سرنوشت نامعلوم 400 کارگر شرکت کنترل ترافیک

مجید رحمتی (رئیس شورای اسلامی کار شرکت کنترل ترافیک و عضو شوراهای اسلامی کار تهران) وی با انتقاد از تصمیم ادغام شرکت کنترل ترافیک گفت: در این شرکت نزدیک به 400 نفر مشغول به کار هستند که از این تعداد حدود 250 نفر قرارداد دائم، 110 نفر قرارداد معین و 40 نفر قراردادی هستند. در صورت ادغام یا برون سپاری وظایف کنترل ترافیک شرکت، معلوم نیست چه بلایی سر نیروهای شرکت می آید.

وی با اشاره به غیرقانونی بودن چنین تصمیمی گفت: تصمیم اتخاذ شده خلاف قانون اساسی است. این تصمیم بر اساس نامه نگاری دو نفر از اعضای هیئت مدیره شرکت در تاریخ 4 اسفند اتخاذ شده است، البته یکی از طرفین نیز عضو علی البدل بوده است. طی این مکاتبات، ماموریت ها و شرح وظایف شرکت به یک موسسه واگذار می شود.

رحمتی تصریح کرد: این نامه همزمان با سربرگ شرکت به شهرداری ارسال شده است ضمن اینکه نامه باید در شرکت شماره گذاری شود. در شهرداری تهران سامانه‌ای به نام سامانه مکاتبات اداری داریم که بین همه سازمان‌ها و شرکت‌ها مشترک است، اما هر نامه‌ای که از سوی شرکت‌ها ارسال می‌شود زمانی رسمی است که با مهر شرکت و امضای مدیرعامل شرکت و از طریق دبیرخانه ارسال شود. روال ارسال نامه در 25 مارس با این مراحل قانونی کاملاً متفاوت است. همانطور که گفتم نامه به شهرداری ارسال و در آنجا ثبت شد بدون اینکه هیچ یک از مدیران ارشد از این نامه اطلاعی داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت کنترل ترافیک ادامه داد: نامه به مدیران عامل شرکت های کنترل ترافیک و رونوشت از طریق شرکت رایان شهر و هیچ یک از نیروها به معاونت شرکت کنترل ترافیک ارسال شده است. از این موضوع به فرودین 20 اطلاع داشت. قرارداد در گاری معاون حمل و نقل امضا شد. در بیستم فرودین این موضوع رسانه ای شد و مکاتبات هیات مدیره در چندین کانال مجازی منتشر شد و پرسنل شرکت در جریان موضوع قرار گرفتند.

یکی از اعضای مرکز شوراهای اسلامی کار شهر تهران در خصوص جزئیات این نامه گفت: شرکت کنترل ترافیک دارای 5 معاون رئیس جمهور است و بر اساس این نامه ایجاد زیرساخت تجهیزات از شرکت کنترل ترافیک به این موسسه وقتی وظیفه ایجاد زیرساخت تجهیزاتی باید واگذار شود، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و معاونت مالی و اقتصادی عملاً بی فایده هستند، زیرا دیگر نیازی به برنامه ریزی ندارند، فقط مشکل نظارت باقی است.

رحمتی ادامه داد: اگر طبق ماده 4 اساسنامه، ماموریت های شرکت از سال 71 مشخص شده باشد و طبق اساسنامه فقط شورای شهر تهران می تواند اساسنامه را تغییر دهد و در این صورت شورا از این تصمیمات اطلاعی نداشت. از آغاز.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت کنترل ترافیک از تجمع کارکنان شرکت کنترل ترافیک خبر داد و گفت: سه تجمع در مخالفت با این برنامه برگزار و بیانیه ای به امضای 75 درصد نیرو رسید. وی نامه هایی علیه چنین تصمیمی به سازمان بازرسی کل کشور، وزارت کشور، اداره کار، دبیر شورای عالی کشور ارسال کرده و نامه هایی نیز به کمیسیون اجتماعی و امنیت ملی مجلس ارسال خواهد شد. . با این حال، چنین تصمیمی حساس است زیرا اطلاعات افراد بلافاصله در اختیار شرکت دیگری قرار خواهد گرفت.

این فعال کارگری گفت: در یکی از بندهای این نامه همچنین گفته شده است که حداقل 70 نفر از کارکنان این شرکت جابه جا شوند. همانطور که گفتم 250 پرسنل قرارداد دائم دارند چطور می توان آنها را جابجا کرد؟ تحت چه عنوانی؟ هیچ توضیحی در این مورد به کارکنان داده نشد. بالاخره اگر قرار باشد 70 نفر جابجا شوند تکلیف بقیه پرسنل چه می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید