سعی می کنیم در پرداخت یارانه طعم شیرین انصاف را به مردم بچشانیم


زمان: 09:31
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837097

رئیس جمهور در دیدار هم اندیشی با جمعی از اصناف و اتحادیه ها:

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به دنبال حذف یارانه کالاهای اساسی نیست، بلکه به دنبال بهبود نحوه و مکان یارانه ها است، افزود: متعهد هستیم که به مردم کمک کنیم طعم شیرین عدالت در پرداخت کمک ها را بچشند. اتحادیه ها.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی شنبه شب در دیدار هم اندیشی با جمعی از اصناف و ائتلاف که تا صبح یکشنبه ادامه داشت، با قدردانی از حمایت های مستمر اصناف و ائتلاف با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: همواره قاطعانه بوده ام. و جلسات مستمر مشورتی با نخبگان در حوزه های مختلف و به نظرم جلسه امشب فرصت ارزشمندی برای خودم است.

رئیس جمهور استفاده از نظرات نخبگان در حوزه های مختلف از جمله افراد با دانش، تجربه و توانمندی را زمینه ساز تصمیم گیری صحیح و موثر دانست و افزود: باید مشورت کنید چرا که قطعا تجربه شما در این زمینه می تواند مفید باشد. دولت.

رئیسی گفت: استفاده از مشاوره کارشناسان در هر زمینه میزان خطا و اشتباه در تصمیم گیری ها را کاهش می دهد و علاوه بر این، زمانی که هر تصمیمی در هر اتحادیه بر اساس تخصص و تجربه اعضای آن اتحادیه باشد، همکاری آنها در اجرای تصمیم.

رئیس جمهور یکی از آثار مهم همراهی اصناف مختلف در اجرای تصمیمات و سیاست ها را مشارکت آنان در تبیین و اقناع افکار عمومی برای اجرای بهتر این مصوبه دانست و ادامه داد: هر تصمیم و اقدامی هر چقدر هم کارشناسانه باشد اگر نباشد. با همراهی مردم موفق و مؤثر نخواهند بود. همکاری افراد اصناف مختلف و همچنین مردم رمز موفقیت در اجرای تصمیمات و سیاست های دولت است.

رئیسی در ادامه سخنان خود با تایید اظهارات یکی از سخنرانان جلسه مبنی بر تمایز قائل شدن بین گرانی و گرانی گفت: در تعیین مرز گرانی و گرانی، سازمان مهمترین نقش و حمایت را دارد. تولیدکنندگان و مصرف کنندگان: «در قیمت گذاری و نظارت بر قیمت اقدام کنید تا به تولیدکننده یا مصرف کننده آسیبی نرسد.

وی گفت: خرده فروشان کوچک مواد غذایی و لبنیات بخش مهم و موثری از چرخه توزیع کشور هستند. این بخش از اصناف کشور ارتباط تنگاتنگ و عمیقی با مردم دارد و حمایت آنها – و البته نظارت بر عملکرد آنها – باعث تسهیل، تسریع و تامین اقلام مورد نیاز مردم خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین به گلایه یکی دیگر از سخنرانان مبنی بر بی توجهی دولت های گذشته به طرح کارشناسی ارائه شده برای اصلاح ساختار شبکه توزیع شیر کشور اشاره کرد و گفت: در نهایت.

رئیسی در ادامه به احتمال کمبود سرمایه در گردش تولیدکنندگان پس از اصلاح نظام پرداخت یارانه مواد غذایی که توسط یکی از سخنرانان به آن اشاره شد، اشاره کرد و افزود: برای حل این مشکل باید تسهیلاتی در نظر گرفته شود که ارائه شود. تولیدکنندگان مواد غذایی به سرعت و به آسانی، تا روند تامین نقدینگی و تولید آنها قطع نشود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اگر اصناف، اصناف و مردم کار نکنند اجرای این اصلاحات به نتیجه مطلوب نمی رسد، گفت: مبنای اجرای درست و دقیق این اصلاحات مبتنی بر تبیین و اعتقاد افکار عمومی است. و اصناف در عین حال باید در نظر گرفت که کدام سازوکار مانع خروج از فضای رقابتی و حفظ و ارتقای کیفیت تولید می شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه قیمت ها نباید خودسرانه در بازار تغییر کند، گفت: مردم نباید هر روز شاهد تغییر قیمت ها باشند. در صورت تغییر قیمت باید دلایل و زمینه ها برای مردم توضیح داده شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: یکی از عوامل اصلی موفقیت اصلاحات در نحوه و محل اعطای یارانه مواد غذایی، نظارت و نظارت دقیق اتحادیه ها و اصناف در حوزه کاری خود است. اصناف و اتحادیه ها با نظارت دقیق بر بازار به مهار تجارت، فروش مجدد، انباشت و فروش بیش از حد کمک می کنند. هنگام انتخاب رهبران و بازرسان اتحادیه، افراد مناسبی را انتخاب کنید که بر اساس اصول و قانون عمل کنند و همیشه منافع ملی را در نظر بگیرند.

