سروصدای انتخاب شهردار ایلام


ساعت: 10:51
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810395

ایلام یکی از معدود مراکز استانی کشور است که با گذشت شش ماه از ششمین دوره شورای اسلامی شهر هنوز شهردار خود را نمی شناسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، شهر ترکیبی ناهمگون و پیچیده از شرایط و پدیده های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و غیره است و مدیریت مؤثر آنها نیازمند مدیرانی مؤثر و با تجربه است که به شهروندان و عوامل زیر بستگی دارد. از جمله زیرساخت هایی مانند ساخت مراکز فرهنگی ورزشی، الحاقات و تجهیزات حمل و نقل شهری، فضای سبز شهری، کابل کشی شهری، معابر و ساختمان های شهری، هویت اجتماعی و قوانین و مقررات شهری و به طور کلی توزیع و ارائه خدمات شهری. مدیریت.

بر این اساس، یکی از ابزارها و سازوکارهای اساسی و مؤثری که تأثیر فزاینده و تعیین کننده ای بر عوامل طراحی شهری دارد، خدمات شهری و نقش آنها در دستیابی به توسعه حکمروایی شهری است. هر گونه فعالیت اجتماعی و اقتصادی بدون مدیریت سازماندهی شده با اهداف و برنامه ها موجب بی نظمی و از هم گسیختگی در ساختار فرآیند توسعه و در نتیجه شهرها از نظر تنوع و پیچیدگی و به عنوان یک سیستم (سیستم) هدفمند و سیستماتیک نیازمند محیط شهری سازمان یافته است. سیستم مدیریتی که اهداف و برنامه ریزی و هماهنگی فعالیت های عناصر مختلف شهری را تعیین می کند.

این سیستم سازمان یافته حکومت شهری که می تواند برنامه مدون و فعالیت عناصر مختلف شهری را هماهنگ کند، در شهر ایلام به عنوان مرکز استان دچار اختلال شده است.

امروزه یکی از مهمترین ارکان توسعه شهری، انتخاب شهردار قوی و متخصص برای تحول حاکمیت شهری است، به عنوان انتخاب شهرداری مؤثر و توانمند که بتواند به مدت چهار سال سازمان شهر و شهر را به نحو مؤثری در تعامل قرار دهد. با شهروندان برای مدیریت و هدایت سایر سهامداران کلیدی

انتخاب شهردار و همچنین انتخاب سایر مسئولان شهری و ایالتی یکی از موضوعاتی است که نمایندگان مجلس به صراحت درباره آن موضع گیری کرده اند.

بر اساس ماده 1 آیین نامه اجرایی، شرایط احراز سمت شهردار شوراهای شهر و روستا به وزارت کشور (در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت) یا دولت منطقه (شهرستان های دارای 200 هزار نفر جمعیت) ارائه می شود. کمتر از 200000 نفر) یک ماه پس از قرار ملاقات.

از سوی دیگر، تبصره 3 ماده 80 قانون تشکیلات، تکالیف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران وزارت کشور و استانداری ها موظفند 10 روز پس از اعلام نظر نهایی خود را اعلام کنند. معرفی شهرداران پیشنهادی

این در حالی است که شهرداری ایلام شش ماه است که توسط شهردار اداره می شود و مردم همچنان منتظر انتخاب شهردار هستند.

از ابتدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر ایلام، اعضا دو گزینه را برای تصدی شهرداری ایلام معرفی کرده اند که صلاحیت آنها در مراجع ذیصلاح تایید نشده است.

رئیس شورای شهر ایلام می گوید: ظرف ده روز آینده از بین گزینه های مورد نظر یک نفر واجد شرایط برای شهرداری ایلام انتخاب می شود.

سعید انوری پور افزود: شورای شهرداری در تلاش است تا فردی واجد شرایط و صلاحیت شهردار را معرفی کند.

شهر ایلام مرکز استان ایلام بالغ بر 200 هزار نفر جمعیت دارد.


شهردار ایلام استعفا داد

هالک منصوری شهردار ایلام از سمت خود استعفا داد.

سعید انوری پور رئیس شورای اسلامی شهر ایلام گفت: با توجه به استعفای کتبی هالگ منصوری سرپرست شهرداری ایلام و انتشار آن در فضای مجازی، اکثریت آرا با استعفای وی موافقت و حمداله نصرت پور به عنوان سرپرست منصوب شد. شهرداری ایلام.

اعضای شورا 6 نفر را به عنوان گزینه های پیشنهادی شهرداری ایلام معرفی کردند

محمد سلطانی رئیس اداره روابط عمومی و روابط بین الملل ایلام گفت: اعضای شورای شهر ایلام پس از بررسی رزومه و برنامه های آن افراد به 6 نفر از 16 نفر منتخب شهرداری ایلام رای دادند.

وی افزود: رزومه و طرح های این افراد منتخب شورا برای بررسی و تایید یا عدم تایید به مراجع ذیصلاح ارسال می شود.

سلطانی ادامه داد: پس از تایید هر تعداد از این افراد توسط مراجع قانونی، اعضای شورای شهر ایلام در نهایت به یکی از افراد تایید صلاحیت شده به عنوان شهردار ایلام رای می دهند.

وی تاکید کرد: معرفی همزمان این 6 نفر در ارگان های مربوطه و بررسی رزومه و برنامه های آنها باعث تسریع در روند انتخاب شهردار ایلام می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که شهردار منتخب ایلام تا قبل از پایان سال جاری و قبل از آغاز سال تولد انتخاب شود.


تاخیر در انتخابات شهرداری به ضرر شهروندان

با توجه به وضعیت نامناسب برخی از شهرهایی که همچنان بدون شهردار هستند، لازم به نظر می رسد هر چه سریعتر کار انتخاب و تایید شهردار به پایان برسد تا شاهد حکمرانی حرفه ای در شهر ایلام باشیم.

انتخاب شهردار و همچنین انتخاب سایر مسئولان شهری و کشوری از جمله مقولاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. می توان گفت شهرداران به عنوان مسئول یکی از مهمترین مناصب اجرایی کشور هستند که تصمیمات اجرایی آنها مستقیماً بر زندگی شهروندان تأثیر می گذارد و انتخاب آنها باید بر اساس قانون باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید