پایان ماراتن انتخاب شهردار ایلام/ آوندی قطعی شد


ساعت: 11:15
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820536

بابک محمدی آوندی پس از ماه ها تلاش برای انتخاب شهردار سرانجام مورد تایید وزارت کشور قرار گرفت و سمت شهردار ایلام را برعهده گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، با روی کار آمدن دولت ها و شوراهای شهر، یکی از تغییراتی که در سطح شهر رخ می دهد، انتخاب شهرداران جدید برای هر شهر است؛ به طوری که در سال 1394، در سال 1385، در سطح شهر انتخاب شد. این روند با تصمیم شورای شهرداری آغاز و با تایید وزارت کشور به پایان می رسد.

بر اساس ماده 1 آیین نامه اجرایی صلاحیت شهردار، شوراهای شهرداری موظفند یک ماه پس از شناسایی شهردار مورد نظر را انتخاب و صورتجلسه تصویب شورا را همراه با مدارک لازم به مرجع صادرکننده ذیربط ارائه کنند. از سوی دیگر، بر اساس تبصره 3 ماده 80 قانون تشکیلات، تکالیف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، وزیر کشور و استانداران موظفند با صدور حکمی به منصوب شهردار ظرف مدت 10 روز.

در این میان اولین و مهمترین تصمیمی که هر یک از اعضای شورا در تبلیغات انتخاباتی به صراحت به آن اشاره می کنند تعیین تکلیف انتخاب شهردار است، اما تفکر غالب هر یک از نمایندگان شورا مانع از انتخاب سریع چنین موضوع مهمی می شود.

شورای اسلامی دوره ششم شهر ایلام در حالی کار خود را آغاز کرد که شهروندان انتظار داشتند در آینده از ظرفیت مردم برای ایجاد شهری در خور نام عیلام برای شهروندان خود حمایت کنند.

شورای اسلامی شهر ایلام هفت نفر از اعضای اصلی دارد که پس از انتخاب دوره ششم، منصور بهادری را به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر و روستا انتخاب کردند و هالگ منصوری نیز ۲۴ مردادماه به عنوان شهردار معرفی شد.


استاندار وقت: شهردار ایلام تا هفته آینده معرفی می شود

استاندار وقت ایلام اواخر ماه گذشته در دیدار با اعضای شورای شهر تاکید کرد که شهردار ایلام باید ظرف یک هفته آینده برای تکریم رای مردم و توسعه شهر منصوب شود.

محمد نوساری گفت: طی یک روند دموکراتیک و منطقی و برای احترام به آرا و نظرات مردم باید هر چه سریعتر شهردار ایلام شناسایی شود.

وی افزود: مردم ایلام شایسته بهترین خدمات هستند و اعضای شوراهای شهر برای خدمت به این مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

استاندار وقت ایلام ادامه داد: اعمال قانون یک اصل اساسی است و همه باید به آن احترام بگذاریم تا اعضای شورای شهر هر چه زودتر شهردار را انتخاب کنند.

نوساری تاکید کرد: اثر خدمت به مردم ماندگار است و همه باید تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم انجام دهیم.

وی بر تلاش و آرمان همه اعضای شورای شهر برای توسعه شهر ایلام تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی برای توسعه شهر ایلام و تدوین کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار وقت ایلام گفت: اعضای شورای شهر ایلام باید همواره حافظ حقوق بشر و مسئولیت افکار عمومی و رسانه ها برای انتخاب شهردار باشند.


شهردار ایلام مورد تایید وزارت کشور قرار گرفت

سعید انوری پور گفت: با نظر مثبت وزارت کشور بابک محمدی آوندی به عنوان شهردار جدید ایلام انتخاب شد.

وی افزود: محمدی آوندی در اسفند ماه سال 1392 مورد تایید نهادهای قانونی ذیصلاح استان قرار گرفت.

انوری پور ادامه داد: بیوگرافی و پرونده شهردار منتخب برای تایید نهایی به وزارت کشور ارسال شد که پس از بررسی های قضایی امروز توسط وزیر کشور شهردار ایلام شد.

شهردار ایلام هشت ماه بعد منصوب شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید