سرمایه گذاری 4 میلیون و 500 هزار دلاری خارجی ها در قم


ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900334

معاون امور اقتصادی استانداری قم گفت: در شش ماهه نخست امسال حجم سرمایه گذاری خارجی در قم 4 میلیون و پانصد هزار دلار بوده و 3750 میلیارد تومان نیز توسط بخش خصوصی داخلی در استان قم سرمایه گذاری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن امیدیان معاون اقتصادی استانداری قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا وی تصریح کرد: در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی در قم دو منبع وجود دارد که یکی منابع داخلی و سرمایه گذاران ایرانی و دیگری منابع خارجی سرمایه گذاری است که در شش ماهه نخست امسال میزان سرمایه گذاری خارجی در قم بوده است. 4 میلیون و پانصد هزار دلار است و بخش خصوصی داخلی 3750 میلیارد تومان در استان قم سرمایه گذاری کرده است.

وی افزود: بیشترین این سرمایه گذاری ها در حوزه کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر صنعت و تجارت و همچنین گردشگری است که در شش ماهه نخست امسال 435 میلیارد تومان در حوزه کشاورزی، 2050 میلیارد تومان در حوزه صنعت، معدن و تجارت و 1300 میلیارد تومان در بخش گردشگری توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

معاون امور اقتصادی منطقه قم در پاسخ به این سوال که معمولا سرمایه گذاران خارجی در کدام نقاط قم سرمایه گذاری می کنند؟ وی تصریح کرد: سرمایه گذاری خارجی تفاوت چندانی با سرمایه گذاری داخلی ندارد و همه زیرساخت ها، کشاورزی، صنعت و گردشگری را شامل می شود.

امیدیان در پاسخ به این سوال که چه مشوق هایی برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به قم در نظر گرفته شده است؟ وی تصریح کرد: قم در حوزه فرهنگی و اجتماعی ظرفیت بسیار خوبی دارد و از سوی دیگر فضای بسیار خوبی در حوزه تامین اجتماعی در قم وجود دارد، سرمایه گذاران جهان اسلام به ویژه شیعیان را جذب می کند و پیشرو است. برای سرمایه گذاری در قم بر اساس قانون مرکز خدمات سرمایه گذاری داخلی و خارجی را پیش بینی کرده ایم با این هدف که تمامی دستگاه های مرتبط با صدور مجوزهای لازم در حوزه های صنعت، معدن، تجارت، گردشگری و کشاورزی در این حوزه متمرکز شوند. مرکز خدمات سرمایه گذاری

وی افزود: مشتریان داخلی و خارجی با مراجعه به این مرکز می توانند به راحتی و بدون صرف وقت در ادارات و موسسات مختلف کار سرمایه گذاری خود را انجام دهند که اکنون دو نقطه در قم نهایی شده است که یکی از این بخش ها در چند سال آینده به مرکز سرمایه گذاری تبدیل می شود. ماه ها خدمات

معاون امور اقتصادی استانداری قم خاطرنشان کرد: وقتی شهروندان برای سرمایه گذاری مراجعه می کنند، انتظاراتی از خدمات شهروندی مانند افتتاح حساب بانکی، اعطای اقامت یا حتی تابعیت به سرمایه گذار و اعضای خانواده وی و همچنین خدمات ارائه شده دارند. توسط پلیس به عنوان گواهی، تمدید گذرنامه ارائه می دهد که خوشبختانه در دولت جدید برای جذب سرمایه گذار خارجی، میزان سرمایه گذاری به یکصد هزار دلار کاهش یافته و افرادی که در این میزان سرمایه قابل اثبات در کار خود سهیم می شوند. انتظار می رود تسهیل شود.

امیدیان گفت: چشم انداز در قم این است که با توجه به وجود زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی، فرصت های سرمایه گذاری در قم افزایش می یابد و تلاش می کنیم زودتر از سایر استان ها این بستر را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید