سریال های شهید باکری و حاج قاسم چه زمانی از تلویزیون پخش می شود؟


ساعت: 13:44
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913258

دو مینی سریال «عاشورا» و «ترور» به کارگردانی هادی حجازی فر و سیروس مقدم که قرار است گوشه هایی از زندگی شهیدان باکری و سلیمانی را به تصویر بکشد، به زودی برای رسانه ملی ارسال می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تلویزیون بر اساس ماموریت سرگرمی خود ساخت فیلم و سریال های نمایشی را در برنامه اصلی خود قرار داده است و تیم جدید نشسته بر صندلی های سازمان صدا و سیما در تلاش است تا محتوا و کیفیت آثار، مخاطبان این جادو را متحول کند. جعبه، برای رضایت بیشتر.

یکی از ژانرهایی که همیشه در رسانه ملی و حتی سینما مخاطبان زیادی دارد، داستان با مضمون جنگ، دوران دفاع مقدس و هر آنچه که به این مضمون مربوط می شود است. همانطور که بیشتر افراد جامعه خاطرات مشترک زیادی از آن روزها در ذهن و خاطرات خود ثبت کرده و در قالب فیلم به یاد می آورند. سریال می تواند بینندگان زیادی را جذب کند.

اما آنچه در این داستان اهمیت دارد نحوه روایت این داستان است، متأسفانه بسیاری از بازیگران عرصه فیلم و سریال با تولیدات سطحی و غیرقابل قبول در طول این سال ها اعتماد مخاطب را به تماشای این ژانر از بین برده اند و حالا اگر یک فیلم سینمایی باشد. مانند «مقام مهدی» باید دوباره مورد استقبال مردم قرار گیرد.

در این گزارش سعی داریم به بررسی تولیدات تلویزیونی جدیدی که در این ژانر پرطرفدار ساخته شده و به زودی پخش می شود بپردازیم.


bf70ed9b d230 4828 8ed5 f1d0e653f394 خبر خاکستری


عاشورا برادران باکری

فیلم «وضعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر و تهیه کنندگی حبیب ولی نژاد به شرح بخشی از زندگی برادران شهید مهدی و حمید باکری می پردازد. فیلمی که برادران حجازی فر هنرمندانه نقش این دو برادر شهید را ایفا کردند. این فیلم اولین بار در چهلمین جشنواره فیلم فجر با 14 نامزدی و دریافت 5 سیمرغ بلورین به نمایش درآمد و بهترین فیلم این جشنواره معرفی شد.

هادی حجازی فر در ابتدا قصد ساخت مینی سریالی با عنوان “عاشورا» این پروژه را شروع کرد و بعداً فیلمی برای جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، شاید این سریال اسفندماه امسال همزمان با سالگرد شهادت مهدی باکری روی آنتن برود.

هادی و وحید حجازی فر، زیله شاهی، وحید آقاپور، روح الله زمانی و معصومه ربانی نیا از جمله بازیگران این نمایش هستند.


a1a49655 5ca9 4c5f ab37 d2689068c619 خبر خاکستری


ترور نافرجام حاج قاسم

مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی که مجموعه‌هایی مانند «گاندو» را در کارنامه خود دارد، در حال حاضر تولید دو سریال را آغاز کرده است. سریال «راز» با موضوع تولید واکسن ایرانی و مشکلاتی که دشمنان بر سر راه این سفر علمی قرار می دهند که هم اکنون در نیمه راه فیلمبرداری آن قرار دارد. سری بعدیوحشتمینی سریالی به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی حامد عنگا نام دارد که قرار است با ترور نافرجام حاج قاسم در کرمان به اهمیت و جایگاه منطقه ای این سردار بپردازد و اکنون در مرحله پیش تولید و نگارش فیلمنامه است. .

سیروس مقدم کارگردان سریال «پایتخت» است و در کارنامه هنری خود سریال هایی چون «پلیس جوان»، «آگاما»، «به افتخار»، «پیام از دیار باقی»، «رستگاران»، «زیر هشت» را ساخته است. “، “مدینه”. “، “میکائیل” و “تا ثریا” به چشم می خورد.


04827972 5d61 4554 97f2 6deea2ac6b78 خبر خاکستری


حبیب به کارگردانی سوری

سریال 29 قسمتی «حبیب» محصول مرکز بسیج صدا و سیما محصول مشترک ایران و سوریه است که با موضوع مقاومت در منطقه و حضور مدعیان امنیت تولید می شود.

امین زنگدانی در این سریال نقش یکی از ماموران نیروی انتظامی را بازی می کند که به عنوان مستشار در سوریه فعالیت می کند و سوگل طهماسبی نقش همسرش را روایت می کند. بقیه بازیگران اکثرا سوری هستند و کارگردان سوری این پروژه را بر عهده دارد که به زودی و احتمالا در سالگرد شهادت حاج قاسم پخش خواهد شد.


بیشتر بخوانید؛


ضد، محرمانه و شهباز در راه کنداکتور


سریال Cerberon’s Feast and Divorce به زودی پخش می شود

دیدگاهتان را بنویسید