سعیدی نماینده مجلس: به جای بررسی چای دباش، شاهد بررسی واردات اسب و مایع منجمد هستیم.

سعیدی نماینده مجلس: به جای بررسی چای دباش، شاهد بررسی واردات اسب و مایع منجمد هستیم.

نماینده چابهار در شورای اسلامی گفت: امروز با وجود بحث توزیع ارز برای واردات چای دباش که اعتماد برخی از مردم به پایانه های دستگاه اجرایی را متزلزل کرده است، این موضوع باید در اولویت قرار گیرد. مجلس اما در چنین شرایطی امروز شاهد بودیم که در مجلس درباره 2 تحقیق و تفحص بحث شد. یکی ارائه فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران در خصوص واردات اسب و نطفه منجمد و دیگری گزارشی از ارائه شرکت جهانگردی همدان در خصوص غار علیصدر.

معین الدین سعیدی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره اولویت های شورای اسلامی در شرایط فعلی اظهار کرد: فکر می کنیم در شرایط فعلی کشور اولویت هایی وجود دارد که باید در مجلس مطرح شود. اما گاهی می بینیم که موضوعاتی در قالب طرح های تحقیق و تفحص مطرح می شود که شاید چالش فعلی کشور نباشد.

نماینده چابهار در مجلس تاکید کرد: امروز با این اتفاق تلخی که رخ داد و بحث توزیع ارز برای واردات چای دباش که اعتماد مردم به پایانه های دستگاه اجرایی را متزلزل کرد، به عنوان یک طبق قانون، این موضوع با توجه به شرایط و شرایط کشور باید در اولویت کاری مجلس قرار گیرد. واقعاً چه اتفاقی افتاد و به چه شکل و شکلی این تصاحب را شکل دادند؟ اما در چنین شرایطی امروز در مجلس شاهد بودیم که دو تحقیق و تفحص مطرح شد که یکی از آن ها ارائه پیشنهاد فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران در خصوص واردات اسب منجمد و سمن و مواردی از این قبیل بود و دیگری گزارشی از کار شرکت گردشگری همدان در مورد غار علیصدر بود.

وی تاکید کرد: این موارد نیز مهم است اما هیچ ارتباطی با اولویت های کشور و دغدغه های فعلی مردم ندارد. حتی اگر ماه ها از اعلام این تحقیق می گذرد، نیازی نیست امروز در این شرایط بیایند و ذکر کنند. این یک موضوع نظارتی نیست، امیدوارم با درک دغدغه های جدی مردم، مسائل و اولویت های آنها مطرح شود.

ساعدی بیان کرد: البته پیش از این مجلس در خصوص دغدغه معیشتی و اقتصادی مردم طرح ها و لوایحی داشت، اما امروز به هر کجا که می رویم بحث و بحث نگرانی از سوء استفاده های اخیر است و مجلس باید در این خصوص جلسه تشکیل می داد.