هیچ بنایی در بافت تاریخی یزد تخریب نشده است/ سروصدای رسانه ای برای رفع خطر از ریزش دیوار


ساعت: 19:02
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878497

نکوی مدیر منطقه تاریخی شهرداری یزد گفت: عده ای برای تخریب ساختمانی در بافت تاریخی یزد سروصدا کردند تا جایی که هیچ ساختمانی تخریب نشد و فقط یک دیوار در حال ریزش برداشته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا نقوی مدیر بافت تاریخی شهرداری یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به فیلم منتشر شده در فضای مجازی با عنوان تخریب در بافت تاریخی یزد گفت: شهرداری یزد برای رفع خطر اقدام کرده است. و زباله ها را در این کوچه جمع آوری کنند.


5835f0a7 b968 4e62 bbb0 abbbcbbf2001 خبر خاکستری


تخریب زباله جمع آوری توسط شهرداری

وی افزود: در کوچه بامسی در بلوار بسی ساختمانی خالی از سکنه وجود دارد که علیرغم اخطارهای پایداری، اقدامی انجام نشده و آخرین بارندگی ها، تخریب و آوار باعث عبور کوچه در اردیبهشت و اوایل خرداد شده است. «در حال حاضر شهرداری مشغول جمع آوری آوار و مصالح به جا مانده از تخریب ساختمان است.


8baa1743 d37e 4eeb 96bb ecf6f1692836 خبر خاکستری

نکوی با بیان اینکه در این مرحله هیچ ساختمانی تخریب نشده است، ادامه داد: در این کوچه هیچ گونه کف سازی انجام نشده بود و چند سالی بود که این کوچه سنگ فرش شده بود و این بنای خالی از سکنه و قدیمی بر اثر بارندگی تخریب شده بود و گفته می شد کف سازی نادرست باشد باعث آبگرفتگی و تخریب این بنا صحت ندارد.


d66c56fc 9f7a 431d adb8 104c0711a74b خبر خاکستری


رفع خطر ریزش دیوار در بافت تاریخی یزد/ هیچ بنایی تخریب نشده است

وی گفت: آن طرف کوچه بامسی دیواری بسیار مرتفع بود که واحد اجرایی منطقه چندین بار به مالک تذکر داد که نسبت به مقاوم سازی ساختمان اقدام لازم را انجام دهد. جان باختن اهالی شهرداری را مجبور به استفاده از ماشین آلات سبک و قرار دادن نیروهای شهرداری در بیل مکانیکی کرد و قسمت بالایی دیوار در حال سقوط را برای رفع خطر از آن جدا کردند.

مدیر منطقه بافت شهرداری یزد تاکید کرد: در همین راستا عده ای در فضای مجازی سر و صدای رسانه ای را مبنی بر تخریب بناها و ابنیه در بافت تاریخی به راه انداختند در صورتی که هیچ ساختمانی تخریب نشده و فقط قسمت بالایی دیوار ریزش برداشته شده است. .


3d8841a8 bcd3 4b7a bf8d cfa2cf057fea خبر خاکستری


میراث فرهنگی بخشی از تمام پروژه های شهرداری در منطقه تاریخی است

نقوی مرمت‌ها و کف‌سازی‌های غیراصولی در محوطه بافت تاریخی را رد کرد و اذعان داشت: میراث فرهنگی در حال انجام تمامی طرح‌های اجرایی در محدوده بافت تاریخی است و تغییری در روند و نوع اجرا نسبت به قبل ایجاد نشده است. به سرعت اجرا می شود. «و هیچ گونه توقف یا تعطیلی در اجرای هیچ پروژه ای وجود نداشته است.

وی تاکید کرد: تاکنون نه مرکز مطالعات میراث فرهنگی و نه اداره کل میراث فرهنگی یزد اخطاری در خصوص اجرای پروژه های عمرانی شهرداری نداده اند. آنها از موضوع مطلع نبودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید