.

زاکانی افزود: شما مدال آوران و قهرمانان هم الگوی ورزشکاران هستید و هم نماد و افتخار در عرصه بین المللی.

وی در ادامه یادآور شد: امروز موضوع ایران و رهبری ایران در عرصه جهانی بسیار مهم است و عده ای به در و دیوار می زنند تا این نام بر سر زبان ها نیفتد و این پرچم به دست آنها نیفتد. .

شهردار تهران گفت: در سازمان ورزش قطعا به جذب بانوان ورزشکار کمک می کنیم تا بتوانیم به صورت تخصصی، دقیق و کارآمد با موضوع ورزش برخورد کنیم. همچنین تلاش می کنیم با وزارت ورزش تفاهم نامه ای برای حل مسکن ورزشکاران داشته باشیم.

وی نحوه بهره مندی ورزشکاران از تسهیلات ورزشی شهرداری درخواستی مدال آوران را بیان کرد. وی تصریح کرد: با کمک سازمان ورزش می توانیم برای ورزشکاران برای استفاده از امکانات ورزشی شهرداری کارت طلایی صادر کنیم.

زاکانی در پایان با اشاره به اینکه دغدغه ما استفاده از زیرساخت ها و شرایطی است که در شهرستان برای تشویق عموم مردم به ورزش وجود دارد، خاطرنشان کرد: اراده ما در مدیریت شهری تقویت حوزه ورزش است و سهم بزرگی دارد. این تقویت، احترام به شخصیت های آن منطقه است، زیرا اگر اینطور نباشد، بخش محرکه و انگیزشی آن منطقه نادیده گرفته می شود.

در پایان این مراسم به این بانوان ورزشکار مدال اهدا شد. در این مراسم علیرضا زاکانی شهردار تهران، محمدامین توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در شورای اسلامی، زهرا شمس احسان عضو شورای شهر حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران و ورزشکارانی چون فرشته کریمی، فرحناز ارباب، مریم سلطانی، مریم موسوی عسل، شهرزاد نصیری، مریم یوسفی، زینب عباس نژاد و…

دیدگاهتان را بنویسید