رئیسی ادامه داد: اجازه ندهید عضویت در صنف باعث ایجاد تقابل شود و مانع نظارت جدی و موثر بر عملکرد صنفی شود. افرادی را انتخاب کنید که در اجرای قانون و تامین منافع مردم جدی هستند. مجموعه این اقدامات باید آرامش را برای مردم و ثبات را در بازار به ارمغان آورد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه وجود قیمت های مختلف برای تک تک کالاها و خدمات همواره زمینه مساعدی برای فساد و رانت خواری بوده است، گفت: مهمترین اقدام در مبارزه با فساد حذف خاک های مولد و اصلاح خاک است. برای ایجاد فساد.»

رئیسی با تاکید بر اینکه هدف دولت از اصلاح نحوه و مکان پرداخت یارانه ها رعایت عدالت در پرداخت یارانه هاست، افزود: هدف دولت این است که با اصناف و اتحادیه ها طعم شیرین انصاف را در پرداخت یارانه ها به مردم ببخشد. یارانه ها”. این موضوع باید به طور شفاف و دقیق برای مردم توضیح داده شود، دولت راه حل اقتصادی پنهانی ندارد و ما معتقدیم اگر مردم از جزییات این راه حل مطلع شوند در کنار دولت خواهند بود زیرا به دنبال منافع مردم هستیم. .

رئیس جمهور گفت: دولت هیچ گاه به دنبال حذف یارانه کالاهای اساسی نیست، بلکه تصمیم دولت این است که یارانه کالاهای اساسی را منتقل کند و به جای پرداخت یارانه به واردکننده و اولین حلقه تامین و توزیع را به آخرین حلقه زنجیره تامین و توزیع کند. ، یعنی کاربر باید پرداخت شود

رییسی با تاکید بر اینکه همواره به وزرا و دولتمردان توصیه کرده است که با نخبگان در حوزه های مختلف جلسات مستمر داشته باشند، خاطرنشان کرد: یکی از مظاهر محبوبیت دولت همان جلسات نخبگان و بهره مندی از دیدگاه اقشار مختلف مردم است.

پیش از سخنان رئیس جمهور، وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی در سخنانی در تشریح ضرورت اصلاح نظام یارانه کالاهای اساسی، بر اهمیت همراهی اصناف و اتحادیه ها در امر صحیح و دقیق تاکید کردند. اجرای این تصمیم. .

در این جلسه همچنین 20 نفر از روسای اصناف و اتحادیه های مختلف و صاحبان کارگاه های بزرگ تولید مواد غذایی حضور داشتند و به ارائه دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

توجه به الزامات اجرای دقیق این طرح برای جلوگیری از آسیب به زنجیره تامین و توزیع کالا، لزوم مشورت و همکاری با اصناف و اتحادیه ها در اجرای طرح، اجرای دقیق طرح برای جلوگیری از کمبود بازار، پرهیز از راهکارهای غیرحرفه ای و فرابخشی برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت اجناس، عدم جداسازی نانوایی های سنتی و لوکس در اجرای این طرح و ایجاد فضای رقابتی واقعی بین کلیه نانوایی ها، تهیه تجهیزات ارزان و گران قیمت. تولیدکنندگان برای مقابله با کسری سرمایه در گردش و سپردن فرماندهی پروژه به وزارت جهاد کشاورزی و همکاری همه جانبه سایر دستگاه ها با این وزارتخانه از مهمترین نظرات ارائه شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید